Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، رضا قاسمیان روز یکشنبه در  جلسه ستاد قرارگاه شهید سلیمانی و مقابله با کرونای استان اردبیل به ضرورت استفاده از ماسک به عنوان مهمترین عامل پیشگیرانه از ابتلا به کرونا در اماکن عمومی تاکید کرد و افزود: با افزایش نظارت بر بانکها، دفاتر پیشخوان دولت، مراکز غیر دولتی و عمومی، استفاده اجباری از ماسک باید در این مکان‌ها  نهادینه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به جابجایی بخش مهمی از جمعیت برای دریافت خدمات از ادارات و دستگاه های اجرایی خدمات رسان استان اظهار کرد: بسیاری از این خدمات قابل عرضه به جمعیت استان در محل سکونت بوده و می توان از جابجایی مردم برای پیشگیری از کرونا جلوگیری کرد.

در این جلسه جانشین سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل نیز گفت: تاکنون 432 هزار دز از مجموع 2 میلیون و98 هزار دز واکسن کرونای تزریق شده به مردم این استان که 22 درصد از مجموع واکسیناسیون صورت گرفته را شامل می شود درمراکز تجمیعی تزریق واکسن کرونا بسیج انجام شده است .

سرهنگ شکر عبدی اظهار کرد: تزریق دز سوم کرونا بصورت محله محور در برخی از شهرستانهای استان از جمله گرمی به خوبی پیش رفته و انتظار می رود سایر شهرستانهای استان اردبیل نیز برای رسیدن به حد مطلوب دز سوم واکسن  طرح محله محور تزریق را اجرا کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی ،درمانی استان اردبیل نیز از تغییر رنگ بندی کرونا در  مناطق مختلف این استان در  24 ساعت گذشته در این استان خبر داد و افزود:هم‌اکنون شهرستان مشکین‌شهر، گرمی، سرعین و پارس‌آباد در وضعیت قرمز، شهرستان اردبیل و بیله‌سوار در وضعیت نارنجی و شهرستان نیر، خلخال، اصلاندوز، نمین و کوثر نیز در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.

دکتر محمد جعفرزاده  اظهار کرد:روند صعودی شیوع موج ششم کرونا در استان اردبیل که از حدود سه هفته پیش آغاز شده بود، طی روزهای اخیر متوقف شده و آمار مبتلایان در حال کاهش است ولی به طور همزمان، شمار فوتی‌های کرونا در این استان بالاست.

رییس مرکز بهداشتی اردبیل  بر استفاده از ماسک، ایجاد تهویه در فضاهای سرپوشیده و رعایت فاصله اجتماعی و لزوم پرهیز از دورهمی، عادی‌انگاری بیماری کووید.۱۹ و نیز استفاده مستمر از ماسک توسط همه مردم جهت مصونیت از ابتلا به کرونا تاکید کرد.

برچسب‌ها ویروس کرونا خلخال استان اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا خلخال استان اردبیل ویروس کرونا خلخال استان اردبیل استان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۲۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش استعفای دسته جمعی پرستاران / سلامت مردم در خطر است

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، وحید زمان زاده افزود: در صورت خلا مراکز درمانی از نیروهای پرستاری، این مساله لطمه بزرگی بر پیکره سلامت کشور وارد خواهد آورد، مصداق این‌موضوع، افزایش استعفای پرستاران از مراکز درمانی است که به طور مستقیم سلامت مردم را نشانه گرفته است.

بیشتر بخوانید: لایحه حمایت مادی و معنوی پرستاران به کجا رسید؟

وی گفت: امروز ضروت توجه به خواسته های پرستاران، از مرز درخواست های شخصی یا پیگیری های صنفی در سازمان نظام پرستاری و سایر نهادهای پرستاری عبور کرده و در صورت ادامه این شرایط بحرانی، سلامت مردم به خطر خواهد افتاد.

زمان زاده افزود: تنها راه بازگشت و ترغیب پرستاران جهت ماندگاری در مراکز درمانی، فارغ از بوروکراسی های اداری، توجه اورژانسی به مشکلات معیشتی و قانونی پرستاران به صورت ویژه و آن طور که مورد نظر قانون و خود پرستاران در زمینه های مختلف مانند تعرفه گذاری خدمات پرستاری، فوق العاده خاص با بالاترین ضریب، تبدیل وضعیت و…، است.

وی خاطر نشان کرد: باید مسئولین در قوای سه گانه برای حفاظت از سلامت و رفاه مردم که بنیادی ترین هدف حاکمیتی است، پرستاری را به صورت اختصاصی در نظر بگیرند چرا که در صورت عدم تغییر نگرش ها نسبت به مقوله پرستاری و مراقبت، دچار بحران بزرگی در حوزه سلامت خواهیم شد و تاخیر در این موضوع عواقب جبران‌ناپذیری را به همراه خواهد داشت که مسئولان خدوم در دولت باید جوابگوی آن باشند.

زمان زاده افزود: امیدوارم دلسوزان نظام‌سلامت چشمان خود را شسته و با یک نگاه منطقی تر و معقولانه تر به مساله مسائل رفاهی و معیشتی پرستاران که از عوامل اصلی مهاجرت پرستاران می باشد، ورود نمایند زیرا آیندگان اعمال ما را به بهترین شکل، تحلیل خواهند کرد و این آینده خیلی دور نیست.

کد خبر: 1228954 برچسب‌ها پرستار

دیگر خبرها

  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • سگ گزیدگی؛ ماموریت روزمره در مراکز درمانی! | حجم بالای حمله سگ های بدون صاحب به شهروندان | ویدئو
  • راه‌های کنترل قند خون صبحگاهی در افراد دیابتی
  • معلمان ورزشکار نشاط را به مدارس تزریق می کنند
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به معلمان در مراکز درمانی یزد
  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است
  • افزایش استعفای دسته جمعی پرستاران / سلامت مردم در خطر است
  • همتی رئیس کل اسبق بانک مرکزی: کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر به دلیل تزریق است اما این روش جواب نمی دهد / دولت از مردم عذرخواهی کند
  • افزایش استعفای پرستاران سلامت مردم را نشانه گرفته است
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان