Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، با گذشت پنج روز از عملیات در اوکراین، مقام‌های کرملین می‌گویند که همچنان آماده گفت‌گو با اوکراین در خصوص نگرانی‌های امنیتی روسیه هستند و در قبال آن، مقام‌های اوکراینی ظاهراً گفت‌وگو با مقام‌های روس را رد کرده‌اند و در این میان تلاش می‌کنند تا روسیه را از طریق تحریم‌ها و قطع دسترسی به سامانه بین بانکی سوئیفت در جامعه بین‌المللی منزوی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر برخی منابع خبری از محاصره کی یف پایتخت اوکراین خبر داده و میگویند خودروهای زرهی بیشتری از ارتش روسیه در راه کی یف است.

بخش سیزدهم از تحولات لحظه به لحظه در اوکراین را می‌توانید در زیر دنبال کنید: 

00:09 شبکه راشا تودی گزارش داد که شورای امنیت سازمان سازمان به ریاست روسیه به تشکیل مجمع عمومی این سازمان برای بررسی بحران اوکراین در روز دوشنبه رای مثبت داد. رئیس مجمع عمومی نیز برگزاری این نشست در بامداد دوشنبه به وقت محلی را براساس قطعنامه شورای امنیت تایید کرد. 

00:15 روزنامه گاردین گزارش داد که دولت انگلیس به دنبال اعمال ممنوعیت پهلوگیری کشتیهای روسی در بنادر این کشور است.

00:16 وزارت خارجه فرانسه به شهروندانش هشدار داد که باید فورا خاک روسیه را ترک کنند. 

00:17 وزارت دفاع اوکراین اعلام کرد که شهر اودسا در کناره دریای سیاه زیر آتش حملات ارتش روسیه است. 

00:30 نماینده اوکراین در شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد که از آغاز عملیات نظامی روسیه 16 کودک قربانی شده‌اند. وی همچنین مدعی شد که 4300 نیروی نظامی روسیه نیز کشته شده‌اند. نماینده اوکراین با بیان اینکه روسیه در حال انجام یک حمله خشونت آمیز علیه اوکراین است گفت که ارتش روسیه از انواع سلاحهای سنگین از جمله موشک استفاده می‌کند.

00:36 «ویتالی کلیتچکو» شهردار اوکراین در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که کی یف محاصره شده است و در حال حاضر امکان تخلیه غیرنظامیان وجود ندارد.

براساس گزارش خبرگزاری تاس، وی در عین حال اعتراف کرد که مقامات دولت کنترل کاملی بر گردانهای دفاع مدنی که به اسلحه مجهز شده‌اند را ندارند.

00:44 روزنامه سعودی از تماس تلفنی «محمد بن سلمان» ولیعهد این کشور و «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه درباره اوکراین و تاثیر آن بر بازار انرژی خبر داد. 

00:47 شبکه الجزیره به نقل خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد که اتحادیه اروپا به دنبال تحریم چهره‌های تجاری و سیاسی روسیه از جمله «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین است.

00:50 «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس دستور ولادیمیر پوتین برای آماده باش نیروهای بازدارنده اتمی روسیه را برای ایجاد سردرگمی و انحراف از واقعیاتی که در اوکراین می‌گذرد، خواند.

00:56 شرکت هواپیمایی «آئروفلوت» روسیه تمامی پروازهای خود را به سراسر اروپا به حالت تعلیق درآورد. 

01:32 شبکه الجزیره از به صدا درآمدن آژیرهای هشدار در پایتخت اوکراین پس از شنیده شدن یک انفجار قوی خبر داد.

01:34 فیصل مقداد وزیر خارجه سوریه وسواس ضدروسی غرب را عامل تشدید تنشها در جهان و تحریف واقعیات خواند. وی تاکید کرد که سیاست آمریکا و متحدانش مبتنی بر دروغ، اطلاعات نادرست و تحریف گذشته و حال است. تبلیغات رسانه ای و سیاسی تحریک شدده آنها برای حفظ هرج و مرج در جهان به نفع جنایتکاران،تروریستها و نئونازیهاست. 

01:41 «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد این اتحادیه با هزینه بروکسل جت‌های جنگنده در اختیار اوکراین قرار خواهد داد. 

بورل در یک نشست خبری بعد از نشست اضطراری ویدئو کنفرانسی وزرای خارجه اتحادیه اروپا همچنین گفت: اعضای اتحادیه اروپا با ارسال 450 میلیون یورو سلاحهای کشنده به اوکراین موافقت کردند. اتحادیه اروپا همچنین قرار است 50 میلیون یوروی دیگر سلاحهای غیرمرگبار، سوخت و تجهیزات محافظتی به اوکراین ارسال کند.

01:49 «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس با هشدار درباره تحریمهای سخت کشورهای غربی علیه روسیه تاکید کرد که این اقدامات می‌تواند روسیه را به سمت جنگ جهانی سوم سوق دهد. 

براساس گزارش رسانه‌های محلی بلاروس، وی گفت: «الان صحبتهای زیای علیه بخش بانکی، نفت و گاز و سوئیفت است. اینها بدتر از جنگ است. این می‌تواند روسیه را به سمت جنگ سوم جهانی هُل بدهد.»

02:47 خبرگزاری رویترز گزارش داد قیمت نفت خام برنت در معاملات آتی با 7 دلار افزایش به بشکه‌ای 105 دلار رسید.

02:53 «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در یک مصاحبه تلویزیونی با شبکه یک روسیه در پاسخ به سوال مجری برنامه عصر این شبکه درباره اینکه آیا روسیه هنوز دوستانی در جهان دارد گفت: «البته. ما دوستانی داریم. روسیه هنوز دوستانی در سطح جهان دارد. به عنوان مثال چین.»

وی افزود: به واکنش غولهای جهان نگاه کنید. هرچند که خودشان نمیخواهند خودشان را غول معرفی کنند اما در واقع غول هستند. به ویژه چین. شما باید این واکنشها را دیده باشید. 

03:06 «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین از تماس تلفنی با بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس و «آندژی دودا» رئیس جمهور لهستان خبر داد. وی در حساب توئیتری خود نوشت: با نخست وزیر بریتانیا و رئیس جمهور لهستان درباره شرایط امنیتی صحبت کردم. برای اقدامات بیشتر برای مقابله با مهاجم توافق کردیم. ائتلاف ضدجنگ در حال اقدام است. 

درحال تکمیل... 

منبع: فارس

کلیدواژه: بحران اوکراین ارتش روسیه عملیات نظامی روسیه اتحادیه اروپا رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۴۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به اتحادیه اروپا درباره مصادره دارایی‌های روسیه

روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی اعلام کرد که عربستان سعودی و اندونزی در نشست گروه ۲۰ به اتحادیه اروپا هشدار دادند که با مصادره دارایی‌های بلوکه شده روسیه سنگ بنای خطرناکی در حقوق بین الملل گذاشته خواهد شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی اعلام کرد که عربستان سعودی و اندونزی در نشست گروه 20 به اتحادیه اروپا هشدار دادند که با مصادره دارایی‌های بلوکه شده روسیه سنگ بنای خطرناکی در حقوق بین الملل گذاشته خواهد شد.

آمریکا و متحدانش حدود 300 میلیارد دلار از دارایی‌های بانک مرکزی روسیه را به عنوان بخشی از تحریم‌های اعمال شده علیه مسکو به دلیل جنگ اوکراین بلوکه کرده‌اند.

بیشتر این وجوه در اتحادیه اروپا نگهداری می شود و در حالی که واشنگتن اصرار دارد که قوانین بین المللی اجازه مصادره این وجوه را می‌دهد، برخی از اعضای اتحادیه اروپا از جمله آلمان و فرانسه تمایلی به انجام این اقدام ندارند.

هشدار روسیه به آمریکا در صورت مصادره ذخایر بلوکه شدههشدار صندوق بین‌المللی‌ پول نسبت به مصادره دارایی‌های روسیه

این نشریه به نقل از مقامات اتحادیه اروپا گزارش داد که در جریان نشست اخیر وزیران دارایی گروه 20 در برزیل، نگرانی‌ها دوباره مطرح شد.

محمد الجدان، وزیر دارایی عربستان سعودی و سری مولیان ایندراواتی، همتای اندونزیایی وی، از جمله کسانی بودند که نسبت به توقیف احتمالی وجوه روسیه ابراز نگرانی کردند.

یک مقام اروپایی ناشناس به این نشریه گفت که هر دو کشور در مورد آینده ذخایر ارزی خود در غرب "بسیار نگران" هستند و افزود که نگرانی اصلی این است که آیا پول آنها "هنوز امن" است یا خیر.

در حالی که آمریکا متحدان خود را تحت فشار قرار داده است تا به دنبال راه هایی برای بهره برداری از ذخایر بلوکه شده روسیه باشند، مخالفان ادعا می کنند که چنین اقدامی یک سنگ بنای خطرناک را در حقوق بین الملل با پیامدهای گسترده پایه گذاری خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، ژاپن، فرانسه، آلمان و ایتالیا در مورد این موضوع رویکرد "بسیار محتاطانه‌ای" دارند که این امر منجر به بن بست مذاکرات در این باره می شود.

این روزنامه خاطرنشان کرد که برخی از برجسته‌ترین افرادی که نسبت به مصادره این دارایی‌ها تردید دارند، مقامات بانک‌های مرکزی گروه 7 مانند کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، هستند.

لاگارد قبلاً هشدار داده بود که اقدام به مصادره دارایی‌های مصادره شده می‌تواند "نظم بین‌المللی را به خطر بیندازد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار به اتحادیه اروپا درباره مصادره دارایی‌های روسیه
  • آخرین تحولات اوکراین| هشدار ژنرال ناتو درباره امکان توقف حمایت نظامی غرب از کی‌یف
  • آنروا درباره وقوع اپیدمی در غزه با آغاز فصل گرما هشدار داد
  • تحولات اوکراین| کمک نظامی آمریکا قادر به توقف روسیه نیست
  • وعده مهم انصارالله یمن برای آغاز عملیات در دریای مدیترانه/ هشدار مجارستان درباره وقوع جنگ جهانی سوم/ وقوع حادثه امنیتی در نزدیکی کاخ سفید/ افزایش سطح هشدار برای 5 سفارتخانه کره جنوبی
  • هشدار مجارستان برای احتمال وقوع جنگ جهانی سوم
  • آخرین تحولات اوکراین| درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو
  • تحولات اوکراین| امکان درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو
  • گشتی در اقتصاد جهان | صادرات گاز ترکمنستان به چین از روسیه بیشتر شد
  • کاخ سفید: کمک نظامی اخیر به کی‌یف حملات روسیه را متوقف نمی‌کند