Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@09:57:17 GMT

۵۰۰ هزار تن مرکبات مازندران درحال تبدیل به ضایعات است

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۷۲۰۲۱

۵۰۰ هزار تن مرکبات مازندران درحال تبدیل به ضایعات است

به گزارش خبرنگار مهر، علی کریمی فیروزجایی عصر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران خواستار رسیدگی فوری دولت به وضعیت نامناسب تولید مازاد و ضایعات مرکبات مازندران شد و افزود: هم اکنون حدود ۵۰۰ هزار تن محصول تولیدی مرکبات استان در حال تبدیل به ضایعات است.

وی گفت: واسطه‌ها و دلالان عمده دسترنج باغداران را به جیب می‌زنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو مجمع نمایندگان مازندران با اشاره به سطح ۱۱۵ هزار هکتاری مرکبات این استان افزود: مازندران با تولید سالانه دو میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول مرکبات نقش به سزایی در تولید ملی این محصول دارد زیرا استان رتبه اول تولید محصول مرکبات را در سطح کشور دارد.

کریمی فیروزجایی با اظهار نارضایتی از وضعیت موجود بازار مرکبات که عمده تولید باغداران در انبارها و سورتینگ قرار دارد، افزود: ساماندهی مشکلات باغداران مرکبات نیازمند توجه جدی دولت است و دولت باید با توسعه صادرات مرکبات از باغداران حمایت کند.

عضو خانه ملت ضرورت رسیدگی به مشکلات باغداران را یادآور شد و افزود: نجات باغداران از ورشکستگی خواسه به حق و منطقی است.

این مسئول پارلمانی با تاکید بر حمایت مجلس از تولید کنندگان داخلی گفت: حمایت از تولید کنندگان محصولات باغی و زراعی جزو اولویت‌های برنامه ریزی در مجلس شورای اسلامی است.

کد خبر 5435090

منبع: مهر

کلیدواژه: مرکبات علی کریمی مجلس شورای اسلامی ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا همدان لیگ برتر فوتبال ایران واکسن کرونا اردبیل عکس استانها خراسان رضوی گرگان سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۲۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سلامت دام‌ها با تولید محصول ایرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما، فناوران یک شرکت دانش بنیان موفق به ساخت محصول ضدعفونی کننده برای افزایش سلامت دام ها شدند. 

بر اساس این گزارش،  این محصول با پیشگیری از ابتلای دام به انواع بیماری ها، به ارتقای امنیت غذایی در کشور نیز کمک می کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۸۰۳ میلیون دلار محصولات شیلاتی از مازندران صادر شد
  • بیش از ۱۰ هزار واحد صنعتی به چرخه تولید بازگشتند
  • اجرای برنامه‌های راهبردی برای دو زنجیره مهم مازندران
  • لزوم برندسازی محصولات برای جلوگیری از خام فروشی در مازندران
  • ضرورت تعامل دولت و مجلس برای رونق تولید و اشتغال
  • امسال ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران صادر شد
  • صادرات بیش از ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران
  • ۱۲۵ هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران صادر شد
  • لایحه جدید مالیاتی دولت به نفع تولید و در جهت جذب سرمایه در بخش مولد است؟
  • افزایش سلامت دام‌ها با تولید محصول ایرانی