Web Analytics Made Easy - Statcounter

"سید وحید کریمی"، تحلیلگر ارشد مسائل بین الملل با بیان اینکه غربی ها نژادپرستانه عمل می کنند، گفت: ترکیه هم عضو ناتو است، من بعید می دانم در مواقع لزوم کمکش کنند و برخی از کشورهای عربی عضو ناظر ناتو شدند و همکاری با ناتو را نقطه اتکا خود می دانند این در حالی است که بحران اخیر نشان داد که نتیجه اعتماد به غرب تنها ماندن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ۸دی، "سید وحید کریمی"، استاد دانشگاه و تحلیلگر ارشد مسائل بین الملل  در گفتگو با خبرنگار ۸دی با اشاره به پیامدهای جنگ اوکراین و روسیه در مقایسه شخصیت رییس جمهور اوکراین و واکنش امریکایی ها، اظهار کرد: مسائل پیرامون این جنگ نشان داد، در امر سیاست، جایگاه ریاست جمهوری و تصمیم گیری برای کشور را نباید به هرکسی واگذار کرد و این موضوع عملکرد شورای نگهبان در سیستم کشور ما که وظیفه تایید افراد ذی صلاح را دارد، تایید می کند.

  وی افزود: شاهد بودیم که رییس جمهور اوکراین اعلام کرد "غرب ما را تنها گذاشت و پشت ما را خالی کرد و فقط برای ما دعا می خواند." این همان چیزی است که رهبر ما، شهدای ما به ما یاد دادند یعنی فقط باید با توکل بر خدا و توجه به توان داخلی به دنبال پیشرفت باشیم و با قدرت تمام پیش برویم.   این استاد دانشگاه و تحلیلگر ارشد مسائل بین الملل در پاسخ به این سوال که چرا غربی ها شرکای خود را بعد از اینکه استفاده شان را بردند، رها می کنند؟، گفت: غربی ها کلوب های نژادپرستانه دارند، "ناتو" هم یکی از کلوب های نژاد پرستانه غرب است و ترکیه هم که عضو ناتو است، من بعید می دانم در مواقع لزوم کمکش کنند و بعید است که از آن حمایت شود یا به طور مثال برخی از کشورهای عربی عضو ناظر ناتو شدند و همکاری با ناتو را نقطه اتکا خود می دانند این در حالی است که مسئله اوکراین نشان داد با اینکه زلنسکی رییس جمهور اوکراین یهودی است و با اسراییل روابط دوستانه دارد در بحران اخیر از سوی غربی ها تنها ماند.   وی افزود: رای ممتنع امارات، چین، هند به محکومیت روسیه در شورای امنیت نیز قابل تامل است و تبعاتی دارد که باید توسط نخبگان مورد بررسی قرار بگیرد.   این تحلیلگر ارشد روابط بین الملل با اشاره به عواقب جبران ناپذیر جنگ بیان کرد: جنگ خوب نیست و بین این کشمکش ها این مردم عادی، سالمندان و کودکان هستند که متضرر می شوند و خاطره بدی در ذهنشان می ماند.   کریمی ادامه داد: اما اگر از یک دیدگاه کلان بخواهیم به موضوع روسیه و اوکراین نگاه کنیم می بینیم که نظم جدیدی در حال شکل گیری است که باید در این برهه جایگاه ایران را تعریف کنیم.   وی تصریح کرد: به عنوان یک قدرت منطقه ای و جهت ایجاد تحول در منطقه غرب آسیا می توانیم اقداماتی انجام دهیم که جزئیات آن باید مورد بررسی مراکز بالادستی قرار گیرد و در این شکل گیری ما نیز باید جایگاهمان را در جایی که نزدیک به اجماع باشد ومقبولیت داشته باشد، تثبیت کنیم.   این تحلیلگر ارشد روابط بین الملل با استناد به فرمایش رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: جهت تثبیت جایگاه ایران در منطقه طی بیست سال آینده، باید سیاست هایی تعریف شود و چگونه زیستن در این عرصه تعریف و ترسیم و برنامه ریزی شود.   انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: تحلیلگر ارشد بین الملل غربی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۱۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: حماس را نه گروه تروریستی بلکه گروه مقاومت می‌دانیم

رئیس جمهور ترکیه گفت: ما نمی‌توانیم گروه حماس و مقاومت کنندگان فلسطین را به عنوان گروه تروریستی بنامیم. ما برادران حماس را به عنوان قوای ملی فلسطین می‌شناسیم و با افتخار به حمایت از آنها ادامه خواهیم داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در پنجمین پلتفرم فلسطین که امروز جمعه در استانبول برگزار شد، با اشاره به اینکه تجاوزها به حریم مسجد الاقصی در حال افزایش است، گفت: ما تحولات مثبت و منفی در فلسطین را از نزدیک دنبال می کنیم.

وی افزود: مسجد اقصی تنها قبله اول ما نیست. همزمان امانت پیامبر اسلام و پیامبران پیش از ایشان است.

رئیس جمهور ترکیه گفت: هیچ قدرتی نمی تواند عشق قدس را از قلب ما بیرون کند. به عنوان ترکیه حمایت از قدس را وظیفه خود می دانیم. حمایت از قدس، حمایت از صلح، انسانیت و اعتقادات است.

اردوغان با اشاره به اشغال مرحله به مرحله فلسطین گفت: امروز تاریخ وحشی ترین شکل مجادله را می بینید. از همه انسانها در سراسر دنیا که در کنار فلسطین ایستاده اند تشکر می کنم.

وی ادامه داد: هیتلرها و نازی های امروز کسانی هستند که کودکان غزه را می کشند. نتانیاهو با جنایتهایش نام خود را به عنوان قصاب غزه با شرمساری به ثبت رسانده است.

رئیس جمهور ترکیه گفت: ما نمی توانیم گروه حماس و مقاومت کنندگان فلسطین را به عنوان گروه تروریستی بنامیم. ما برادران حماس را به عنوان قوای ملی فلسطین می شناسیم و با افتخار به حمایت از آنها ادامه خواهیم داد.

اردوغان با اشاره به 200 روز نسل کشی در غزه، گفت: نمی توانید با ریختن صدها تن بمب بر سر مردم غیر نظامی و نابودی مساجد، کلیساها و مدارس به شکل عامدانه و تبدیل غزه به یک قبرستان بزرگ فرار کنید. رهبران اسرائیل باید یاد بگیرند که بر اساس حقوق بین الملل حرکت کنند. 

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اوکراین تانک‌های آبرامرز آمریکا را از میدان جنگ خارج می‌کند
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات ارشد اکو
  • تلگراف: انهدام تانک‌های آبرامز ناتو را آسیب پذیر کرده است
  • چین: ناتو مسئول اصلی جنگ اوکراین است
  • چین : ناتو مسئول اصلی جنگ اوکراین است
  • اردوغان: حماس را نه گروه تروریستی بلکه گروه مقاومت می‌دانیم
  • وعده‌های ناتو به اوکراین عملی نشد
  • استولتنبرگ: وعده‌های ناتو به اوکراین عملی نشد
  • هفته‌ جذاب در انتظار لژیونرها؛ ۹۰ دقیقه سرنوشت‌ساز طارمی و آزمون
  • شویگو: روسیه هرگز ناتو را تهدید نکرده است