Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - پیگیری و ممارست نمایندگان آذربایجان‌غربی در مجلس به منظور استقرار اداره کل راه آهن در استان، ضرورتی است که برای داشتن اقتصاد متوازن و پیشرفت اقتصادی اهمیت ویژه دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، چندی پیش ریزش ترانشه بر مسیر ریل راه آهن موجب خروج قطار از ریل شد که گزارش‌های میدانی خبرنگار تسنیم نشان می‌دهد نبود اداره کل راه آهن یکی از پاشینه آشیل‌های اساسی این استان است که موجب ضعف در خدمات رسانی درست شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راه آهن استان آذربایجان‌غربی در حال حاضر تحت نظر آذربایجان‌ شرقی می‌باشد و متاسفانه این مسئله موجب ناهمنگی در مدیریت شده است و در مواقع بحرانی ماند حادثه چندین روز گذشته عملا متولی قابل قبولی برای پیگیری های لازمه وجود ندارد و اغلب نهادها براساس سلسله گزارش‌های تسنیم از جزییات حادثه ریزش ترانشه در حال پاسکاری بوده‌اند که برای رفع و تسهیل در حل این مشکلات به سراغ نمایندگان استان رفتیم.

بیش از 80 درصد درآمد راه آهن آذربایجان شرقی از طریق راه آهن استان آذربایجان غربی تامین می‌شود!

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ متاسفانه اخیر حادثه‌ای در مسیر راه آهن رشکان ـ ارومیه پیش آمد که به تبع آن به ریل و واگن قطار خسارت وارد شداما خوشبختانه تلفات جانی در پی نداشت.

جلال محمودزاده افزود: متاسفانه راه آهن ارومیه استانداردهای لازم را ندارد و از طرفی پرسنلی که به عنوان نگهبان باید در مسیر راه آهن فعال باشند، این افراد مشغول به کار نیستند و کوتاهی در انجام کار سبب بروز چنین حوادث خسارت باری شده است.

وی اظهار داشت: نبود اداره کل راه آهن در استان آذربایجان غربی از جمله آسیب های اساسی به شمار می‌رود، علی‌رغم این که اداره کل راه آهن تبریز بیش از 80 درصد درآمد خود را از طریق استان ما تامین می‌کند و تمامی عایدات به سمت آذربایجان شرقی سوق داده می‌شود. بیش از 80 درصد در آمد حاصل از حمل بار و مسافربری متعلق به آذربایجان غربی است که حتی یک ریال آن به این استان تخصیص داده نمی‌شود.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: نبود اداره کل راه آهن در استان یکی از ایرادات اساسی است که در این خصوص به وزیر مربوطه تذکر داده‌ام و سوال طرح کرده ام. در دوسال اخیر اداره کل راه آهن گرگان، گلستان، لرستان، همدان و زاگرس در سطح کشور تاسیس شده است که راه آهن هیچ یک به اندازه استان آذربایجان غربی گستردگی ندارد.

وی یادآور شد: طول راه آهن استان آذربایجان‌غربی 284 کیلومتر ، طول راه آهن گرگان 142 کیلومتر، طول راه آهن 241 کیلومتر،طول راه آهن همدان 251 کیلومتر، طول راه آهن 148 کیلومتر و راه آهن زاگرس 167 کیلومتر است.که استان ما بیشترین طول راه آهن را دارا است.

محمودزاده بیان کرد: با طرح همه این موارد متاسفانه وزارت راه و شهرسازی برای تشکیل اداره کل راه آهن در استان آذربایجان غربی مقاومت می‌کند و این امر موجب شده است ما از نظر نیرو و تجهیزات و امکانات مد نظر را در اختیار نداشته باشیم و هر روز شاهد حوادث ناگوار باشیم.

وی با اشاره به علت مقاومت وزارت راه و شهرسازی در برابر تشکیل اداره کل راه آهن ایستان آذربایجان غربی گفت: سازمان راه آهن کشور و متولیان اداره کل راه آهن آذربایجان شرقی اطلاعات نادرست به وزارت می‌دهد و ما نمایندگان استان تصمیم داریم این مشکل را تا حصول نتیجه پیگیر باشیم و اجازه ندهیم بیشتر از این در حق آذربایجان غربی ظلم و خیانت شود.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: هم افزایی و همراهی رسانه‌ها در سطح استان بعنوان پیگیری تشکیل اداره کل راه آهن موضوعی مهم است که اگر تبدیل به یک مطالبه عمومی شود می‌تواند ثاثیر بسزایی داشته باشد ، همچنین نمایندگان استان نیز باید به عنوان مطالبه بحق مردم به صورت جدی پای کار باشند و این مطالبه اساسی را دنبال کنند.

محمودزاده در پایان با یادآوری اینکه اشتغال‌زایی در این خصوص از اهمیت بالایی برخوردار است، اعلام کرد: با تشکیل اداره کل برای بیش از 100 نفر ایجاد اشتغال خواهد شد که نباید نادیده گرفت.

وزارت راه و شهرسازی به تشکیل اداره کل راه و شهرسازی در استان آذربایجان غربی بی‌توجه است

یکی از نمایندگان مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به اهمیت تشکیل اداره کل راه آهن استان آذربایجان‌غربی، گفت: از سال گذشته جلسات مکرری در این خصوص انجام داده‌ایم که نهایتا بعنوان یک مطالبه اساسی از وزیر راه و شهرسازی وقت به صورت سوال و تذکرات کتبی مطرح شد که تمامی مستندات آن موجود است.

وی افزود: از آسیب‌های عدم وجود اداره کل راه در آذربایجان‌غربی می‌توان به نبود سکوی بار، نبود سکوی سوخت، نبود ایستگاه در داخل شهر ، ضعف در  نظارت بر رفت و آمد قطار و گلایه مندی مردم به بی‌نظمی های موجود می‌توان اشاره کرد.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین سید سلمان ذاکر تصریح کرد: وزیر راه و شهرسازی به تشکیل اداره کل راه آهن در استان آذربایجان‌غربی بی‌توجه است و این مسئله موجب هدر رفت بیت المال نیز می‌شود.

وی اظهار داشت،: چندی پیش اهمیت این مسئله را در جلسه‌ای با حضور وزیر راه و شهرسازی طرح کردیم که رییس سازمان راه آهن کشور اعلام کرد چون هدف ما ایجاد راه آهن به صورت منطقه‌ای بود در آذربایجان شرقی لحاظ شد، اما مطالعات تشکیل راه آهن در آذربایجان‌غربی در دست اقدام است.

ذاکر تاکید کرد: استان هیچ مشکلی برای تامین ساختمان و نیرو جهت تشکیل اداره کل ندارد، اما مسئولان کشوری خلف وعده می‌کنند و عملیاتی نکرده‌اند. باید بدانند مدیریت از راه دور نادرست است و مردم استان نباید تاوان ناهماهنگی مسئولان کشوری را بدهند، به عنوان نمایندگان مردم پیگیر این مطالبه خواهیم بود.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آذربایجان غربی آذربایجان غربی راه آهن استان آذربایجان غربی اداره کل راه آهن در استان استان آذربایجان غربی تشکیل اداره کل راه آهن مجلس شورای اسلامی آذربایجان شرقی راه و شهرسازی راه آهن طول راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۵۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم تظاهرات دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا

منابع خبری از تداوم تظاهرات و خیزش دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا و آغاز تحصن‌های باز و فراگیر در برخی از دانشگاه های این کشور خبر دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، منابع خبری از تظاهرات گسترده در دانشگاه تگزاس آمریکا، در همبستگی با ملت فلسطین در غزه و در  مخالفت با واشنگتن در حمایت از رژیم صهیونیستی خبر دادند.

همچنین منابع خبری همچنین از استقرار گسترده نیروهای پلیس آمریکا در دانشگاه آستین در ایالت تگزاس برای مقابله با دانشجویان حامی فلسطین گزارش دادند. 

خبرنگار الجزیره گزارش داد که دانشجویان کالیفرنیا ارواین و کالیفرنیا ریورساید تحصن‌های «باز و فراگیر» خود را علیه جنگ در غزه آغاز کردند.

موج اعتراضات حمایت از فلسطین در محوطه‌های دانشگاه‌های آمریکا بعد از دستگیری صدها نفر از معترضان در دانشگاه کلمبیا گسترده‌تر شده و بعد از سرایت به اکثر دانشگاه‌های این کشور در حال گسترش به دانشگاه‌های سایر کشورهای دنیا است.

اعتراضات از دانشگاه کلمبیا در نیویورک از 17 آوریل آغاز شد و دانشجویان معترض خواستار قطع رابطه این دانشگاه با نهادهای اسرائیل که در جنگ غزه نقش دارند شدند. معترضان در دانشگاه‌های دیگر نیز خواسته های مشابهی دارند.

بازداشت 900 نفر از زمان آغاز خیزش دانشجویی در آمریکاخیزش دانشجویی در آمریکا؛ سرکوب در کشور مدعی دموکراسیخیزش دانشجویان بحران سیاست خارجی آمریکا را فاش کردخیزش دانشگاه‌های آمریکا؛ حرف حساب دانشجویان چیست؟

 

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • کارگران ستون فقرات تولید ملی و اقتصاد ایران اسلامی هستند
  • آغاز عملیات حفر چاه عمیق زمین چمن فوتبال شهرستان پلدشت 
  • واژگونی یک دستگاه خودروی پرشیا در محور خوی_چایپاره با ۴حادثه دیده و یک مصدوم
  • هواشناسی ایران / رگبار شدید باران در ۲۴ استان
  • تلاش ۶ ساعته برای دسترسی به فوتی ارتفاعات پلدشت
  • تداوم تظاهرات دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا
  • تلاش ۶ ساعته نجاتگران هلال احمر برای دسترسی به فوتی ارتفاعات شیخ حمزه لو پلدشت
  • بررسی مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه در مرز‌های شمال استان آذربایجان غربی 
  • لزوم استفاده از ظرفیت بنیاد مسکن در اجرای طرح‌های مسکن روستایی
  • دستگیری یکی عضو شورا و رییس اداره دولتی این شهر