Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها - آناهیتا رحیمی: با شیوع ویروس کرونا، کادر درمان در خط مقدم نبرد با این ویروس منحوس قرار گرفتند که متأسفانه برخی از آنان، پس از روزهای سخت و فداکاری‌های بسیار در بخش‌های کرونایی، به ویروس کرونا مبتلا شده و جان خود را از دست داده‌اند.

ایثار و فداکاری کادر درمان در بخش‌های کرونایی و کارشناسان رادیولوژی، از نخستین روز شیوع ویروس کرونا ستودنی است چرا که تداعی کننده فداکاری‌های پرستاران در هشت سال دفاع مقدس است که با شیوع ویروس کرونا بار دیگر تکرار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر، ۲۲ شهید مدافع سلامت در استان آذربایجان شرقی وجود دارد که حکم شهادت ۱۷ نفر از این شهدای مدافع سلامت، احراز شده است اما در این میان، پرونده‌های برخی از شهدای سلامت در حال سپری شدن مراحل لازم است تا حکم شهادت آنان نیز احراز شود.

استان آذربایجان شرقی، ۲۲ شهید مدافع سلامت دارد

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان آذربایجان شرقی در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: ۲۲ شهید مدافع سلامت در استان آذربایجان شرقی وجود دارد که پرونده ۱۷ نفر از کادر شهدای سلامت در حکم شهید انجام یافته است اما در این میان، پرونده ۵ نفر از کادر شهدای سلامت باقی مانده و مراحل خود را سپری می‌کند.

۲۲ شهید مدافع سلامت در استان آذربایجان شرقی وجود دارد که پرونده ۱۷ نفر از کادر شهدای سلامت در حکم شهید انجام یافته است

عباس پورحسن ادامه داد: در رابطه با شهدای مدافع سلامت، کارگروهی متشکل از رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، رئیس سازمان برنامه ریزی و بودجه و مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران می‌باشد.

وی افزود: شهدای کادر سلامت باید مورد تأیید دانشگاه علوم پزشکی تبریز باشد چرا که در قانون مقرر شده است افرادی به عنوان شهدای کادر سلامت معرفی می‌شوند که کادر پزشکی هستند.

پورحسن گفت: مباحث مربوط به شهدای کادر سلامت به طور مستقیم با تأیید دانشگاه علوم پزشکی به وزارت خانه بهداشت و درمان ارجاع داده می‌شود و در صورت تأیید مدارک، سپس به حوزه کارگزینی بنیاد شهید و امور ایثارگران ارجاع داده می‌شود تا طی نامه‌ای احراز شهادت آنان مشخص شود.

از بین ۱۷ شهید مدافع سلامت که احراز شهادت آنان در دست است، ۶ نفر کادر درمان خانم و ۱۱ نفر کادر درمان آقا هستند

وی در پایان افزود: از بین ۱۷ شهید مدافع سلامت که احراز شهادت آنان در دست است، ۶ نفر کادر درمان خانم و ۱۱ نفر کادر درمان آقا هستند.

همسر یکی از شهدای مدافعان سلامت در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: همسرم کارشناس رادیولوژی در بخش آنژیوگرافی بیمارستان شهید مدنی مشغول به فعالیت بودند.

وی افزود: متأسفانه همسرم به ویروس کرونا مبتلا شدند و ۵۵ درصد از ریه‌ها درگیر شده بود تا اینکه در مهر ماه سال جاری بر اثر ابتلاء به ویروس کرونا بعد از ۲۵ روز بستری در بیمارستان امام رضا، این بیماری را تحمل نکرده و جان خود را از دست دادند.

همسرم در حال حاضر ۴ ماه و ۱۰ روز است که از دنیا رفته‌اند و در طی این مدت، قول تشکیل کمیته و احراز شهادت همسرم را داده بودند اما تاکنون کمیته‌ای تشکیل نیافته و زمان بر خواهد بود همسر مدافع سلامت گفت: همسرم در حال حاضر ۴ ماه و ۱۰ روز است که از دنیا رفته است و در طی این مدت، قول تشکیل کمیته و احراز شهادت همسرم را داده بودند اما تاکنون کمیته‌ای تشکیل نیافته و زمان بر خواهد بود.

وی افزود: از سویی زمانی که اقدام به برقراری مستمری از سازمان بیمه تأمین اجتماعی کردیم نتیجه‌ای نگرفتیم.

همسر مدافع سلامت ادامه داد: من صاحب دو فرزند هستم و در چنین شرایط اقتصادی، هیچ حقوق و بیمه‌ای دریافت نمی‌کنیم.

کمیته تشکیل نشده و در بلاتکلیفی به سر می‌بریم

همسر مدافع سلامت بیان کرد: همان گونه که گفتم تاکنون کمیته‌ای تشکیل نیافته و تاکنون در بلاتکلیفی به سر می‌بریم.

در حال حاضر بیمه پنج ماهی می‌شود که قطع شده است و اگر یکی از فرزندانم بیمار شود، نمی‌توانم برای درمان آنان اقدام کنم وی افزود: در حال حاضر بیمه پنج ماهی می‌شود که قطع شده است و اگر یکی از فرزندانم بیمار شود، نمی‌توانم برای درمان آنان اقدام کنم.

همسر مدافع سلامت گفت: شغل همسرم به دلیل اینکه کارشناس رادیولوژی بودند و با اشعه ایکس سروکار داشتند، جزو شغل‌های سخت و زیان آور است اما متأسفانه سازمان بیمه بعد از فوت همسرم، این موضوع را اعمال نکرد.

۲۲ شهید مدافع سلامت در استان آذربایجان شرقی وجود دارد اما خانواده‌های شهدای مدافع سلامت که شهادت آنان، احراز نشده و پرونده‌های آنان در حال سپری کردن مراحل لازم است با پاره‌ای از مشکلات روبرو هستد که باید سریعاً به مسائل این خانواده‌های عزیز رسیدگی شود.

کد خبر 5433503

منبع: مهر

کلیدواژه: شهدای مدافع سلامت شیوع کرونا بیمارستان ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا همدان لیگ برتر فوتبال ایران اردبیل گرگان واکسن کرونا عکس استانها خراسان رضوی جهاد تبیین شهدای مدافع سلامت همسر مدافع سلامت نفر کادر درمان احراز شهادت شهدای سلامت ویروس کرونا حال حاضر شهادت آنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۵۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرامیداشت یاد شهدای مدافع حرم صادق شیبک و احمد غلامی در گالیکش و آزادشهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان مسئول نمایندگی ولی فقیه در ستاد عتبات عالیات گلستان در مراسم گرامیداشت شهید صادق شیبک در گالیکش با بیان اینکه وعده صادق سیلی محکمی به رژیم صهیونیستی بود گفت: با عملیات وعده صادق و جبهه مقاومت سیلی محکمی به دشمن زده شد و با این اقدام نیرو‌های اسلام همه کشور‌ها عظمت ایران اسلامی را مشاهده کردند.

حجت الاسلام موسوی پارسایی افزود: امروز پاسداری از آرمان‌های شهداء و حمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولایت فقیه وظبفه همه ماست.

همچنین مراسم گرامیداشت هفتمین سالگرد شهادت شهید مدافع حرم حاج احمد غلامی و شهدای پایگاه مقاومت مسجد امام علی (ع) آزادشهر با حضور مردم ولایتمدار برگزار شد.

شهید صادق شیبک نهمین شهید و حاج احمد غلامی چهاردهمین شهید مدافع حرم از استان گلستان است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • گرامیداشت یاد شهدای مدافع حرم صادق شیبک و احمد غلامی در گالیکش و آزادشهر
  • بزرگداشت شهیده راحله روشنگر شهید مدافع سلامت ماسال
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • خون شهدای مدافع حرم موجب نابودی رژیم صهیونیستی می‌شود
  • بازدید رئیسی از بیمارستان شهدای یافت‌آباد/ رئیس جمهور به منزل شهید مدافع حرم رفت
  • حضور رئیسی در منزل شهید مدافع حرم آقابابایی
  • ‌حضور رئیسی در منزل شهید مدافع حرم آقابابایی
  • تجلیل از خانواده شهید مدافع سلامت در پیرانشهر
  • غفلت از سرکشی به خانواده‌های شهدا پذیرفتنی نیست
  • مراسم گرامیداشت شهید منتظر قائم و شهدای مدافع امنیت در یزد