Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، سفارت چین در مسکو با بازنشر توییتی از «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه این کشور خواستار به خاطر سپردن این مسئله شد که ایالات متحده تهدید واقعی برای جهان است.

به گزارش خبرگزاری «تاس» روسیه، این سفارتخانه دیروز (شنبه) در توییتر خود با انتشار توییت این مقام چینی که در آن تصویری از فهرست کشورهای بمباران شده توسط ایالات متحده پس از جنگ جهانی دوم دیده می‌شود، نوشت: هرگز فراموش نکنید که چه کسی تهدید واقعی برای جهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فهرست شامل بیش از ۲۰ کشور است که تقریباً یک سوم جمعیت جهان است.

ژائو لیجیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز (یکشنبه) هم در پیامی که در صفحه توییتری خود منتشر کرد، ایالات متحده را مسئول وضعیت فعلی اوکراین توصیف کرد و گفت: آمریکا باید از خود بپرسد که چه کسی تمامی این چیزها را آغاز کرد.

وزیر خارجه چین هم دیروز (شنبه) در گفت‌وگو با همتای آلمانی خود تاکید کرد چین با  تحریم‌های یکجانبه علیه روسیه در پی تحولات اوکراین مخالف است. به گفته وانگ یی عضو شورای دولتی چین، تحریم‌های یکجانبه مشکلات جدیدی ایجاد می‌کند و در روند حل و فصل سیاسی بحران کنونی (اوکراین و روسیه) تداخل ایجاد خواهد کرد. این مقام ارشد پکن گفت، چین از نزدیک در حال رصد وضعیت اوکراین است و از همه تلاش‌هایی که برای تسهیل اوضاع و حل و فصل سیاسی کمک می‌کند، حمایت می‌کند.

وزیر خارجه چین همچنین خواستار رفع نگرانی‌های امنیتی روسیه شد و تاکید کرد، در موضوع گسترش ناتو به سمت شرق، باید به اهداف امنیتی مشروع روسیه به درستی پرداخته شود. وانگ یی تاکید کرد، جنگ سرد مدت‌هاست که تمام شده و ناتو باید درباره خود تجدیدنظر کند.

صبح روز پنجشنبه بود که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در پاسخ به درخواست کمک نظامی سران منطقه جدایی‌طلب شرق اوکراین، دستور عملیات ویژه در منطقه دنباس را صادر کرد. بعد از آن، جنگنده‌ها، توپخانه‌ها و سامانه‌های موشکی ارتش روسیه، مواضع نظامی مختلفی از شرق تا غرب و شمال تا جنوب اوکراین را هدف قرار دادند.  

 با گذشت چهار روز از عملیات در اوکراین، مقام‌های کرملین می‌گویند که آماده گفت‌گو با اوکراین در خصوص نگرانی‌های امنیتی روسیه هستند اما طبق گزارش‌ها، مقام‌های اوکراینی ظاهراً گفت‌وگو با مقام‌های روس را رد کرده‌اند و در این میان تلاش می‌کنند تا روسیه را با کمک غرب و از طریق تحریم‌ها و قطع دسترسی به سامانه بین بانکی سوئیفت در جامعه بین‌المللی منزوی کنند.

 در بیانیه‌ای که سران کمیسیون اروپا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، انگلیس، کانادا و آمریکا منتشر کرده‌اند، آمده است آن‌ها متعهد شده‌اند اطمینان حاصل کنند که ارتباط برخی از بانک‌های روسیه‌ای با سامانه پیام‌رسان مالی سوئیفت قطع می‌شود. این طرف‌ها گفته‌اند علاوه بر این متعهد می‌شوند با انجام اقداماتی مانع استفاده بانک مرکزی روسیه از ذخائر بین‌المللی خود برای تضعیف آثار تحریم‌ها شوند.

کد خبر 660477 برچسب‌ها روسیه - اوکراین چین و آمریکا چین

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: روسیه اوکراین چین و آمریکا چین تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۱۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوکراین تانک‌های آبرامرز آمریکا را از میدان جنگ خارج می‌کند

مقامات ارشد ارتش آمریکا در گفتگویی ناشناس با یک خبرگزاری از تصمیم اوکراین برای خارج کردن تانک‌های آمریکایی آبرامرز از خط مقدم نبرد با روسیه به دلیل آسیب پذیری بالای آنها در برابر پهپادهای روسی خبر دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از نشریه "فوکوس" آلمان، اوکراین تانک های آمریکایی را از خط مقدم جبهه نبرد با روسیه خارج می کند. پهپادهای روسیه استفاده موثر از این تانک ها را تقریبا برای اوکراین غیرممکن می کنند.

به گفته مقامات ارشد ارتش آمریکا که به طور ناشناس با خبرگزاری آسوشیتدپرس صحبت کردند، اوکراین تصمیم گرفته است تانک‌های اصلی جنگی آبرامز M1A1 را فعلاً از میدان نبرد خود با روسیه دور نگه دارد. تعلیق استفاده از این تانک به دلیل افزایش تهدید پهپادهای روسی است که می توانند به سرعت تانک ها را شناسایی کرده و به آنها حمله کنند.

ایالات متحده آمریکا در ژانویه 2023 تصمیم گرفت 31 تانک آبرامز را به اوکراین بفرستد. دولت در کی‌یف ماه‌ها استدلال کرده بود که این تانک‌ها که هر کدام حدود 10 میلیون دلار هزینه دارند، برای شکستن خطوط روسیه در جنگ بسیار مهم هستند. با این حال، از آن زمان به بعد، به ویژه با استفاده از پهپادهای نظارتی روسی و هواپیماهای بدون سرنشین شکارچی قاتل، میدان جنگ به طور قابل توجهی تغییر کرده است.

یک مقام ارشد دفاعی اوکراین در این باره به AP گفت: هیچ منطقه باز وجود ندارد که بتوان به سادگی از آن عبور کرد بدون ترس از شناسایی این تانک ها . با توجه به این واقعیت جدید، این تانک ها اکنون از خطوط مقدم خارج شده اند. ایالات متحده آمریکا قصد دارد با نیروهای اوکراینی برای تنظیم تاکتیک ها همکاری کند.

اوکراین| کی‌یف به صلاح خود از موشک‌های دوربرد استفاده می‌کندمخالفت یونان با تامین سیستم‌های دفاع هوایی اوکراین

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • عملیات بمباران عقبه اوکراینی‌ها با بمب‌های نیم تنی
  • اوکراین تانک‌های آبرامرز آمریکا را از میدان جنگ خارج می‌کند
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • زلنسکی باز هم ساز کمک کوک کرد
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • اوکراین| کی‌یف به صلاح خود از موشک‌های دوربرد استفاده می‌کند
  • روزنامه‌ای آلمانی دلیل امتناع اوکراین از صلح با روسیه را فاش کرد