Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، رای گیری در ابتدای چهارمین نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل برگزار شد و آرا را  سفیر و نماینده روسیه در سازمان ملل، یعنی یکی از طرفین بحران اوکراین که کشورش ریاست دوره ای شورای امنیت در ماه جاری میلادی (فوریه) برعهده دارد، قرائت کرد.

۱۱ کشور از ۱۵ کشور عضو شورای امنیت به تشکیل جلسه فوری و ویژه مجمع عمومی سازمان ملل درباره بحران اوکراین رای موافق دادند، ۳ کشور  شامل چین، هند و امارات هم  رای ممتنع  و  یک کشور یعنی خود روسیه رای مخالف.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این نشست اضطراری که چهارمین نشست در طول هفت روز اخیر در شورای امنیت بود به درخواست آمریکا و آلبانی برگزار شد تا در پی وتوی قطعنامه پیشنهادی قبلی این دو کشور از سوی روسیه، بحران اوکراین و محکومیت اقدام نظامی مسکو را در مجمع عمومی سازمان ملل پیگیری کنند.

روسیه که جزو پنج عضو دائم شورای امنیت و دارای حق وتو است، در این نشست  نتوانست از حق وتوی خود استفاده کند. بر اساس بند سوم ماده ۲۷ منشور سازمان ملل متحد، برای تصویب مسایل غیرمحتوایی (شکلی) در شورای امنیت صرفا به ۹ رای از ۱۵ رای اعضای دائم و غیردائم این شورا نیاز است. در  این موضوعات چنانچه اعضای دائم شورای امنیت رای منفی بدهند، وتو محسوب نخواهد شد.

پس از تصویب تشکیل نشست مجمع عمومی سازمان ملل در شورای امنیت، این نشست باید ظرف ۲۴ ساعت برگزار شود. حالا عبدالله شهید رئیس کنونی مجمع عمومی سازمان ملل باید نشست ویژه و فوری برای رسیدگی به بحران اوکراین با حضور ۱۹۳ عضو آن برگزار کند.

این گزارش در حال تکمیل است.

برچسب‌ها مسکو شورای امنیت سازمان ملل تحولات اوکراین بحران اوکراین پروندهٔ خبری جنگ در اوکراین تازه‌ترین تحولات اوکراین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مسکو شورای امنیت سازمان ملل تحولات اوکراین مسکو شورای امنیت سازمان ملل تحولات اوکراین بحران اوکراین مجمع عمومی سازمان ملل بحران اوکراین شورای امنیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۴۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهدی آشنا برگزیده جشنواره عکس نوروز تاجیکستان شد

به گزارش خبرنگار مهر، جایزه بهترین شرکت‌کننده و نشان آبی آسمانی فیاپ از جشنواره بین‌المللی عکس «نوروز» در تاجیکستان به مهدی آشنا عکاس ایرانی رسید.

جشنواره بین‌المللی عکس «نوروز» در تاجیکستان از ۲۶ مارچ تا ۲۹ آوریل ۲۰۲۴ برابر با ۷ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ برگزار شد که دارای مجوز (پاتروناژ) فدراسیون هنر بین‌المللی فیاپ است.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال ۱۳۸۸ با تصویب قطعنامه‌ای روز ۲۱ مارس را با عنوان فرهنگ صلح به عنوان روز جهانی «نوروز» به تصویب رساند و در تقویم خود جای داد. از این پس نوروز به‌عنوان یک مناسبت بین‌المللی به رسمیت شناخته شد.

در اطلاعیه دفتر روابط عمومی مجمع عمومی سازمان ملل آمده‌است که امروزه بیش از ۳۰۰ میلیون نفر در ایران، افغانستان، تاجیکستان، آذربایجان، سایر کشورهای آسیای میانه و قفقاز، ترکیه، ترکمنستان، قزاقستان، قرقیزستان، هند، در منطقه بالکان، آلبانی و مقدونیه، حوزه دریای سیاه و خاورمیانه آغاز فصل بهار را با سنت باستانی عید نوروز که تاکیدی است بر زندگی در هماهنگی و تعادل با طبیعت، جشن می‌گیرند.

جشنواره بین المللی عکس «نوروز» نیز در همین راستا برگزار می‌شود.

کد خبر 6091942 آروین موذن زاده

دیگر خبرها

  • مجمع عمومی سالانه «فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی» برگزار شد
  • مهدی آشنا برگزیده جشنواره عکس نوروز تاجیکستان شد
  • مشکل کمبود شیرخشک در نشست سازمان بازرسی بررسی شد
  • مخالفت روسیه با پیش‌نویس قطعنامه سازمان ملل درباره سربرنیتسا
  • روسیه: شورای امنیت باید از درگیری در بوسنی جلوگیری کند
  • تشدید اختلاف میان انگلیس و امارات بر سر سودان
  • هشتصد و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی برگزار شد
  • بیش از ۷۰ درصد مردم از عملیات وعده صادق احساس غرور کردند/ تغییر نام جزیره ابوموسی
  • تشکیل مجمع مشورتی شورای ادوار بندرعباس
  • برگزاری هشتصد و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی