Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از وزارت صنعت، معدن و تجارت، "حمید محله‌ای" درخصوص شناسه‌دار کردن کالاها، توضیح داد: شناسه کالا به منزله نخ تسبیحی است که تمامی اجزای زنجیره تأمین را به هم متصل می‌کند، سامانه شناسه کالا زیرساخت مهمی است که از چند سال پیش در وزارت صمت ایجاد شده است و دستگاه‌های مختلف به تدریج به این سامانه متصل شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‏وی همچنین بیان‌داشت: شناسه کالا در واقع مجموعه‌ای از اطلاعات و داده‌های مربوط به کالا شامل طبقه‌بندی کالا، مشخصات فنی، اطلاعات تولیدکننده، کشور سازنده و غیره است.

صدور نزدیک به ۶۰۴ هزار شناسه کالا تاکنون

سرپرست دفتر خدمات نگهداری و تعمیر وزارت صمت با بیان این‌که تاکنون ۶۰۳ هزار و ۶۵۵ شناسه کالا صادر شده است، تصریح کرد: ۵۱۹ هزار و ۵۳۳ شناسه مربوط با کالاهای وارداتی و ۸۴ هزار و ۱۲۲ شناسه دیگر مربوط به کالاهای تولید داخل است.

رصد ۳۶ گروه کالایی مختلف در سامانه شناسه کالا

محله‌ای همچنین اضافه کرد: ۳۶ گروه کالاهای اساسی و مواد اولیه تولید به صورت منظم در حال رصد و پایش از طریق سامانه جامع تجارت کالا هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رصد برخی گروه‌های کالایی درون زنجیره با استفاده از شناسه کالا، بیان کرد: از ابتدای سال تا ۲۴ بهمن ماه، بیش از ۲ هزار تولیدکننده و ۳۰ هزار عمده‌فروش و ۴۰۰ هزار فعال تجاری در حوزه خرده‌فروشی مرتبط با ۳۶ گروه کالایی از جمله شیرخشک صنعتی، فولاد خام، مقاطع فولادی، سیمان، پودرلباسشویی، انواع لاستیک و کالاهای اساسی خوراکی مثل برنج، روغن‌نباتی، شکر و غیره اسناد تجاری خود را در سامانه جامع تجارت درج کرده‌اند.

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت قیمت کالا صمت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت قیمت کالا صمت وزارت صنعت معدن و تجارت قیمت کالا صمت شناسه کالا ۳۶ گروه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۳۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس اتحادیه طلای تهران: اعتصاب طلافروش ها در واکنش به مقررات مالیاتی دولت/ بازار طلا در تهران نیمه تعطیل است

 موضوع اجرای سامانه جامع تجارت در روزهای اخیر همانند سال گذشته اعتراض و تعطیلی واحدهای صنفی در بازارهای بزرگ دادوستد طلا در شهرهایی نظیر تهران و تبریز را به همراه داشته است. بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران علاوه بر تایید نیمه تعطیل شدن بازار طلا در پایتخت، در مورد بی‌توجهی به درخواست‌ طلافروش‌ها مبنی بر ایجاد تغییرات در سامانه جامع تجارت صحبت کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، الزام به اجرای سامانه جامع تجارت از ابتدای سال گذشته اعتراض‌های جسته‌گریخته این صنف را در سراسر کشور در برهه‌های زمانی مختلف به همراه داشته است؛ در جریان راه‌اندازی و اجرای این سامانه در مقطعی از سال ۱۴۰۲ حساب‌های بانکی برخی از فعالان صنف طلا بسته شد.

بعد از کشمکش‌های فراوان، فعالان این صنف ملزم به اجرای سامانه تجارت از هفتم فروردین امسال شدند که در روزهای اخیر بار دیگر اعتراضات و تعطیلی واحدهای صنفی در بازارهای طلا در شهرهای بزرگ را به دنبال داشته است.

سامانه جامع تجارت بدون اصلاحات لازم‌الاجرا شد

نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا، سکه و جواهر تهران با تایید نیمه تعطیل شدن بازار طلا در تهران به تجارت‌نیوز گفت: «فعالان صنفی به اجرایی شدن مجدد سامانه جامع تجارت و بی‌تفاوتی به درخواست‌هایی که صنف طلا درباره ایجاد اصلاحات در مساله مذکور داشته‌اند اعتراض دارند؛ زیرا بعد از گذشت سه ماه هیچ تغییری حاصل نشده است.»

او با اشاره به اینکه به طور رسمی اعلام شده اجرای سامانه جامع تجارت بی‌کم‌وکاست لازم‌الاجراست اظهار کرد: «طلافروش‌ها نیز نسبت به بی‌توجهی به اعتراضات‌شان و اصلاح نشدن مواردی از این سامانه واکنش نشان داده‌اند.»

بذرافشان تاکید کرد: «در خصوص شرایط صنف طلا و چرخه تولید و توزیع، جلسات متعددی برگزار شده است؛ زیرا در بسیاری از مسائل این سامانه برای صنف طلا قابل اجرا نیست.»

اعتراض از ترس دریافت مالیات بر عایدی 

او موضوع ثبت سرمایه در سامانه جامع تجارت را غیرقابل اجرا دانست و افزود: «صنعت و صنف طلا و جواهر فرایند خاصی در چرخه تولید و توزیع دارد. علاوه بر این، بسیاری از فعالان صنفی بابت دریافت احتمالی مالیات بر عایدی در آینده نگران‌اند و این موضوع باعث شده به اجرایی شدن مجدد این سامانه واکنش نشان دهند.»

رئیس اتحادیه طلا خاطرنشان کرد: «طی جلساتی که برگزار شد، قرار بود یکسری اصلاحات انجام شود اما هیچ‌گونه تغییری در این سامانه صورت نگرفته و از هفتم فروردین استفاده از این سامانه را لازم‌الاجرا کرده‌اند و اعتراضات کسبه این صنف به همین دلیل است.»

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: یک طلافروشی با گردش مالی 9 هزار میلیارد تومان کارمندان مالیات بیشتری دادند یا طلافروشان؟ (فیلم) مالیات حدود نصف طلافروشان کمتر از ۵۰۰ هزار تومان در ماه!

دیگر خبرها

  • دلیل اعتراض طلافروشان چیست؟
  • سامانه جامع تجارت: تامین ارز ۲۰ روزه شد
  • رئیس اتحادیه طلای تهران: اعتصاب طلافروش ها در واکنش به مقررات مالیاتی دولت/ بازار طلا در تهران نیمه تعطیل است
  • علت اعتراض طلافروشان چیست؟
  • ماجرای اعتراض طلافروشان چیست؟
  • طلافروشان ماهانه ۸۰۰ هزار تومان مالیات دادند
  • رعایت حقوق مصرف کننده با ثبت موجودی طلا در سامانه
  • رعایت حقوق مصرف کننده با ثبت موجودی طلا در سامانه تجارت
  • رعایت حقوق مصرف کننده با ثبت موجودی طلا در سامانه جامع تجارت
  • مالیات طلافروشان سالی ۹ میلیون و ۶۰۰ هزارتومان است