Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی‌اکبر خوشگفتار مقدم عصر یکشنبه در جلسه کنگره ملی شهدای استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری افزود: همچنین پیش‌اجلاسیه‌هایی همچون شهدای اصناف، شهدای ناجا، شهدای بانوان شهیده، شهدای ارتش، شهدای طلبه و روحانی و شهدای فرهنگی و دانش آموز (جوانان) در این رابطه برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت های انجام شده در زمین تولید کتاب درباره شهدای استان اعلام کرد: تاکنون تعدادی کتاب توسط این ستاد و سایر موسسه ها و سازمان ها تولید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: در زمینه تولید کتاب نهادهایی همچون دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، ادارات کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و فرهنگ و ارشاد اسلامی، انتشارات جمکران، جامعه الزهرا(س) و نیز بخش خصوصی مشارکت داشته اند.  

رییس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم همچنین از تولید کتابِ عکسِ «از قم تا قم» (از اعزام به جبهه تا بازگشت یا شهادت) خبر داد. 

وی برگزاری جشنواره‌های تئاتر و سرود با هماهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و بسیج هنرمندان استان؛ تولید فیلم‌های مستند فرماندهان لشگر ۱۷ علی ابن ابیطالب(ع) و رونمایی از مستند شهید کریمی؛ تولیدات فضای مجازی (شامل عکس‌نگاشت، نماهنگ، کلیپ)؛ حمایت از یادواره‌های محلی و قشری؛ برگزاری یادواره های متعدد از جمله یادواره شهید زین‌الدین و ۶۰۹۰ شهید استان در هر سال؛ ایجاد بوستان یادمان شهدای استان قم با همکاری شهرداری و کاشت ۶۰۹۰ نهال؛ تولید و نصب تعدادی سردیس شهدای استان به همت شهرداری و برگزاری جلسات و ضبط تاریخ شفاهی فرماندهان و رزمندگان هشت سال دوران دفاع مقدس را از جمله فعالیت های انجام شده این کنگره برشمرد.

وی همچنین تولید برنامه های رادیو و تلویزیونی با همکاری صدا و سیما؛ تجلیل از مادران و همسران شهید؛ دیدار با خانواده های گرانقدر شهیدان؛ تولید پنج شماره نشریه «معبر» با شمارگان ۷ هزار نسخه؛ برگزاری تعدادی از مسابقات ورزشی با نام شهیدان استان؛ نامگذاری تعدادی از معابر شهری و اماکن ورزشی به نام شهدای استان؛ توزیع بسته های معیشتی؛ افتتاح خانه‌موزه شهید زین الدین با همکاری شهرداری؛ ضبط خاطرات طنز رزمندگان برای تولیدات تصویری و رسانه‌ای؛ تولید پوستر از شهدای استان؛ تشکیل کمیته پیشکسوتان و تدوین سند جامع مجمع پیشکسوتان برای نخستین بار در استان را برخی دیگر از فعالیت های کنگره مذکور دانست.  

وی در ادامه از برنامه‌ریزی در رابطه با تهیه ۵۰ تابلوخط و نقاشی‌خط با موضوع شهدای استان؛ برگزاری کارگاه های آموزشی خط و خوشنویسی؛ برگزاری مسابقه خط تحریری دانش‌آموزی با کمک اداره کل آموزش‌وپرورش؛ جمع‌آوری اطلاعات پشتیبانی جبهه‌ها و تجلیل از مقام خطاطان دفاع مقدس خبر داد.  

خوشگفتار اظهار داشت: ستادهای کنگره شهدای شهرستان ها و بخش های استان تشکیل شده و فعالیت های ستاد استان متناسب با ظرفیت ها به آنان واگذار شده است.  

رییس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم از تمامی دستگاه های اجرایی و نهادهای مردمی درخواست کرد تا این کنگره را در برگزاری هر چه باشکوه تر دومین دوره آن یاری کنند.    

  خانواده‌های شهدا باید در جامعه الگو قرار بگیرند

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قم نیز گفت: پنج موضوع در کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان قم مطرح کرده ایم که ترویج فرهنگ ایثار و شهادت؛ فضای مجازی؛ جوان، خانواده و عفاف و حجاب است که همه این موضوع ها به کنگره ملی شهدای استان قم نیز برمی گردد.

احمد حاجی‌زاده با بیان اینکه نظارت و ارزیابی ما از دستگاه ها، روی این پنج محور است؛ خاطرنشان کرد: خانواده های شهدا باید در جامعه الگو قرار بگیرند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم نیز با تاکید بر تبیین سیره و زندگی شهدا در جامعه و ضرورت ارتباط گیری با نسل جوان در این رابطه، خواستار عملیاتی شدن این مقوله شد. 

حجت الاسلام مرتضی شعبان‌زاده با بیان اینکه کار تخصصی در رابطه با سیره شهدا انجام شده است، افزود: لازم است تا با یک برنامه ریزی، از این تولیدات استفاده شود و در اختیار خانواده ها قرار بگیرد.

همچنین مهدی پهلوانی مدیرکل بهزیستی استان قم، علاوه بر موضوع تولید محتوا و انتشار آن، بر ضرورت توجه به فضای مجازی در این مساله تاکید کرد.

علیرضا رحیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قم نیز بر سوق دادن یادواره های شهدا به سمت پژوهشی و انتقال سیره و سبک زندگی شهیدان به نسل جدید تاکید کرد.

همچنین در جلسه مذکور تعدادی دیگر از مدیران و کارشناسان پیشنهادها و دیدگاه های خود را در رابطه با موضوع های مطرح شده بیان کردند.
در پایان این جلسه با حضور استاندار قم؛ از پوسترهای جشنواره فرهنگی، هنری و ادبی «رفیق خوشبخت ما» و «پویش ملی چلچراغ» (۴۰ کار نیک و خداپسندانه به نیابت از حاج قاسم سلیمانی و شهیدان استان قم) که توسط هلال احمر برگزار می شود، رونمایی شد.

دومین جشنواره ملی «رفیق خوشبخت ما» با رویکرد فرهنگی، هنری و ادبی و تبیین مبانی فکری و بررسی سبک زندگی سردار دل‌ها شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و «پویش ملی چلچراغ» توسط جمعیت هلال احمر برگزار می‌شود.      

نخستین دوره کنگره ملی شهدای استان قم در سال ۱۳۷۳ با عنوان «کنگره شهید زین‌الدین» برگزار شد و پس از این تجربه موفق گرامیداشت یاد شهدا، یک دوره کنگره شهدا در استان‌های گوناگون کشور برگزار و دومین دوره کنگره شهدای کشور بار دیگر از قم و با عنوان «گرامیداشت یاد و خاطره ۶ هزار شهید استان قم» در آبان سال ۱۴۰۱ با شعار «قم، سرآمد شهادت و سرافزاری» برگزار خواهد شد. 

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ستاد کنگره ملی شهدای استان قم می‌توانند به تارنمای این ستاد به نشانی ایترنتی https://shohadayeqom.ir و یا دفتر آن به نشانی قم، خیابان شهیدان فاطمی (دورشهر)، کوچه ۱۷، پلاک ۱۷ مراجعه کنند و یا در قم با تلفن ۳۷۷۳۷۰۶۰ با پیش شماره ۰۲۵ تماس بگیرند.

استان قم بیش از ۶ هزار و ۹۰ شهید تقدیم انقلاب کرده‌ است و در این استان یک هزار و ۲۹۳ شهید از ۹ کشور جهان وجود دارد؛ این استان همچنین ۱۱ هزار و ۳۶۱ جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و ۵۹۱ آزاده و بیش از ۴۰۰ شهید مدافع حرم دارد. 

جمعیت ایثارگری استان قم (شهیدان، جانبازان، آزادگان، ایثارگران و خانواده‌های ایشان) حدود ۷۰ هزار تَن هستند.  

برچسب‌ها قم شهدا استانداری قم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم شهدا استانداری قم قم شهدا استانداری قم کنگره ملی شهدای استان قم خانواده ها قم نیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۲۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهدای گمنام مظلوم هستند/ ساخت فیلم کالدو

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ پاسدار محمدحسن سلامی ظهر شنبه در نشست مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌هاس دفاع مقدس سپاه کربلا با تأکید بر تقویت تعامل و هم افزایی بین دو مجموعه اظهار داشت: جهت گیری فعالیت‌های امسال ما با محوریت دومین اجلاسیه شهدای استان مازندران خواهد بود.

وی همچنین تلاش برای حضور راهیان نور دانش آموزی، دانشجویی و سربازان نیروهای مسلح در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران را از اهداف برشمرد و افزود: برای اجرای برنامه‌های سوم خرداد و هفته دفاع مقدس در این مکان برنامه ریزی شود.

سرهنگ سلامی پایگاه‌های مقاومت بسیج محلات را ظرفیت مهم و مؤثر فرهنگی برای یادمان‌های شهدای گمنام برشمرد و گفت: شهدای گمنام مظلوم‌ترین شهدا هستند و نباید در غربت بمانند.

برگزاری نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس به میزبانی استان مازندران

سرهنگ پاسدار محمد عباسپور مسئول دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه کربلا نیز ضمن ارائه گزارشی از کمیته‌های پژوهش و گنجینه‌ها و المان‌های دفاع مقدس، بر هم افزایی و تعامل بیشتر دو مجموعه تأکید کرد و اظهار داشت: استفاده از هنر و مردمی کردن کنگره‌های شهدا که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است، در دومین اجلاسیه شهدای استان مازندران مورد توجه قرار گرفته است.

عباسپور برگزاری مراسم «فصل شیدایی»، نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس به میزبانی استان مازندران، ساخت فیلم سینمایی «کالدو» با محوریت حماسه جنگل، شهربازی مقاومت، نصب المان‌های شهدا در وروی‌های استان، ساخت سمفونی شهدای مازندران و احیای تولید نشریه «سبز سرخ» را از جمله اقدامات پیش بینی شده ویژه دومین اجلاسیه شهدای استان مازندران اعلام کرد.

کد خبر 6089824

دیگر خبرها

  • جزئیات اجلاس ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه اعلام شد
  • جزئیات اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه اعلام شد
  • همکاری همه جانبه آموزش‌ و پرورش در کنگره شهدای استان تهران
  • استفاده از زندگینامه شهدای بین المللی در کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان
  • کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران دهم خرداد برگزار می‌شود
  • شهدای گمنام مظلوم هستند/ ساخت فیلم کالدو
  • برگزاری کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در روز دهم خرداد
  • کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود
  • سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود
  • پیام تقدیر دبیرکل دومین کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد از رسانه ها