Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: ما شهردار را با یک نگاه تخصصی انتخاب کردیم. ما اگر دنبال بده بستان‌های سیاسی بودیم، انتخاب افراد دیگر ممکن بود برای بعضی از اعضای شورای شهر بهتر باشد. یکی از ویژگی‌های زاکانی این است که با کسی بده بستانی ندارد. علیرضا نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران درخصوص وجود گمانه‌هایی درباره طی نشدن فرایند‌های قانونی در انتخاب شهردار پایتخت به میزان گفت: به نظر من همه این گمانه‌ها اشتباه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن نکته‌ای که مطرح می‌شود در مورد آن نامه‌ای است که از سازمان اداری و استخدامی استعلام شده است. درباره آن معاونتی که آن نامه را زده گفتند این در شرح وظایف آن معاونت نبوده است. اما اینکه این موضوع درست است یا نه، به هیچ عنوان رد نشده است. ورودی‌های مختلفی برای انشای حکم شهردار وجود داشته که همه آن‌ها در جای خودش وجود دارد و از حدود اختیارات وزیر کشور بوده است. موضوع مدیر سیاسی بودن و هم ترازی‌اش با هیات وزیران و موارد دیگر که بحث ارتقای شغلی را از ارتقای شغلی حرفه‌ای کاملا جدا می‌کند، همه این‌ها مواردی است که وجود دارد. من هم انشاالله ظرف چند روز آینده یک مصاحبه کاملی درباره این قضیه خواهم داشت. موارد حقوقی مربوط به این موضوع درحال آماده شدن است که من هم به همان موارد استناد خواهم کرد تا دوستان بتوانند از آن استفاده کنند.
وی در پاسخ به اینکه چرا شورای شهر برای روشنگری درباره این موضوع دیر وارد عمل شد گفت: نه اینطور نیست. چون وقتی متن را مطالعه می‌کنیم خود متن موید قضیه است. بعد از این همه وقت به یکباره چنان بحث‌هایی مطرح می‌شود و یک کار ساده حقوقی تبدیل می‌شود به یک حربه‌ای برای اینکه از اساس کل حکم مربوط به انتخاب شهردار را زیر سوال ببرند. من احساس می‌کنم همه این‌ها شانتاژ‌های تبلیغاتی است که بعضی‌ها می‌خواهند از آن استفاده ببرند.   بیشتر بخوانید: منتظر گزارش شهردار درباره پیشرفت کار‌ها هستیم
سخنگوی شورای شهر تهران درواکنش به اینکه در بعضی محافل گفته می‌شود بهتر بود از اول شورای شهر برای انتخاب شهردار سراغ گزینه‌ای بی شبهه و حاشیه می‌رفت اظهار کرد: حتما سلیقه اعضای شورای شهر از جنس سلیقه‌ها و داده‌هایی بود که آن را در زاکانی می‌دید. البته خیلی از افراد خوب وجود داشتند که ما می‌توانستیم به آن‌ها رای بدهیم. ما احساس کردیم این کژکارکردی‌هایی که در شهر تهران وجود دارد و بار‌هایی روی زمین مانده توسط یک آدمی می‌تواند برداشته شود که از این جنس باشد. اگر یک روز از صبح تا شب همراه آقای زاکانی باشیم کیفیت کار ایشان معلوم خواهد شد. استدعای من این است که دوستان خبرنگار یک روز با شهردار تهران همراه شوند و ببینند چه اتفاقاتی می‌افتد و چقدر بار روی زمین مانده را ایشان و گروه همراهشان باید بردارند و یک انرژی عظیمی را باید مصرف بکنند. هرکسی توان برداشتن چنین باری را نداشته است.
نادعلی در پاسخ به اینکه منتقدان مدعی هستند انتخاب زاکانی برای شهرداری تهران نتیجه یک بده بستان سیاسی بوده گفت: حتما این ادعا غلط است. حتما ما شهردار را با یک نگاه تخصصی انتخاب کردیم. ما اگر دنبال بده بستان‌های سیاسی بودیم خیلی از کسان دیگر را اگر انتخاب می‌کردیم ممکن بود برای بعضی از اعضای شورای شهر بهتر باشد. یکی از ویژگی‌های زاکانی این است که با کسی بده بستانی ندارد. اصلا مشکل ایشان هم همین است. خیلی از کسانی هم که ناراضی می‌شوند برای همین است که بده بستان چندانی میان او و سایر افراد اتفاق نمی‌افتد.   انتهای پیام/ برچسب ها: علیرضا نادعلی شورای شهر تهران شهردار

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: علیرضا نادعلی شورای شهر تهران شهردار انتخاب شهردار سخنگوی شورای شورای شهر شهر تهران بده بستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۴۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسن خجسته : به واسطه های چند رجال سیاسی گفتم با هیچ کسی ملاقات نمی کنم /می خواهم در مجلس مستقل باشم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حسن خجسته باقرزاده با اشاره به کاندیداتوری‌اش در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت : برخی‌ها با خود من تماس گرفتند و گفتند که اگر می‌خواهید در لیست باشید، دیداری با هم داشته باشیم. من گفتم با هیچ‌کس ملاقات نمی‌کنم؛ می‌خواهم در مجلس مستقل باشم. اگر به مجلس رفتم الحمدالله، اگر هم راه نیافتم باز الحمدالله.

بنابر روایت ایرنا، وی افزود: واسطه‌های چند نفر از رجال سیاسی برای ملاقات با من تماس گرفتند و من گفتم تا قبل از انتخابات هیچ ملاقاتی نخواهم کردم، چون گفته بودند فلانی را در لیست بگذاریم من گفتم تصمیم با خودشان است.

عضو فهرست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با بیان اینکه اگر اسم مرا در لیست گذاشتند که از آنها خیلی تشکر می‌کنم، اگر هم نگذاشته بودند گله‌ای نخواهم کرد، اظهار کرد: من می‌خواهم اگر به مجلس رفتم، مستقل باشم. «خواهی به کعبه رو کن و خواهی به سومنات. از اختلاف راه چه غم، رهنما یکی است»

وی با بیان اینکه «والله»، «والله» بنده از رأی‌ام در قیامت دفاع می‌کنم و به آنچه که فکر می‌کنم درست و حق است رأی خواهم داد، تاکید کرد: اصل ۴۴ را باید واقعا جدی گرفت. ظرفیت‌های فردی و سرمایه‌ای در کشور وجود دارد اما راه آنها بسته است. اگر ما می‌گوییم جهش اقتصادی، دولت فعالیت آن را انجام می‌دهد اما زمینه‌ها را باید مهیا کنیم و در واقع دولت نقش تنظیم‌گری داشته باشد. وظیفه دولت ایجاد یک محیط رقابتی منصفانه است. دولت نباید رقیب باشد و اجازه ندهد انحصار ایجاد شود و یک نفر همه بازار را در اختیار بگیرد.

عضو فهرست ائتلاف جبهه شورای انقلاب تصریح کرد: وقتی از دولت نام می بریم شاید منظور رئیس جمهور یا وزیر نباشند، بیشتر سازمان‌ها، شرکت‌ها، موسساتی هستند که خیلی‌ها هم پاسخگو نیست. این پایگاه‌های قدرت است بخش‌هایی از درون دولت نمی‌خواهند آن را از دست بدهند.

خجسته باقر زاده سازمان مدیریت و برنامه و بودجه باید رفتار شرکت‌ها را ارزیابی کند و آنها را توبیخ و یا تشویق کند، اما ما این کارها را انجام نمی‌دهیم، تصریح کرد: ما می‌توانیم برای شرکت‌ها قالب بگذاریم. اول سال به مدیر بگوییم که این شرکت با این سرمایه چقدر می‌تواند درآمد کسب کنند. نظارت مجلس هم بسیار مهم است، البته نه اینکه قانون مهم نباشد.

وی با بیان اینکه مدیر ۴ وظیفه اساسی دارد، برنامه‌ریزی، سازماندهی، اجرا و نظارت و کنترل را از جمله وظایف او می داند و می‌گوید: اگر قرار شد مدیر فقط بر یک وجه تکیه کند، کدام وجه باید باشد و همه بگویند وجه آخر زیرا از این طریق حتی می‌توانید برنامه‌تان را اصلاح کنید و اتفاقا در این موضوع غفلت شد.

نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: گر بر اجرای قانون نظارت شود، هم ضعف‌های قانون و هم کاستی‌های اجرا و آیین‌نامه‌ها و هم ضعف کسانی که باید اجرا کنند مشخص می‌شود. قانون خوب نیازمند نظارت خوب است.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904434

دیگر خبرها

  • حسن خجسته : به واسطه های چند رجال سیاسی گفتم با هیچ کسی ملاقات نمی کنم /می خواهم در مجلس مستقل باشم
  • سکاندار شهرداری نجف‌آباد معرفی شد
  • روز عجیب شورای ششم؛ گریه چمران برای وحدت!
  • عباس مرادی سکاندار شهرداری نجف آباد شد
  • زاکانی: به جای ملک به مدیران وام بانکی دادیم!
  • کارگران ستون فقرات تولید هستند
  • سخنگوی شهرداری تهران: توصیه‌های چمران فصل‌الخطاب است
  • اقراریان: درباره ممانعت از حضور عضو شورای شهر در منطقه ۱۷ شهردار تهران پاسخ دهد
  • فن دایک جایی نمی‌رود: در دوران گذار، لیورپول را همراهی خواهم کرد
  • پرسنل حجمی و شرکتی شهرداری ارومیه ساماندهی و تعیین تکلیف شوند