Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: در راستای رونق‌بخشی به حوزه گردشگری استان، کارگروه‌های تخصصی در این حوزه تشکیل شده که تمرکز آنها بر رونق گردشگری در زمینه‌های مختلف است. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از   اراک، استان مرکزی با وجود ظرفیت‌های گردشگری فراوان همچنان در سطح کشور ناشناخته بوده و آن طور که شایسته این استان است معرفی نشده و همچنان به عنوان معبری برای گردشگری بوده و تا تبدیل شدن به مقصد فاصله دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته در این رهگذر شیوع کرونا و کاهش فعالیت‌های گردشگری هم مزید بر علت شد تا این استان که از آن به عنوان سرزمین آفتاب نام می‌برند با بیش از یک چهارم مفاخر و مشاهیر کشور و ظرفیت گسترده جاذبه‌های تاریخی و طبیعی و همین طور ظرفیت عظیم صنعتی همچنان در بحث گردشگری مظلوم واقع شود.

 ظرفیت‌های گردشگری گسترده اما همچنان گمنام در حوزه گردشگری 

محمد سهره‌وردی، کارشناس حوزه گردشگری با اشاره به مغفول ماندن استان مرکزی در حوزه گردشگری گفت: استان مرکزی به مهد مفاخر شهرت دارد و علاوه بر ظرفیت گسترده در حوزه مفاخر و مشاهیر و ابنیه‌های تاریخی به لحاظ ظرفیت‌ها و جاذبه‌های طبیعی هم حرف برای گفتن زیاد دارد که تالاب‌های آن مصداقی بر این موضوع است.

وی افزود: اما متاسفانه ضعف گردشگری در استان مرکزی به قدری است که حتی اهالی آن هم از ظرفیت‌های گردشگری این منطقه بی‌اطلاع هستند و همین مغفول واقع شدن ظرفیت‌های گردشگری مانع از توقف گردشگران در این استان شده که مایه تاسف است.

این کارشناس حوزه گردشگری تصریح کرد: بنابراین لازمه رشد و شکوفایی در صنعت گردشگری استان تلاش هر چه بیشتر در راستای معرفی جاذبه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری آن و همچنین رسیدگی به این ظرفیت‌هاست تا در سایه کم‌توجهی شاهد از بین رفتن آنها نباشیم.

سهره‌وردی ادامه داد: این درحالی است که استان مرکزی علاوه بر ظرفیت عظیم مفاخر و مشاهیر، جاذبه‌های تاریخی و همین طور طبیعی از ظرفیت‌های فوق‌العاده صنعتی نیز برخوردار است که در حوزه گردشگری صنعتی و برگزاری تورهای صنعتی بسیار حائز اهمیت بوده و می‌تواند در رونق گردشگری این استان اثرگذار باشد.

شهردار شهرکرد: توسعه مراکز گردشگری و فرهنگی در منظریه و میرآباد ضرورت دارد"تاریکی" در تنها روستای گردشگری جنوب خراسان رضوی/ اداره برق چرا اقدامی نمی‌کندکرونا و وضعیت اقتصادی بلای جان صنعت گردشگری استان چهارمحال و بختیاری / تمیهدات لازم برای پساکرونا اندیشیده شود

 تمرکز کارگروه‌های تخصصی  اتاق فکر گردشگری استان بر رونق صنعت گردشگری  

مصطفی مرزبان، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی در این باره و با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای رونق گردشگری در این استان گفت: در راستای رونق بخشی به حوزه گردشگری استان کارگروه‌های تخصصی در این حوزه تشکیل شده که اهداف کارگروه‌های تشکیل شده در اتاق فکر گردشگری بر موضوعات اصلی و اساسی و همچنین دغدغه‌های رونق گردشگری استان متمرکز شده است.

وی افزود: این کارگروه‌های تخصصی با عناوینی چون اکوتوریسم و گردشگری پایدار، کارگره تولید محتوا و رویداد، کارگروه صنعتی و تجاری، کارگروه بین‌المللی و گردشگری نوین در اتاق فکر گردشگری این اداره کل تشکیل شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی تصریح کرد: در این راستا مقرر شده که اعضای این کارگروه‌ها سوابق و تجربیات خود را برای تعیین عضویت کارگروه‌ها به دبیرخانه تحویل دهند.

مرزبان بیان کرد: درحال حاضر مسائل زیادی در بازار گردشگری استان وجود دارد که امیدواریم با راه‌ حل افراد خلاق و صاحب ایده جهت‌یافته و در مسیر درست خود حرکت کنیم.

انتهای پیام/712/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ظرفیت های گردشگری کارگروه های تخصصی اتاق فکر گردشگری گردشگری استان رونق گردشگری حوزه گردشگری استان مرکزی کارگروه ها جاذبه ها ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۲۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز راه‌اندازی می‌شود

ایسنا/خوزستان رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان از برنامه‌ریزی برای تشکیل و راه‌اندازی پنج شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز خبر داد.

حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی در نشست با رئیس و نایب رئیس اتاق اصناف اهواز که شامگاه جمعه (۷ اردیبهشت‌ماه) برگزار شد، اظهار کرد: مشارکت مردمی، اساسی‌ترین رکن جهت تحقق سند تحول و تعالی قضایی، افزایش صلح و سازش در پرونده‌های قضایی و ایجاد امنیت پایدار در جامعه است. مشارکت‌های مردمی در راستای ایفای نقش مردم در اجرای عدالت است و قطعا می‌تواند نقش مهم و اثرگذاری در امنیت و پایداری صلح و سازش در جامعه داشته باشد.

به گزارش ایسنا، وی احیای فرهنگ صلح و سازش در همه بخش‌ها را از اهداف قوه قضاییه دانست و افزود: به منظور تحقق شعار امسال و منویات مقام معظم رهبری و با توجه به اینکه اصناف از مهمترین عناصر اقتصادی کشور هستند و حجم بالای قشر مرتبط با اتاق اصناف وجود دارد، به زودی پنج شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز تشکیل و راه‌اندازی می‌شوند که فعالیت این شعبه‌ها سبب کاهش حجم پرونده‌ها در دادگاه خواهد شد.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: شعبه تخصصی اتاق اصناف در رفع اختلاف و مسایل بین واحدهای صنفی، مشتریان و اتحادیه‌ها نیز ایفای نقش می‌کند و سعی بر حل مسائل بر اساس ایجاد صلح و سازش بین طرفین دعوا دارد.

وی بیان کرد: شعب تخصصی به مشکلات و مسائل اصناف رسیدگی خواهند کرد تا علاوه بر اینکه در بهبود روند اجرایی برنامه‌ها و حل اختلافات اثرگذار باشند موجب افزایش رضایت قشرهای مختلف مردمی نیز شوند.

امانت بهبهانی خاطرنشان کرد: به منظور ایجاد راهکارهای کاربردی و تسریع در رسیدگی به پرونده‌های این اتاق، شورای سیاست‌گذاری مرتبط با شعب شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز نیز راه‌اندازی خواهد شد.

در این نشست مراد بدری رئیس اتاق اصناف اهواز ضمن معرفی ساختار این اتاق، برای راه‌اندازی شعب تخصصی شورای حل اختلاف اتاق و هیأت‌های صلح اتحادیه‌ها، ابراز علاقه‌مندی و اعلام آمادگی کرد.

وی با اشاره به وجود هیات‌های رسیدگی به شکایات در محل اتاق و اتحادیه‌ها، گفت: با توجه به جایگاهی که شوراهای حل اختلاف و هیأت‌های صلح دارند و زیر مجموعه دادگستری و قوه قضاییه هستند، اعتبار بالایی در ایجاد صلح و سازش و حل و فصل اختلافات دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری پنج دوره تخصصی توانمندسازی مشاغل گردشگری در گلستان
  • ۵ شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز راه‌اندازی می‌شود
  • گردشگری در شادگان رونق و توسعه یابد
  • تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخشهای گردشگری و کشاورزی
  • تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخهشای گردشگری و کشاورزی
  • آذربایجان‌غربی ۱۸۰۳ اثر ثبت شده ملی دارد
  • نمایشگاه کتاب و ظرفیت «گردشگری ادبی»
  • ضرورت تسهیل و رفع موانع تولید در تحقق شعار سال
  • منطقه ترشاب خاش یکی ازجاذبه‌های گردشگری سیستان وبلوچستان
  • کارگروه تخصصی روابط بانکی ایران و آفریقا تشکیل شد