Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان اداری و استخدامی کشور گزارشی درخصوص «نظام جبران خدمات کارکنان دستگاه‌های اجرایی» و آسیب‌شناسی وضع موجود به هیأت دولت ارائه داد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، در جلسه بعدازظهر روز یکشنبه هیأت دولت به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، سازمان اداری و استخدامی کشور گزارشی در خصوص «نظام جبران خدمات کارکنان دستگاه‌های اجرایی» به هیأت وزیران ارائه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سازمان اداری و استخدامی کشور در گزارش خود، با اشاره به نظام جبران خدمات کارکنان دستگاه‌های اجرایی طی سده گذشته در قالب قانون استخدام کشوری و اصلاح آن، قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت و قانون مدیریت خدمات کشوری، به تبیین وضعیت کنونی نظام جبران خدمات و آسیب‌شناسی آن و راه‌ها و ظرفیت‌های موجود برای از بین بردن آسیب‌ها پرداخته است.

در این گزارش همچنین اهم اقدامات در دست انجام توسط دولت، مورد بررسی قرار گرفته که عبارتند از:

- به روز رسانی سامانه حقوق و مزایای کارکنان دولت

- پیش بینی تدابیر لازم در تبصره ۱۲ و ۲۰ بودجه

- پیش بینی تدابیر لازم در ضوابط اجرایی بودجه سال ۱۴۰۱

- ساماندهی اختیارات هیأت امنا‌ها در حوزه امور اداری و استخدامی و جبران خدمات

- تدوین آیین نامه کیفیت پرداخت اضافه کار در دستگاه‌های اجرایی

- تدوین آیین نامه کیفیت تخصیص رفاهیات به دستگاه‌های اجرایی و کیفیت پرداخت رفاهیات به کارکنان

- تدوین آیین نامه کیفیت پرداخت پاداش در دستگاه‌های اجرایی

- تدوین لایحه اعمال اصلاحات در فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری

- بازنگری آیین نامه اجرایی قانون مدیریت خدمات کشوری

- تدبیر برای نیرو‌های شرکتی مشغول در دستگاه‌های اجرایی و کیفیت تعدیل پرداختی به ایشان

- تدبیر برای الزام به ثبت اطلاعات مربوط به شرکت‌های دولتی در سامانه جداگانه حقوق و مزایا

- ساماندهی کیفیت پرداخت فوق العاده ویژه در سقف ۵۰ درصد برای دستگاه‌های غیربرخوردار

* موافقت دولت با تفکیک مناطق آزاد تجاری – صنعتی سرخس، دوغارون و مازندران

هیأت وزیران در ادامه، با پیشنهاد دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی مبنی بر تفکیک مناطق آزاد تجاری – صنعتی سرخس، دوغارون و مازندران موافقت کرد.

*‌اصلاح مصوبه تعیین نماینده رئیس جمهور، برای نظارت بر عملکرد دستگاه‌ها در مقابله با فساد

هیأت وزیران به منظور تأمین نظر هیأت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین، مصوبه مربوط به تعیین نماینده ویژه رئیس جمهور برای نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی در پیشگیری و مقابله با فساد را اصلاح کرد.

بر این اساس، نماینده ویژه رئیس جمهور با رعایت وظایف، اختیارات و صلاحیت‌های قانونی دستگاه‌های مشمول نظارت و عدم مداخله در حوزه صلاحیت‌های قانونی آنان، تعیین می‌شود.


منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دولت هیئت دولت رییسی دستگاه های اجرایی نظام جبران خدمات اداری و استخدامی کیفیت پرداخت رئیس جمهور دستگاه ها آیین نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۲۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی دستگاه توموتراپی بیماران سرطانی در گلستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گلستان گفت: دولت در حوزه بهداشت و درمان برای استان گلستان اقدام به ایجاد و راه‌اندازی دستگاه توموتراپی برای درمان بیماران سرطانی و راه‌اندازی دستگاه اسکن هسته‌ای پس از ۲۰ سال کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، سعید گل‌فیروزی در دیدار با منتخب مردم استان در مجلس خبرگان رهبری به مناسبت گرامیداشت هفته سلامت با اشاره به اقدامات و دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان اظهارداشت: خدمات دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان با اولویت نگاه به حوزه بهداشت و پیشگیری در سطح یک درمانی استان، بی‌نظیر است.

وی اظهار کرد: ساخت 25 خانه بهداشت، پایگاه اورژانس و پایگاه جامع سلامت شهری و روستایی، بخشی از خدمات دولت سیزدهم در گلستان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گلستان گفت: ایجاد نخستین مرکز جراحی قلب و نیز نخستین مرکز نازایی سطح 2 در گرگان و گنبدکاووس و نیز نصب و راه‌اندازی سه دستگاه آم.ار.آی (MRI) دولتی در گرگان، علی‌آباد کتول و گنبدکاووس بخش دیگری از اقدامات انجام شده در گلستان حوزه بهداشت و درمان است.

گل‌فیروزی خاطرنشان کرد: تکمیل نخستین مرکز نازایی سطح سه در بیمارستان شهید صیاد شیرازی گرگان با 100 میلیارد ریال اعتبار نیز از خدمات ارزشمند دولت در حوزه بهداشت و درمان گلستان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: دولت سیزدهم نیز در حوزه بهداشت و درمان برای این استان اقدام به ایجاد و راه‌اندازی دستگاه «توموتراپی» برای درمان بیماران سرطانی و راه‌اندازی دستگاه اسکن هسته‌ای پس از 20 سال در بیمارستان پنج‌ آذر گرگان کرد.

آیت الله سید محسن طاهری نماینده منتخب مردم استان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این جلسه گفت: حوزه سلامت در اولویت استان است و در دولت سیزدهم اقدامات خوبی نیز در این حوزه اتفاق افتاده است.

حجت الاسلام محسن طاهری در این دیدار به موضوعات توزیع عادلانه خدمات سلامت در سراسر استان، ریشه‌یابی و علت یابی شیوه برخی از بیماری‌ها در استان، فرهنگ‌سازی و نمادینه کردن اخلاق پزشکی در جامعه و نیز بر ارزش گذاری مبانی اعتقادی و تقویت عفاف و حجاب تاکید کرد.

انتهای پیام/581/.

دیگر خبرها

  • مجلس وارد بررسی جزئیات لایحه ارتقای امنیت زنان شد
  • رشد اعتبارات هزینه‌ای عمومی دستگاه‌های فرهنگی متناسب با مأموریت‌های آنها بوده است
  • راه‌اندازی دستگاه توموتراپی بیماران سرطانی در گلستان
  • لزوم جبران تأخیر ایجاد شده در اجرای سیاست‌های تامین اجتماعی
  • ضرورت جبران تأخیر در اجرای سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی
  • گزارش متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بررسی می‌شود
  • کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵ هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان
  • چرا کسی پاسخگوی عدم پرداخت حقوق کارگران شهرداری نیست
  • معرفی اداره کل راه آهن تهران به عنوان دستگاه برتر
  • باید برای جهش تولید به رفع موانع پرداخت/ لزوم توجه به موضوع عفاف و حجاب در جامعه