Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به فعالیت ۳۵ مرکز جامع سلامت استیجاری در استان گفت: خارج شدن مراکز جامع سلامت استان مرکزی از مکان‌های استیجاری نیازمند حرکت جهادی و انقلابی خیران است. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از  اراک، سیدمحمد جمالیان عصر امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی مرکز خیریه جامع سلامت مرحوم اخوان در اراک با اشاره به این مرکز خیریه سلامت اظهار داشت: عملیات اجرایی طرح جامع خیریه سلامت مرحوم اخوان پس از رفع مشکلاتی آغاز شد و افسوس می‌خوریم که خیرِ این طرح امروز شاهد کلنگ‌زنی نیست، این خَیر از سال 95 به دنبال ایجاد این مرکز بود بنابراین امروز ادامه کار برعهده دیگران است تا به سرانجام برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خارج شدن مراکز جامع سلامت استان مرکزی از مکان‌های استیجاری نیازمند حرکت جهادی و انقلابی خیران است به طوری که اگر مراکز جامع سلامت از محل‌های استیجاری خارج شود، می‌توان به جای هزینه‌های اجاره در بخش‌های دیگر برای ارتقاء سلامت مردم هزینه کرد، درحال حاضر 35 مرکز جامع خدمات سلامت در مکان‌های استیجاری داریم که پرداخت اجاره آنها هزینه سنگینی را بر دانشگاه تحمیل می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: باوجود شرایط کرونایی بیشترین میزان مرگ و میر مربوط به بیماری‌های غیرواگیر است بنابراین باید در زمینه پیشگیری از بیماری‌ها سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی انجام شود.

5 هزار نفر در انتظار یک پزشک؛ مرکز جامع سلامت "هیت" بلوچستان پزشک نداردرئیس بنیاد مستضعفان: 40 مرکز جامع سلامت با همکاری وزارت بهداشت در کشور احداث شدمراکز خدمات جامع سلامت و درمانگاه‌ها سنگر اول خدمات‌رسانی به بیماران کرونایی است

جمالیان تصریح کرد: اراک پایتخت صنعتی کشور و یک شهر آلوده است به همین سبب خیران باید در زمینه مسائل سلامت‌محور بیشتر کمک کنند و باتوجه به اینکه خدمات بهداشتی در پیشگیری و سالم‌سازی افراد نقش بسیار مهمی دارد، ایجاد مراکز جامع سلامت در این راستا باید مورد توجه باشد.

وی عنوان کرد: طرح مرکز جامع خیریه سلامت مرحوم اخوان در چهار طبقه ایجاد می‌شود که یک بخش آن به درخواست خَیر به بخش درمان اطفال اختصاص پیدا می‌کند و امسال برای آغاز این طرح 15 میلیارد ریال از سوی دانشگاه علوم پزشکی اراک تخصیص یافته اما برای سرعت بیشتر پروژه از خیران درخواست می‌شود که همکاری بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/713/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مراکز جامع سلامت مرکز جامع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۱۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه های هفته سلامت با مشارکت مردم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه برنامه‌های هفته سلامت با مشارکت مردم در حال اجراست، گفت: تقویت خدمات بهداشتی با مشارکت بخش خصوصی در حاشیه شهر‌ها، اجرابی برنامه سلامت با رویکرد کارآفرینی، خود مراقبتی با محوریت ارتقای سطح زندگی سالم در جامعه، ارتقای نظام مدیریت بیماری بویژه کنترل بیماری‌ها نوپدید و بازپدید، و توسعه زیرساخت‌های بهداشتی بهداشتی در ارائه خدمات بهداشتی از جمله راهبرد‌های برنامه‌های هفته سلامت است.
دکتر واعِظ افزود: ارتقای سلامت و حوزه بهداشتی در سطح منطقه بویژه در شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر و توسعه سلامت در خانواده از دیگر راهبرد‌ها و برنامه‌های هفته سلامت است که با مشارکت مردم انجام می‌شود.
یکم تا هفتم اردیبهشت بعنوان هفته سلامت نامگذاری شده است.

دیگر خبرها

  • تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات
  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • بهره‌مندی ۱۷۷ هزار البرزی از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت
  • ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد اختصاص یافت
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد
  • هوشمندسازی خدمات حوزه مشاوره و سلامت دانشجویی با به‌کارگیری هوش مصنوعی
  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد
  • آغاز عملیات اجرایی پایگاه سلامت مرکز خدمات جامع سلامت شهید فرهی
  • اجرای برنامه های هفته سلامت با مشارکت مردم
  • سند جامع سلامت، محور کار شورای سلامت باشد