Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیا واقعا همان‌طور که گفته می‌شود انسان‌های زیبا و جذاب قوی‌تر هم هستند؟ یا به عبارت بهتر؛ آیا بین جذابیت‌های فیزیکی یک شخص و عملکرد سیستم ایمنی بدن او ارتباط مستقیم و قابل توجیهی وجود دارد؟ اسپوتنیک در گزارش علمی اخیر خود تلاش کرده پاسخ این سوال را پیدا کند!

به گزارش برنا؛ اخیرا یک پژوهش جدید درباره وجود یا عدم وجود ارتباط مستقیم بین جذابیت‌های فیزیکی انسان و عملکرد سیستم ایمنی او به انجام رسیده- که به نتایجی جالب و قابل توجه ختم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این مطالعه، گروهی از جوانانی که از سوی شمار قابل توجهی از هم‌سالانشان جذاب ارزیابی شده بودند، از نظر وضعیت سیستم ایمنی و سطح التهاب در بدن آن‌ها مورد آزمایش و پژوهشی دنباله‌دار قرار گرفتند- که به نتایجی قابل توجه ختم شد. طبق گزارشی که محققان و انجام‌دهندگان این مطالعه منتشر کرده‌اند، نتایج این پژوهش حکایت از وجود نوعی ارتباط بالقوه بین جذابیت یک فرد و عملکرد سیستم ایمنی بدن او دارد.

به نقل از میگنا، نویسندگان این مطالعه جدید که هفته گذشته در ژورنال اجتماعی سلطنتی منتشر شد- گفته‌اند که نتایج این پژوهش مهم نشان از وجود شواهدی متعدد درباره «ارتباط چندبعدی و چندوجهی- گاهی متمایز از جنسیت بین عملکرد سیستم ایمنی بدن افراد گوناگون با درک دیگران از جذابیت آن‌ها» دارد. به عبارت بهتر می‌توان گفت که این پژوهش دیدگاه‌های موجود درباره وجود نوعی ارتباط مستقیم میان جذابیت افراد با سیستم ایمنی بدن آن‌ها را اثبات می‌کند.

این تحقیق به این شکل به انجام رسید که ابتدا تصاویر چهره ۱۵۹ فرد در یک پلتفرم به نمایش درآمد و در ادامه، بعد از این‌که این افراد توسط ۴۹۲ نفر از نظر جذابیت رتبه‌بندی شدند، نتایج نظرسنجی درباره میزان جذابیت تک تک این ۱۵۹ نفر با نتایج آزمایشاتی که درباره سلامتی و البته ارزیابی سطح سیستم ایمنی و سطح التهاب در بدن آنها آن‌ها به انجام رسیده بود، مقایسه شد.

به گفته نشریه ساینس‌آلرت یا هشدار علمی؛ محققان در پایان پژوهش به این نتیجه رسیدند که آن دسته از شرکت‌کنندگانی که دیگران آن‌ها را جذاب می‌شناسند، عملکرد ایمنی نسبتاً سالم‌تری دارند، و این امر به‌ویژه در رابطه با ایمنی باکتریایی بدن آن‌ها بیشتر صادق بوده است. این نشریه هم‌چنین اشاره می‌کند که این تیم تحقیقی ظاهرا هیچ ارتباطی بین سطح التهاب بیشتر با جذابیت افراد پیدا نکرده است.

محققان در ادامه خاطرنشان کرده‌اند که «البته این امکان وجود دارد که ارتباط بین جذابیت و سلامتی در انسان‌های امروزی مبهم باشد، زیرا توانایی بدن انسان‌ها از نظر سلامتی و ایمنی در عصر قبل از ظهور پزشکی مدرن از اهمیت بیشتری برخوردار بود. به عبارت بهتر؛ اگرچه ممکن است جذابیت، سلامت و عملکرد سیستم ایمنی در جوامع گذشته ارتباط آشکارتری با هم داشته باشند، اما حالا حداقل در زمینه سلامتی ارزیابی وجود این ارتباط چندان آسان نیست. دلیلش هم این است که امروز پزشکی مدرن حتی به افرادی هم که قابلیت‌های ایمنی پایینی دارند، این اجازه را می‌دهد که زندگی نسبتاً خوب و سلامتی داشته باشند».

تیم انجام‌دهنده این پژوهش هم‌چنین اظهار می‌کند که تحقیقات بیشتری برای «تکرار این نتایج» باید به انجام برسد، اما در شرایط فعلی می‌توان گفت که این تحقیق نشان می‌دهد به احتمال زیاد رابطه‌ای مستقیم بین جذابیت چهره اشخاص و عملکرد سیستم ایمنی بدن آن‌ها وجود دارد».

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سیستم ایمنی سیستم ایمنی بدن جنسیت درآمد سلامت جذابیت عملکرد سیستم ایمنی بدن عملکرد سیستم ایمنی بین جذابیت بدن آن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۳۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز ملی ایمنی در حمل و نقل و حسرت فرصت هایی که از دست می روند....

تین نیوز فروغ فاریابی :

تصادفات جاده ای در کشور، سالانه جان هزاران نفر از هموطنانمان را می گیرد و بسیاری را برای همیشه با معلولیت درگیر می کند.

هزینه های تصادفات علاوه بر اندوه و سوگ سنگین در غم جان های عزیزی که برای همیشه از دست می روند، خسارت های مادی سنگینی بر خانواده ها، جامعه، سیستم امداد و درمان، سیستم توانبخشی، و ....تحمیل می کند.

مطالعات بسیاری برای محاسبه همه جانبه  هزینه تصادفات انجام گرفته. در یک مطالعه حتی رنج و اندوه و فشارهای روانی حاصله از تصادف را ، تقویم به پول کرده و به هزینه های کمّی و ملموس افزوده اند. 

برآورد هزینه ها، یکی از راه هایی است که ابعاد هولناک سوانح را آشکار و کمک می کند تصمیمات بازدارنده و پیشگیرانه بهتری اتخاذ شود.  

در شرایط اقتصادی سختِ متاثر از تحریم های ظالمانه، و تورم کمر شکن، عزم مدیران و سیاستگذاران کشور باید هر چه بیشتر به سمت عقلانیت و دوراندیشی و دلسوزی برای مصرف درست ریال به ریال منابع کشور میل کند و سازمان برنامه بایستی با خساست و سختگیری منطقی نسبت به توزیع منابع و تخصیص بودجه اقدام کند و دستاورد اعتبارات را بازخواست کند. 

با انتشار بودجه سال ۱۴۰۳ ، باز هم ردیف های بودجه ای خاصی ذهن را آزار می دهد. 

۶۷۰ هزار میلیارد تومان بودجه نهادهای فرهنگی و دینی با عملکرد منفی یا نامعلوم!!!

در کنار آنها ۶۸ هزار و پانصد میلیارد تومان بودجه وزارت راه با این مقدار کاستی و نیاز و حوادث جاده ای و ریلی و زیرساخت های ناکافی و ....

پول هدر دادن نیست؟!

نهادهایی که چنین پولی را از جیب مردم جذب می کنند و شاید بیشتر از آن هم طلب می کنند آیا با توجه به عملکرد خود، در قبال مردم  احساس دین نمی کنند؟ 

حتی اگر سهم تقصیر  خطای انسانی در تصادفات بزرگ باشد، خود دلیل بی ثمری این نهادها در تربیت انسان های قانونمند و دیگرخواه و مسئول است. 

ای کاش برای یک سال بطور آزمایشی، همه این نهادهای تبلیغی و فرهنگی و مذهبی تعطیل شوند و بودجه آنها به بهبود ایمنی راه های کشور و نوسازی ناوگان عمومی درون شهری و برون شهری و بهبود سیستم های امداد و فوریت های پزشکی  اختصاص یابد.

اقلا آنها که می توانند خدمت ملموسی ارائه کنند ، در ارائه خدمات خود تقویت خواهند شد.

 

فروغ فاریابی وبلاگ‌نویس آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • سفر از سبد خانوارهای ایرانی حذف شده است؟ | توضیح مرکز پژوهش‌ها درباره یک ادعا
  • مردم از گرانی فوق العاده رنج می‌برند
  • آیت الله مکارم شیرازی: مردم از گرانی، فوق العاده رنج می‌برند
  • ارتباط بیماری‌های کارگران با تغییرات آب و هوایی
  • سیستم خودران تسلا در ۱۳ تصادف مرگبار دخیل بوده است
  • پمپ هیدرولیک
  • کمبود این ویتامین‌ها، دلیل شدت شوره سر!
  • روز ملی ایمنی در حمل و نقل و حسرت فرصت هایی که از دست می روند....
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • نقص سیستم خودران تسلا دردسرساز شد