Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهید حاج قاسم سلیمانی از برگزاری نخستین جشنواره ملی «شعر سرو» به میزبانی دانشگاه آزاد کرمان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، علیرضا منظری‌توکلی، رئیس دانشگاه آزاد شهید حاج قاسم سلیمانی امروز هشتم اسفندماه در نشست خبری نخستین جشنواره سراسری «شعر سرو» که در دانشگاه آزاد کرمان برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت امام موسی‌کاظم(ع) بیان کرد: ایشان سبک زندگی عاری از پرخاشگری به ما عرضه می‌کند و اگر پیرو واقعی ایشان باشیم باید استقامت داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که شعر را ثروت ملی دانسته‌اند، گفت: بنیاد فرهنگی امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی برای ترویج مکتب امامت و مهدویت تلاش می‌کند و در این راستا در فاصله ۱۳ رجب تا ۱۵ شعبان، ده برنامه کشوری را تدارک دیده است که یکی از آن‌ها جشنواره «شعر سرو» است.

منظری‌توکلی وجود مزار مطهر سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در کرمان را دلیل انتخاب دانشگاه آزاد کرمان برای برگزاری جشنواره اعلام کرد و افزود: اختتامیه این جشنواره با شعارهای «ما ملت امام حسینیم، ما ملت شهادتیم» در روز یکشنبه ۱۵ اسفند برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد کرمان ادامه داد: یکی از بهترین راه‌های ترویج ارزش‌ها استفاده از هنر فاخر است که مورد توصیه مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته است و یکی از فاخرترین هنرهای موجود شعر است که برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت بسیار موثر بوده است و یکی از عوامل موثر در ماندگاری پیام عاشورا استفاده از شعر در ادبیات است.

وی با بیان اینکه جشنواره شعر سرو می‌تواند ارزش‌های مهم انسانی را به مجموعه مخاطبین خود منتقل کند، گفت: این جشنواره در سه محور زندگی و سیره امام حسین(ع)، زندگی و سیره شهید حاج قاسم سلیمانی و شعر مقاومت و پایداری در اشکال مختلف(شعر آئینی، میهنی، حماسی و اجتماعی) برگزار شد.

منظری توکلی با بیان اینکه جشنواره در سه بخش دانش‌آموزی، دانشجویی و آزاد طراحی شده بود، ادامه داد: امکان ارسال سه اثر برای هر شاعر فراهم بود که از تمام استان‌ها در مجموع یک‌هزار و۱۰۷ اثر به دبیرخانه ارسال شده است و بیشترین تعداد شرکت کنندگان نیز متعلق به استان کرمان با ۱۳۸ شاعر و خراسان رضوی با ۱۴۴ شاعر بود.

وی تصریح کرد: مراسم شعر خوانی، کاشتن ۶۳ درخت سرو(به عدد سن حاج قاسم سلیمانی در زمان شهادت)، تقدیر از ۶ خانواده شهید در کرمان و تقدیر از ۴ دانش‌آموز برگزیده کرمانی از جمله برنامه‌های جانبی اختتامیه جشنواره ملی شعر سرو است.

رئیس دانشگاه آزاد کرمان در خصوص علت نام گذاری جشنواره گفت: به دلیل اینکه کرمان پایتخت مقاومت جهان اسلام است و سرو نیز در ادبیات و شعر ما نماد پایداری و مقاومت است این نام انتخاب شد که بتواند اصل مطلب را ادا کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کرمان دانشگاه آزاد سرود شهید حاج قاسم سلیمانی دانشگاه آزاد کرمان رئیس دانشگاه آزاد شعر سرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۵۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان االقوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود

دبیرخانه جشنواره شعر عربی طوفان القوافی اعلام کرد که برگزیدگان این مسابقه به زودی در یک جشن بزرگ در بصره معرفی و تکریم خواهند شد.

به گزارش ایسنا، بیش از ۱۵۰ شاعر از ۱۷ کشور عربی و اسلامی در این جشنواره شرکت کردند که بیش از ۲۴۰ اثر به دبیرخانه جشنواره شعر طوفان القوافی ارسال شد که اغلب این آثار در موضوعات تعیین شده و در قالب های شعری عمودی، تفعیله و هایکو بود.

در میان این شاعران اسامی نام آشنایی همچون بدریه البدری از عمان، مرتضی التمیمی از عراق، اشرف شبانه از مصر، هیلانه عطاالله از سوریه و مطران العیاشی از عربستان سعودی و مرتضی آل کثیر از ایران به چشم می خورد.

بیشترین شرکت کنندگان به ترتیب از سوریه با ۳۷، ایران و عراق با ۲۵، لبنان با ۱۷ هستند، کشورهای یمن، مصر و تونس دیگر کشورهایی هستند که مشارکت خوبی در این جشنواره داشته اند.

هیئت داوران شامل اساتید ثامر الوندی از عراق، عمار جماعی از تونس، راتب سکر از سوریه، حسن حمید از فلسطین، عباس حزباوی از ایران، عباس فتونی از لبنان و عقیل اللواتی از عمان به دبیری استاد ثلمر الوندی به صحت سنجی و داوری خواهند پرداخت.

قرار است از ۶ برگزیده جشنواره در دو بخش شعر فصیح و شعبی در تاریخ ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت(۸ و ۹ می) در شهر بصره عراق تقدیر به عمل آید.

شایان ذکر است نخستین جشنواره بین المللی شعر عربی با عنوان طوفان القوافی با همکاری مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری و مرکز فرهنگی اسلامی جنوب عراق برگزار می شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سومین جشنواره چند رسانه‌ای گردشگری کشور به میزبانی کرمان برگزار می‌شود
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود
  • مشارکت 240 اثر در جشنواره طوفان القوافی/ اختتامیه در بصره برگزار می شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر «طوفان القوافی»/ اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان القوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان االقوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله های آسمان» در تبریز
  • برگزاری آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «پله‌های آسمان» در تبریز