Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی قاضی ویژه قتل عمد دادسرای عمومی و انقلاب مشهد از مرگ مشکوک جوان ۲۲ ساله‌ در یکی از مراکز ترک اعتیاد غیر مجاز مشهد خبر داد.

صادق صفری در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این خبر  اظهار کرد: متاسفانه ساعت ۱۸ روز گذشته در یکی از کمپ‌های ترک اعتیاد غیر مجاز مشهد جوان ۲۲ ساله‌ای بر اثر مصرف داروها اوردوز کرده و فوت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسی‌ها نشان می‌دهد در این مرکز ترک اعتیاد اصول بهداشتی رعایت نمی‌شد و اوضاع اسفباری بر آن حاکم بوده است و معتادان زیادی در یک اتاق کوچک نگهداری می‌شدند.

وی افزود: بعد از فوت این جوان مسئولان کمپ و معتادانی که برای ترک در آنجا بودند متواری می‌شوند و فقط مرد معتادی که مدعی بود به خاطر عذاب وجدان فرار نکرده است در صحنه باقی می‌ماند. او به مسئولان نیروی انتظامی گفته است که در ساعت ۱۴ جوان ۲۲ ساله  بعد از خوردن داروها حالش بد می‌شود بعد از سرو صدای زیاد معتادان به جای تماس با اورژانس به او شیر، آب و داروهای مختلف می‌دهند که شاید حالش بهتر شود که متاسفانه جوان حالش بدتر می‌شود و فوت می‌کند.

قاضی شعبه ۲۰۸ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد اضافه کرد: پس از انجام تحقیقات مقدماتی و با توجه به وضعیت بسیار اسفناک کمپ دستور پلمب آن صادر شد و مدیران و متصدیان نیز تحت تعقیب کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی قرار گرفتند.

صفری عنوان کرد: به طور کلی در مراکز استان‌ها کمپ‌های ترک اعتیاد به صورت دولتی و خصوصی راه‌اندازی شده‌اند که همگی زیر نظر بهزیستی و سازمان‌های مربوطه هستند. این مراکز دارای پزشک، روانشناس، تجهیزات دارویی و درمانی هستند، اما متاسفانه یکسری کمپ‌های ترک اعتیاد به صورت غیرقانونی در حال فعالیت هستند که زیر نظر هیچ ارگان و سازمانی نیستند و در شرایط نامناسب و خطرناکی معتادان را نگهداری می‌کنند.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه کمپ‌های دولتی ظرفیت محدودی دارند و کمپ‌های خصوصی نیز گران هستند و هر کسی نمی‌تواند به سراغ آن‌ کمپ‌ها برود و از آنجایی که قشر معتاد افرادی هستند که از نظر مالی ضعیف‌اند به سمت کمپ‌های غیرمجاز می‌روند.

بازپرس این پرونده عنوان کرد: این کمپ‌های غیرمجاز معتاد را از درب منزل تحویل می‌گیرند و با پرداخت هزینه از خانواده‌ او را برای مدتی در کمپ نگهداری می‌کنند.خانواده‌ها در طول این مدت در جریان اوضاع نابسامان معتاد خود قرار نمی‌گیرند.
 
صفری ادامه داد: این اتفاقات نشان می‌دهد که باید فضای کمپ‌های ترک اعتیاد  دولتی افزایش یابد یا تعداد آنها را افزایش دهیم  تا شاهد این حوادث ناگوار نباشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی حوادث مراکز ترک اعتیاد کمپ های ترک اعتیاد جوان ۲۲ ساله کمپ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۳۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختلافات مالی در یک خانواده مشهدی منجر به قتل شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ محمد چراغ اظهار کرد: دوشنبه شب هفته جاری در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر مرگ مشکوک مردی جوان در بیمارستان طالقانی مشهد، ماموران انتظامی در محل حاضر شدند.

جانشین فرمانده انتظامی مشهد بیان کرد: با حضور ماموران در بیمارستان و در تحقیقات اولیه مشخص شد، فرد ۳۱ ساله به علت اختلافات خانوادگی برادر ۳۷ ساله خود را در شهرک غرب مشهد با شلیک سلاح گرم مجروح کرد که به رغم تلاش تیم‌های پزشکی، این فرد جان خود را از دست داد.

وی ادامه داد: متهم به قتل دستگیر شد و تحقیقات تکمیلی در این خصوص با دستور مقام قضایی ادامه دارد.

کد خبر 6093886

دیگر خبرها

  • فرار نافرجام قاتلان فراری در خراسان جنوبی
  • دستگیری قاتلان جوان ۲۷ ساله بیرجندی
  • غرق شدن جوان محلاتی در استخر آب
  • اختلافات مالی در یک خانواده مشهدی منجر به قتل شد
  • برادرکُشی در مشهد به دلیل اختلافات مالی
  • دستگیری قاتل مست ۲ زن در عروسی | ماجرای تلخ عروسی هایی که عزا می شوند
  • جوان ۲۹ ساله بر اثر سقوط از آبشار لوه گلستان جان باخت
  • ۴۰ درصد متکدیان مشهد معتاد هستند
  • مرگ اسرار آمیز دو جوان در پایتخت
  • مرگ خاموش مرد ۵۲ ساله در مشهد