Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@08:16:51 GMT

«طاغوت‌ستیزی» مهم‌ترین راهبرد ائمه در مقابله با ظلم

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۷۱۳۴۰

«طاغوت‌ستیزی» مهم‌ترین راهبرد ائمه در مقابله با ظلم

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر یکشنبه در مراسم شهادت امام موسی کاظم (ع) که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت ایشان، اظهار کرد: سیره ائمه اطهار (ع) برای شیعیان و مسلمین حجت است و بر همین مبنا در مقابله با طاغوت و حکومت ناحق، انحراف و غصب خلافت به شیوه ائمه (ع) تمسک می‌جوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی بر لزوم تقویت معرفت‌شناسی در جامعه شیعی تأکید کرد و ادامه داد: برخی به دنبال القای این قرائت نادرست از تاریخ هستند که حکام بنی‌امیه و بنی‌عباس صرفاً به خاطر دشمنی و عداوتی که با شجره طیبه امامت و ولایت داشته‌اند، ائمه اطهار (ع) را هدف ظلم و تعدی و جنایات خود قرار می‌دادند درحالی که سیمای زندگانی ائمه اطهار (ع) که آثار متعدد و متکثری از مظلومیت‌ها در آن دیده می‌شود، باید الگویی برای کسب معرفت شیعه باشد.

وی با بیان این‌که رنج‌ها و مظلومیت‌هایی که ائمه (ع) در طول تاریخ متحمل شده‌اند به واسطه مبارزه مستمر و مبنایی آنان با غاصبان خلافت و حکام ظلم بوده است، خاطرنشان کرد: درک فلسفه این مظلومیت‌ها نیاز به آگاهی نسبت به الگوی رفتاری خاص ائمه در مقابل طاغوت دارد که منجر به شکل‌گیری جریان تکلیف‌ساز در زندگی ما می‌شود.

آیت‌الله علم‌الهدی با با بیان این‌که خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید انبیا الهی در مسیر نبوت خود دو هدف و سیره اساسی داشته‌اند، گفت: هدف اول دعوت همگانی بشر به عبادت پروردگار و دوم، اجتناب از طاغوت بود.

وی افزود: توجه به این هدف انبیا مشخص می‌کند امور حکومت توسط طاغوت مغایر با عبادت و بندگی خداست و تمام مظالم، مفاسد و پریشانی‌هایی که در تاریخ بشریت وجود داشته به خاطر همین استیلای طاغوت بر امورات زندگی انسان است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که اصل طاغوت‌ستیزی، یک اصل ثابت در زندگی همه ائمه بوده است، اضافه کرد: پس از انحراف جریان رهبری امت از خط وحی، مقابله با طاغوت از سوی امامان معصوم به اقتضای زمان، شرایط سیاسی و شیوه جهت‌گیری حکام ظلم به روش‌های مختلفی صورت می‌گرفت.

وی گفت: ائمه احکام الهی و معارف دین را به‌گونه‌ای برای مردم تبیین می‌کردند که غیرقابل تحریف باشد و حتی پس از شهادت آنان نیز حاکمان طاغوت نتوانند این معارف را در جهت سوءبرداشت‌های خود به کار بگیرند؛ در کنار آن، در تبیین زمینه طاغوت ستیزی، این حقیقت به عموم مردم منتقل شد که جریان حاکم بر امت، مصداق حکومت دینی نیست تا بر این اساس، مردم مصادیق ظلم و ستم را با مفهوم حکومت اسلامی به خاطر نسپارند.

کد خبر 5435038

منبع: مهر

کلیدواژه: خراسان رضوی مشهد امام موسی کاظم ع آیت الله علم الهدی استکبار ستیزی سیره اهل بیت ع ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا همدان لیگ برتر فوتبال ایران عکس استانها واکسن کرونا اردبیل خراسان رضوی گرگان سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۱۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس یک گروه مقاومت در فلسطین است

رییس جمهور ترکیه با حمایت از تظاهرات دانشجویی در آمریکا در محکومیت جنایت های رژیم صهیونیستی گفت: این تظاهرات ارتباطی با یهودی ستیزی ندارد.

به گزارش مشرق، رییس جمهور ترکیه اعلام کرد که عملیات طوفان الاقصی دلیلی برای جنایت در غزه نمی شود.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز جمعه اعلام کرد: ما حماس را یک جنبش آزادیبخش ملی در فلسطین می دانیم و ۷ اکتبر بهانه ای برای جنایات اشغالگر نیست.

رییس جمهور ترکیه با اشاره به موج تظاهرات دانشجویی در آمریکا در محکومیت جنایت های رژیم صهیونیستی در غزه گفت: هرکس از اسرائیل انتقاد کند متهم به یهودی ستیزی است، اما ما تسلیم این نوع تهدید نمی شویم.

«برنی سندرز» سناتور آمریکایی هم خطاب به نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: وقتی که ۳۴ هزار زن و کودک در غزه کشته شده اند، تظاهرات در دانشگاه های آمریکا یهودی ستیزی نیست.

سندرز یادآور شد که نتانیاهو نمی تواند به بهانه یهودستیزی حواس مردم را از جنگ غیراخلاقی در غزه منحرف کند.

نتانیاهو دیروز در واکنش به اعتراضات دانشجویی در آمریکا علیه جنگ در غزه، دانشجویان معترض را اوباش نامیده بود.

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه «در آستان بقیع»/ تصاویری از حرم‌های مطهر ائمه(ع) قبل و بعد از تخریب
  • نابودی طاغوت وعده صادق الهی است
  • نابودی طاغوت صادق‌ترین وعده الهی است
  • تأکید ائمه جمعه اردبیل بر رفع مشکلات معیشتی معلمان و کارگران
  • سندرز: یادآوری جنایت‌های غزه یهودی ستیزی نیست
  • سناتور آمریکایی: یادآوری جنایت های غزه یهودی ستیزی نیست
  • گزیده از سخنان ائمه جمعه شهرهای استان قم
  • حماس یک گروه مقاومت در فلسطین است
  • یادآوری جنایت های غزه یهودی ستیزی نیست
  • سندرز: یادآوری جنایت های غزه یهودی ستیزی نیست