Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس پژوهش‌های اولیه نشان می‌دهند که این زیرسویه با نام رسمی BA.2 سریع‌تر از سویه اصلی اُمیکرون (‌BA.1) سریع‌تر انتشار پیدا می‌کند و در موارد نادری حتی باعث عفونت دوباره در افرادی شده است که قبلا دچار عفونت با اُمیکرون شده‌اند. اما پژوهش‌ها درباره اینکه آیا این زیرسویه بیماری شدیدتری ایجاد می‌کند یا نه به نتایج واحدی نرسیده است، اما به نظر می‌رسد واکسن‌ها بر ضد آن موثر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در برخی مناطق جهان که این زیرسویه در آن شایع‌تر شده است، در مجموع موارد عفونت‌های کرونا در حال کاهش هستند و به این ترتیب این امیدواری ایجاد شده است که این آخرین سویه کروناویروس دوباره باعث اوج‌گیری شیوع بیماری نمی‌شود.

موارد عفونت با زیرسویه BA.2 اکنون در ۱۸ کشور و در همه ۵۰ ایالت آمریکا شناسایی شده‌اند.

بررسی‌ها نشان داده‌اند که  زیرسویه BA.2 نسبت به سویه اصلی حدود ۳۰ درصد واگیرتر است، اما ظاهرا واکسن‌ها می‌توانند از جلوی بیماری شدید ناشی از BA.2 را بگیرند. یک بررسی در انگلیس نشان داد که واکسن‌ها حفاظت مشابهی در برابر هر دو نوع اُمیکرون ایجاد می‌کنند. بررسی‌های ابتدایی هم نشان می‌دهند که عفونت با اُمیکرون اصلی باعث «حفاظت قوی» در برابر عفونت دوباره در برابر BA.2 هم می‌شود.

البته یک بررسی جدید در دانمارک نشان داده است که امکان عفونت دوباره با BA.2 پس از عفونت اولیه با گونه اصلی اُمیکرون وجود دارد.

در همین زمینه:

اُمیکرون «نامرئی» ۱.۵ برابر از اُمیکرون اصلی واگیرتر است عفونت دوباره با زیرسویه جدید BA.2 اُمیکرون نادر است

یک بررسی آزمایشگاهی در ژاپن بر روی همسترها شواهدی به دست داده است که BA.2 ممکن است بتواند بیماری شدیدتری ایجاد کند، اما هنگامی که وضعیت فعلی شیوع کرونا در کشورهای جهان در نظر گرفته می‌شود، تصویر متفاوتی به دست می‌آید. بررسی‌های مقدماتی در دانمارک تفاوتی در میزان بستری‌شدن ناشی از BA.2 و گونه اصلی اُمیکرون که عموما بیماری خفیف‌تری از سویه دلتا ایجاد می‌کند، نیافته است. یک بررسی در آفریقای جنوبی هم به نتیجه مشابهی رسیده است: خطر بستری شدن و بیماری شدید میان گونه اصلی اُمیکرون و BA.2 مشابه است.

در همین زمینه:

آیا باید درباره اُمیکرون «نامرئی» نگران بود؟ BA.2 و آینده پاندمی کرونا

موارد کووید-۱۹ در سطح جهانی در حال کاهش است، از جمله در برخی از مناطقی که BA.2 در آنها شایع است.

اما پژوهشگران می‌گویند پیش‌بینی اینکه BA.2 واقعا چه تاثیر بر شمار موارد کرونا می‌گذارد، مشکل است، چرا که BA.2 در جوامعی در حال انتشار است که دارای میزان‌های متفاوتی از ایمنی ناشی از واکسن‌ها و عفونت‌های قبلی هستند. برخی از کارشناسان معتقدند که بعید است BA.2  باعث اوج‌گیری دوباره شیوع کرونا شود، اما ممکن است در برخی از نقاط سرعت اُفت شیوع را کاهش دهد.

مقامات سازمان جهانی بهداشت تاکید می‌کنند که پاندمی هنوز پایین نیافته است و کشورها همچنان باید هشیار باقی بمانند.

در همین زمینه:

سازمان جهانی بهداشت: زیرسویه BA.2 اُمیکرون همچنان یک سویه نگران‌کننده است

پزشکان می‌گویند افراد نیز باید هشیاری‌شان را حفظ کنند و به یاد داشته باشند که تزریق واکسن‌ها و دوزهای یادآور یا تقویتی آنها همچنان باعث حفاظت در برابر بدترین اثرات کووید--۱۹ می‌شوند.

کد خبر 660511 برچسب‌ها اميكرون كروناويروس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: اميكرون كروناويروس اصلی ا میکرون عفونت دوباره واکسن ها یک بررسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۲۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛  دکتر جواد شاهین‌فر بابیان اینکه پارسال  یازده هزار کودک متولد شده در بیمارستان‌های استان غربالگری شنوایی شدند، گفت: ازاین تعداد  ۱۶۳ نوزاد به مرحله مداخله و از این تعداد ۳۵ نوزاد برای درمان از سمعک و ۱۴۲ نوزاد نیز با روش‌های جراحی و طبی زیر پوشش قرار گرفته اند.
وی اضافه کرد: با توجه آمار‌های جهانی کم شنوایی و پیش بینی افزایش این آمار در کودکان، برنامه‌های بهداشتی پیشگیری، شامل غربالگری برای تشخیص زودهنگام در این گروه سنی در دانشگاه انجام می‌شود.
رئیس دانشگاه غلوم پزشکی استان گفت: بر اساس مطالعات انجام شده ۵.۲ درصد از کودکان در بدو ورود به مدرسه و ۱۱ تا ۱۵ درصد از کودکان محصل، نشانه‌هایی از آسیب شنوایی را دارند، که برای شناسایی این کودکان، برنامه غربالگری شنوایی جزو برنامه نظام مراقبت بیماری‌های غیرواگیردار گنجانده شده است.
به گفته شاهین فر اکنون برنامه غربالگری شنوایی نوزادان در هنگام ترخیص از بیمارستان‌های استان به کمک شنوایی شناسان و غربالگران آموزش دیده با همکاری سازمان بهزیستی انجام می‌شود.
افزایش جمعیت سالمندی، افزایش عوامل خطر مانند ابتلا به عفونت‌های گوش و دیگر عفونت‌ها از جمله بیماری‌هایی مانند سرخک و سرخجه، استفاده بی رویه و نابجا از دارو‌های آسیب رسان به شنوایی، قرار گرفتن افراد در معرض اصوات بلند درمحیط‌های شغلی و نظامی، استفاده بی رویه از تلفن‌ همراه و دستگاه‌های صوتی شخصی از دلایل اصلی افزایش آمار کم شنوایی است.

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • با عوارض ناشی از گازگرفتگی حیوانات چه باید کرد؟
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • دلیل لرز و بدن درد بدون تب چیست؟
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی
  • آنچه باید درباره سندرم ناخن زرد بدانید
  • آنچه باید سندرم ناخن زرد بدانید
  • سندرم ناخن زرد چیست؟