Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس- خراسان‌جنوبی؛ کرونا چند سالی بوده که در کشور ما و همچنین در دنیا با باز شدن پایش در بدن افراد جا خشک کرده و هر چند با کشف واکسن برای پیشگیری و کنترل این بیماری میزان دغدغه‌ها و قدرت این بیماری کمتر شده ولی باز هم با شیوع سویه‌های جدید افراد بسیاری را به دام مرگ می‌کشاند.

با پیشرفت‌ها روز به روز در حوزه پزشکی هنوز پیش‌بینی کارشناسان این حوزه بر این بوده که این بیماری به طور کامل تا چندین سال آینده ریشه‌کن نمی‌شود و از بین نخواهد رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهم‌ترین امری که برای پیشگیری از این بیماری در حال حاضر راهگشا و کارساز بوده موضوع جدی گرفتن پروتکل‌های بهداشتی، زدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، پرهیز از اجتماعات و توجه به تزریق واکسن و کامل کردن تمام مراحل واکسیناسیون است.

خراسان‌جنوبی نیز همانند اکثر نقاط کشور در هفته‌های اخیر درگیر پیک ششم این بیماری و شیوع بالای مبتلایان به سویه جدید آن یعنی امیکرون بوده که متأسفانه خانواده‌های بسیاری را داغ‌دار عزیزانشان کرده است.

خسارت جبران‌ناپذیر کرونا به اقتصاد جامعه

رضا ابراهیمی یکی از کسبه بازار بیرجند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهارداشت: متأسفانه بر دلیل بی‌دقتی و سهل‌انگاری برخی از افراد جامعه شاهد شدت گرفتن شیوع کرونا در برهه‌هایی از زمان می‌شویم.

وی تصریح کرد: این افراد باید به وجدان خود رجوع کرده و بدانند که رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی توسط آنها نه تنها به ضرر خودشان بوده بلکه عموم را به دردسر می‌اندازد.

ابراهیمی با اشاره به اینکه بیشتر مردم به دلیل بیماری کرونا چند سالی بوده که حتی به مسافرت و دیدار اقوام نرفته و نمی‌روند، اضافه کرد: همگی باید به مسائل بهداشتی دقت کنیم تا به مرور زمان میزان ابتلا و شیوع این بیماری در استان و کشور کمتر شود.

این کسبه بیرجندی ادامه داد: کرونا خسارات جبران ناپذیری به بدنه اقتصاد جامعه و وضعیت مالی فعالان اقتصادی به ویژه در بخش خصوصی وارد کرده است.

وی افزود: هر چند در روزهای پایانی قرار داریم و قبل از کرونا بازار به شدت برای خریدهای عید شلوغ بوده اما همچنان که شاهد آن هستیم بیشتر به دلیل شیوع این بیماری و کاهش قدرت خرید مردم دیگر از آن روزها خبری نیست و مردم استقبالی برای خرید ندارند.

داغ مرگ مادرم را از یاد نمی‌برم

علی سبزه‌کار از شهروندان بیرجندی نیز در ادامه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهارداشت: تأثیرات کرونا بر همه جوانب زندگی محسوس است.

وی تصریح کرد: متأسفانه به دلیل اینکه در ابتدای شیوع این بیماری آشنایی کاملی با آن نداشتم و شاید آن را جدی نمی‌گرفتم مادر خود را از دست دادم که این داغ هیچ گاه از یادم نمی‌رود.

این شهروند ادامه داد: جدی نگرفتن معضل کرونا نتیجه‌ای جز آنچه امروز شاهد آن هستیم ندارد.

سبزه‌کار اضافه کرد: از تمام مردم استان و کشورم می‌خواهم تا با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و انجام به موقع واکسیناسیون از داغدار شدن خانواده‌های دیگر به دلیل از دست دادن عزیزانشان جلوگیری کنند.

شناسایی ۸۸ بیماری کرونایی جدید در استان

غلامرضا شریف‌زاده، دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهارداشت: در شبانه روز گذشته از مجموع ۱۶۵ تست سریع و ملوکولی انجام شده در سطح استان برای تشخیص بیماری کرونا ۸۸ مبتلای جدید شناسایی شده است.

وی تصریح کرد: از این تعداد ۵۸ مورد مربوط به بیرجند، پنج مورد خوسف، چهار مورد نهبندان، سه مورد فردوس، دو مورد سربیشه، هفت مورد درمیان، پنج مورد طبس، دو مورد سربیشه، سه مورد قاین، یک مورد سرایان و یک مورد زیرکوه بوده و مورد جدیدی در بشرویه وجود نداشته است.

حال عمومی هفت بیمار کرونایی استان نامساعد است

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۱۲ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند، یادآور شد: از این تعداد ۱۰۰ بیمار کرونا مثبت بوده که ۲۳ نفر از آنها در بخش مراقبت‌های ویژه بستری و حال عمومی هفت تن از آنها نامساعد گزارش شده است.

شریف‌زاده مجموع فوتی‌های کرونا در استان را ابتدای همه‌گیری این بیماری آن با اضافه شدن سه فوتی جدید این بیماری در طی ۲۴ ساعت گذشته یک‌هزار و ۳۶۳ نفر عنوان کرد.

وی از کاهش آمار مبتلایان به کرونا و بیماران بستری بر اثر این بیماری در استان خبر داد و گفت: هر چند این آمار کاهش اما تعداد بیماران بستری در بخش‌های مراقبت‌های ویژه و فوتی‌های این بیماری در استان روند افزایشی را نشان می‌دهد.

نامطلوب بودن وضعیت واکسیناسیون کودکان زیر ۱۲ سال در استان

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه افراد بستری در بیمارستان‌های استان که مبتلا به کرونا بوده اکثراً یا واکسن نزده، یا مراحل واکسیناسیون خود را تکمیل نکرده و یا به بیماری‌های زمینه‌ای دچار هستند، اضافه کرد: وضعیت استان شکننده بوده و باید مردم به واکسیناسیون توجه جدی کنند.

شریف‌زاده گفت: واکسیناسیون کودکان زیر ۱۲ سال در استان مطلوب نبوده و باید والدین با حساسیت بیشتر این امر را دنبال کنند.

وی در مورد رنگ‌بندی نقشه کرونایی استان خاطرنشان کرد: در حال حاضر شهرستان‌های بیرجند، درمیان، زیرکوه، سربیشه، قاینات، طبس و نهبندان در وضعیت قرمز و شهرستان‌های بشرویه، خوسف، سرایان و فردوس در وضعیت نارنجی قرار داشته و هیچ شهر زرد یا آبی استان وجود ندارد.

و اما...

عادی‌انگاری‌های دوباره بدون شک وضعیت استان و کشور را بار دیگر تغییر داده و این امر نوروز امسال را نیز متأثر خواهد ساخت بنابراین رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید به عنوان یک ضرورت در زندگی افراد جامعه جاری باشد.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷

منبع: فارس

کلیدواژه: خراسان جنوبی مرگ کاهش مبتلا سهل انگاری کرونا در خراسان جنوبی پیشگیری و کنترل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۱۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: در راستای مقابله با بیماری نیوکاسل، طرح واکسیناسیون طیور در زنجان اجرا شد.

محمدباقر حاج‌کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: در راستای برنامه ملی کنترل بیماری نیوکاسل و بر اساس وظایف قانونی سازمان دامپزشکی کشور در مبارزه با بیماری‌های دام و طیور و جلوگیری از سرایت و انتشار آنها، مرحله دهم واکسیناسیون رایگان طیور بومی و روستایی با استفاده از واکسن مقاوم به حرارت علیه بیماری نیوکاسل در سطح استان اجرایی شد.

وی با اشاره به اینکه نیوکاسل یک بیماری ویروسی است، گفت: در زمان وقوع به دلیل سرعت بالای انتشار بیماری در جمعیت طیور صنعتی و بومی معمولاً نمی‌توان درمان خاصی انجام داد.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور دامپزشکی زنجان گفت: طی دو ماه گذشته بیش از ۳۵۷ هزار و ۷۰۰ قطعه طیور بومی در روستاهای شهرستان‌های تابعه استان با واکسن نیوکاسل مقاوم به حرارت به صورت آشامیدنی مورد واکسیناسیون رایگان قرار گرفتند.

حاج‌کاظمی گفت: نیوکاسل یکی از بیماری‌های مهم و قابل توجه در گله مرغ و خروس یا ماکیان است که در صورت بروز، سبب خسارات سنگین به پرورش‌دهندگان طیور صنعتی (مرغداری‌ها) و روستاییان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای طرح واکسیناسیون رایگان جمعیت طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل علاوه بر بالا بردن سطح ایمنی در طیور بومی، مانع از سرایت بیماری به مجموعه‌های پرورش صنعتی طیور می‌شود.

کد خبر 748669

دیگر خبرها

  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • ۴ نشانه که خبر از نابودی کبد می‌دهد
  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • خراسان جنوبی به لحاظ افزایش ولادت چهارمین استان کشور است
  • پایداری شبکه گاز خراسان جنوبی در برابر سیلاب
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران