Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان گفت: در مجموع مشکل خاصی به‌خصوص در محصول فلفل دلمه‌ای وجود ندارد و فقط روسیه گفت که نوع سموم و بذر استفاده شده در این محصول باید مشخص شود و به همین دلیل قرار شد از این پس هر محصولی که صادر می‌شود، شناسنامه سلامت برای آن تهیه شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; مهدی رنگ‌رونا عصر امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان زنجان اظهار داشت: محموله فلفل دلمه‌ای از ایران به روسیه صادر شده بود که بنا به دلایلی برگشت داده شد اما با هجمه‌ای کاملاً برنامه‌ریزی‌شده در بوق و کَرنا کردند که محصولات کشاورزی صادراتی ایران، برگشت خورده و این هجمه‌ها تا حدی بود که مصرف‌کنندگان داخلی نیز از این محصول استفاده نمی‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این هجمه تبلیغاتی سبب آسیب آوردن به بخش کشاورزی شد، خاطرنشان کرد: علت این بود که روسیه بنا بر کنوانسیون قرنطینه‌ای به سفارت ایران اعلام کرده که از این پس نوع و بستر سامانه کشت محصولات کشاورزی را اعلام کنید تا بدانیم محصول مورد نظر در کجا کاشته شده و از چه نوع بذر و سمومی برای آن استفاده شده و همچنین گواهی مربوطه از سازمان قرنطینه برای آن محصول صادر شود.

رنگ‌رونا افزود: این پروسه بین سفارت، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان قرنطینه، چند ماه طول کشیده و مشخص شد که چنین سامانه‌ای در داخل کشور نداریم اما با توجه به برگزاری جلسات متعدد مشخص شد که می‌توان چنین سامانه‌ای را در کشور ایجاد کرد و حتی می‌توانیم این سامانه را به‌صورت پایلوت در زنجان راه‌اندازی کنیم.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان با بیان اینکه مشابه این مساله برای محصول کیوی در کشور هند نیز به وجود آمد، گفت: هر چند کیوی از طریق کشور ثالث، صادر شده بود اما در نهایت این مشکل نیز به نام ایران تمام شد.

وی تصریح کرد: در مجموع مشکل خاصی به‌خصوص در محصول فلفل دلمه‌ای وجود نداشت و فقط روسیه گفت که نوع سموم و بذر استفاده شده در این محصول باید مشخص شود و به همین دلیل قرار شد از این پس هر محصولی که صادر می‌شود، شناسنامه سلامت برای آن تهیه شود.

رنگ‌رونا افزود: این مشکل برای محصول نارنگی کشور ترکیه نیز اتفاق افتاد و روسیه محصول نارنگی آن‌ها را نیز پس فرستاد و مشکل مروبطه فقط مختص ایران نبود.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان تاکید کرد: علی‌رغم تمام هجمه‌هایی که ایجاد شد باید گفت که محصولات کشاورزی ایران، جزء باکیفیت‌ترین محصولات بوده و از لحاظ رنگ و طعم فوق‌العاده هستند اما به دلیل عدم رعایت برخی نکات قرنطینه‌ای گاهی دچار مشکل می‌شویم.

خلیل قاسملو، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان نیز در این جلسه گفت: یک طرح تحقیقاتی با 250 میلیارد تومان اعتبار برای تدوین طرح استاندارد 4 محصول کشاورزی از جمله سیب‌زمینی بین اداره کل استاندارد و جهاد دانشگاهی استان زنجان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان ظرفیت‌های آزمایشگاهی دارد که در اختیار اجرای این طرح قرار می‌دهد، افزود: 60 درصد تاکنون تامین اعتبار شده و سال آینده نیز تامین می‌شود.

*‌ هیچ نگرانی از بابت سالم بودن محصولات کشاورزی استان زنجان وجود ندارد

علی یگانه‌فرد، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان نیز در این جلسه گفت: سالانه برای ارائه خدمات تخصصی اتاق بازرگانی، برنامه‌ای تدوین می‌شود که امسال رشد اقتصادی در جهت همراهی با اهداف استان، جزء برنامه قرار گرفته که امیدواریم بتوانیم قدم‌های موثری برداریم.

وی افزود: جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی، فعالسازی واحدهای نیمه‌تعطیل و تعطیل، کمک به فعالسازی منطقه ویژه اقتصادی و کمک به ظرفیت‌های مغفول مانده در حوزه‌های مختلف صنعتی از جمله این برنامه‌ها است.

یگانه‌فرد با بیان اینکه نقشه راه صادراتی استان برای سال 1401 به‌روزرسانی می‌شود، اظهار داشت: مطالعه کشورهای همسایه را آغاز و کد گمرکی محصولات مورد نیاز آن‌ها که امکان تولید در زنجان وجود دارد را شناسایی و همچنین واسطه‌ها را نیز شناسایی کرده‌ایم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان با اشاره به نتیجه پایش محیط کسب و کار گفت: استان زنجان در نتیجه این پایش در فصل پاییز امتیاز 5.5 از 10 را کسب کرده و رتبه چهارم کشور را دارد.

وی ابراز کرد: استان زنجان در پایش فصول بهار و تابستان سال جاری به ترتیب، رتبه‌های هفتم و پنجم را کسب کرده بود.

یگانه‌فرد با اشاره به برگشت بخشی از محصولات کشاورزی صادراتی توسط روسیه اظهار داشت: خوشبختانه از محصولات کشاورزی زنجان در بین این محصولات وجود نداشت و هیچ نگرانی از این بابت نداریم اما چون با سلامت مردم در ارتباط است، وضعیت کود و سموم کشاورزی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: محصولات کشاورزی استان زنجان برای آن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۲۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند رو به رشد تولیدات کشاورزی لرستان

ایسنا/لرستان معاون اقتصادی استانداری لرستان با بیان اینکه طبق آمار و مستندات سال گذشته در حوزه تولید محصولات کشاورزی در همه زیر بخش‌ها رشد خوبی داشته‌ایم، گفت: تولید مرغ، تخم مرغ، گندم و دیگر محصولات کشاورزی در استان رشد خوبی داشته است و امیدواریم این روند امسال هم ادامه داشته باشد.

سیروس ابراهیمی در حاشیه جلسه تنظیم بازار که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، کارگروه تنظیم بازار را یکی از کارگروههای مهم عنوان کرد و افزود: در این کارگروه معمولا مسائل بازار، تولید، عرضه، مصرف، قیمت و نظارت مطرح می‌شود.

وی با بیان اینکه طبق آمار و مستندات سال گذشته در حوزه تولید محصولات کشاورزی در همه زیر بخش‌ها رشد خوبی داشته‌ایم، گفت: تولید مرغ، تخم مرغ، گندم و دیگر محصولات کشاورزی در استان رشد خوبی داشته است و امیدواریم این روند امسال هم ادامه داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان عنوان کرد: یکی از مسائلی که با آن مواجه هستیم تولید گوشت مرغ بیش از نیاز استان است که باید به دیگر استان‌ها صادر شود، چالش بعدی ۱۰ درصد ارزش افزوده است که محل اختلاف سازمان جهاد کشاورزی و امور مالیاتی است که باید بررسی شود.

ابراهیمی با اشاره به اینکه یکی از مصوبات امروز جلسه تنظیم بازار تحویل سبوس گندم به دامداران بود، گفت: کارخانجاتی که به تعهد خود در خصوص تحویل سبوس گندم به دامداران عمل نکنند سهمیه گندم آن‌ها قطع می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چتر فناوری روی محصولات بهداشتی باز شد/معرفی ۱۳ محصول نانوسلامت فناورانه
  • راه‌اندازی واحد جدید پالایشگاه آبادان تا دو ماه آینده
  • مازندران سالانه ۴۸۰ هزار تن گندم مصرف می کند
  • پیش‌بینی تولید پنج میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در استان
  • روند رو به رشد تولیدات کشاورزی لرستان
  • رشد تولید محصولات کشاورزی در لرستان
  • تولید ۵ میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی
  • یک واحد تولیدی چهارمحال و بختیاری پس از ۷سال به چرخه تولید برگشت
  • تحقق ۱۲۸ درصدی آزمون کمیت محصولات پیش بسته بندی
  • برداشت ۴۰ درصد گندمزار‌های سیستان و بلوچستان