Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، آیت‌الله کاظم صدیقی طی سخنانی در مراسم شام شهادت حضرت امام موسی بن جعفرعلیه السلام درحرم بانوی کرامت اظهار داشت: حضرت امام موسی بن جعفر علیه السلام هادی قوم و یکی از مربیان و متصرفان در نفوس مستعده می‌باشند که گوهرهای پاک را با جذبه ولایت جذب و به مقاصد اعلا می‌رسانند و شان حضرت شان هدایت تشریعی، تکوینی ، اخلاقی، عرفانی و عملی به کار خیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: درب‌های خیر و رحمت را امام هفتم(ع) برای بندگان باز می‌کنند و افرادی که اهلیت داشته باشند می توانند بهره کافی برند و آنچه که در اسلام و ادیان الهی دارای درجه اولویت است کسب توحید و معرفت نسبت به الله و زدودن غبار شرک از جان هاست و اعتقاد به وحدانیت خدا و رسالت انبیاء و اعتقاد و باور یقینی است.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: به صراحت قرآن کریم عبودیت مقدمه یقین است و این یقین لوازمی دارد که رسالت از لوازم توحید است.

صدیقی تاکید کرد: نظام امامت اثنی عشری یک حقیقت کامل است و نمی توان آن را از همدیگر تفکیک کرد و ائمه در حقیقت قرآن ناطق هستند و انکار هر یک از ائمه معصومین انکار کل حقیقیت انبیاء از اول خلقت است.

استاد حوزه علمیه در ادامه گفت: برخورد سیاسی با مسئله ولایت فقیه اصلا جایز نیست بلکه ولایت فقیه بالاتر از این مسائل است و فراتر از قانون و… است چرا که مسائل اعتقادی را نمی توان با قانون کسب نمود.

وی افزود: باید نسبت به تبیین ولایت فقیه در جامعه غبارزدایی نمود چرا که حضرت امام خمینی (ره) فرمودند ولایت فقیه استمرار حرکت انبیاست.

سخنران حرم بانوی کرامت اظهار داشت: طبق فرموده امام موسی بن جعفر علیه السلام اگر کسی طالب آخرت باشد دنیا آن شخص را طلب خواهد نمود.

صدیقی یادآور شد: هیچگاه خداوند بندگان خود را فراموش نخواهد کرد و افکار پلید مادی گرایان متعارض با آیات قرآن است و این مسئله تکلیف حوزه های علمیه را در خصوص پاسخگویی به شبهات و حفاظت از کیان تشیع بیشتر خواهد کرد.

این شخصیت حوزوی تاکید کرد: حضرت موسی بن جعفر علیه السلام با تربیت نیروهایی همچون علی بین یقطین توانست مجاهدت نماید و از این طریق به شیعیان کمک کند.

وی خاطر نشان کرد: حضرت موسی بن جعفرعلیه السلام به علی بین یقطین سفارش می فرمودند مشکل شیعیان را حل نما و منت هم نگذار و مراجعان را کرامت کن.

صدیقی افزود: مسئولین مملکت بدانند اگر به سفارشات حضرت موسی بن جعفر علیه السلام که به علی بن یقطین توصیه می نمودند، عمل کنند می توانند سعادت دنیا و آخرت را خود را تضمین کنند.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: گاهی یک گناه کوچک باعث می شود خداوند توفیق عبودیت را از انسان بگیرد و اتصال انسان از درگاه الهی منقطع شود.

منبع: الف

کلیدواژه: موسی بن جعفر علیه السلام ولایت فقیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۳۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فضیلت زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)

دَخَلتُ على أبی الحسَنِ العَسکرِیِّ علیه ‏السلام فقالَ: «أینَ کُنتَ؟ فَقُلتُ: زُرْتُ الحُسینَ علیه ‏السلام، قالَ: أما إنّکَ لو زُرْتَ قَبرَ عبدِ العظیمِ عِندَکُم لَکُنتَ کَمَن زارَ الحُسینَ بنَ عَلِیٍّ علیهماالسلام؛» «راوی: یکى از اهالى رى گفت: خدمت امام هادى علیه ‏السلام مشرّف شدم. حضرت پرسید: کجا بودى؟ عرض کردم: به زیارت حسین علیه ‏السلام رفته بودم. حضرت فرمود: بدان که اگر قبر عبدالعظیم در شهر خودتان را زیارت کنى، همچون کسى باشى که حسین بن على علیهماالسلام را زیارت کرده باشد.»

منبع: ثواب الأعمال: ج ۱، ص ۱۲۴

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت

دیگر خبرها

  • ‍ انتصاب سرپرست معاونت سیاسی استاندار سمنان
  • برگزاری بیش از ۷۰۰ برنامه کشوری در دهه کرامت
  • چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • پیام تسلیت حجت الاسلام سید موسی موسوی در پی درگذشت ماموستا فخری
  • برای تقرب به ساحت مقدس امام زمان(عج) چه کنیم؟
  • فضیلت زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)
  • پیام های تسلیت در پی درگذشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی
  • حضرت نجمه خاتون علیهاالسلام، مصداقی برای آیه شریفه تطهیر است
  • چرا زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی برابر با زیارت امام حسین (ع) است؟