Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - معضل قاچاق سال‌هاست در سیستان و بلوچستان وجود دارد و تاکنون برنامه جامع و دقیقی برای مدیریت آن ارائه نشده و برنامه دولت جدید در این حوزه نیز هنوز مشخص نیست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سواحل مکران، درباره معضل قاچاق سوخت زیاد شنیده‌اید؛ افرادی هم هستند که در این میان فقط نقش بارکش را دارند، یعنی به عنوان راننده و کمک راننده افرادی که چندین خودرو برای قاچاق دارند، برای باندهای قاچاق سوخت کار می‌کنند؛ اگرچه نیروهای نظامی مکرر در اخبار از انهدام این باندها خبر می‌دهد؛ اما استمرار روند قاچاق سوخت در سیستان و بلوچستان نشان می‌دهد اقدامات انجام شده کافی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش‌تر با تعداد زیادی از رانندگان خودروهای سوخت‌بر گفت‌وگو کرده‌ایم؛ آنها می‌گویند علت اینکه در خودروهای حمل سوخت جان خود را کف دست می‌گیریم نبود اشتغال است و ما در واقع سوار بر تابوت خود برای خانواده کسب نان می‌کنیم.

ستاد راهبری توسعه سواحل مکران می‌تواند در این زمینه راهنمای ما باشد، چرا که بخش اعظمی از قاچاق سوخت در سواحل مکران و از راه دریای همان عمان صورت می‌گیرد، به سراغ احمد اللهیاری رئیس دبیرخانه ملی شورای توسعه سواحل مکران می‌رویم.

وی در این باره می‌گوید: ما دقیقاً به همین خاطر است که می‌گوییم فقط به فکر ساحل نیستیم بلکه باید به فکر پسکرانه نیز باشیم و برای این منظور اشتغال محلی را اول از همه در نظر قرار داده‌ایم تا بتوانیم افرادی را که کشاورزی و یا صیادی می‌کنند در شغل‌های اصلی خودشان نگه داریم.

اللهیاری ادامه می‌دهد: همچنین باید کارهای دیگری برای حفظ و گسترش مشاغل در سواحل مکران و پسکرانه آن صورت بگیرد که برای مثال گردشگری و گیاهان دارویی از مثال‌های دیگر آن است و من امیدوارم با چنین کارهایی آن قشری از مردم که از سر اجبار و نبود شغل به سمت سوختبری رفته اند، دیگر چنین کاری را کنار بگذارند.

رئیسی: آمار "فقر و ‌فلاکت" رنج‌مان می‌دهد/ از قاچاق سوخت جلوگیری شود/ سازوکار دولت برای توسعه سواحل مکرانسعید محمد: مردم زیر چرخ تفکر لیبرالی آقایان "له" شدند / "سوخت‌بری"در شأن مردم ‌نیست /‌دولت توسعه سیستان و بلوچستان را رها کردانتقاد امام جمعه زاهدان از روی‌آوری مردم سیستان و بلوچستان به سوخت‌بری

دولت برنامه‌های خوبی برای محرومیت‌زدایی دارد

داود شهرکی معاون اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان نیز از برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت دولت برای محرومیت زدایی می‌گوید و تأکید می‌کند اتفاقاً یکی از برنامه‌های جدید دولت دقیقاً برای جلوگیری از قاچاق سوخت بوده و معتقد است دولت با دادن یارانه سوخت به هر کارت ملی به جای هر ماشین، قدم بزرگی در رابطه با این موضوع بر خواهد داشت.

همچنین وی توضیح می‌دهد: بعد از اجرایی شدن برنامه اعطای سوخت به هر کارت ملی، دیگر آن روستایی هم سوخت خود را به طور عادلانه می‌برد و لازم نیست حتماً پر مصرف‌ها انواع یارانه‌ها را بیشتر از سایر مردم بگیرند بلکه باید برنامه‌های ما طوری باشد که یارانه به همه مردم عادلانه برسد.

در انتها معاون اقتصادی استاندار تأکید می‌کند ما دنبال راهکارهای دیگر هم هستیم و کارشناسان نیز می‌توانند در این زمینه راهنمای اصلی مجموعه‌های دولتی باشند تا به بهترین نحو محرومیت زدایی از مناطق مرزی صورت بگیرد و به این شکل دیگر ما شاهد سوختبری به شکل امروز نخواهیم بود.

انتهای پیام/395/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان سواحل مکران قاچاق سوخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۵۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و ضبط ۳۳ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در شهرستان کرخه

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ امین ملکشاهی دادستان شهرستان کرخه از کشف ۳۳ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: پس از دریافت گزارشی مبنی بر فعالیت یک گروه سازمان‌ یافته قاچاق سوخت، دستورات قضایی جهت بررسی موضوع و دستگیری متهمان صادر شد.

وی افزود: بر همین اساس ماموران پس از سوختگیری خودروی مورد نظر، آن را توقیف و دو نفر سرنشین آن را بازداشت کردند که هر دو با قرار متناسب روانه زندان شدند.

ملکشاهی گفت: در راستای مبارزه با قاچاق سوخت، از سال گذشته تاکنون چهار محموله گازوئیل قاچاق در این شهرستان کشف و ضبط شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900158

دیگر خبرها

  • کشف ۴۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در گمرک پرویزخان
  • روایتی مستند از دعوای ایران و افغانستان بر سر آب؛ دولت چه کرده؟ | فیلم
  • رضایت رئیس جمهور از گزارش مسئولان درباره کاهش تورم | رسوایی برای مدعیان آزادی بیان | گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد
  • کشف ۸۲ هزار و ۸۴۵ لیتر سوخت قاچاق در مرز پرویزخان
  • بازداشت پناهجویان در انگلیس برای اخراج به روندا
  • کشف ۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در بندرعباس
  • کشف بیش از ۳۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در کرخه
  • کشف و ضبط ۳۳ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در شهرستان کرخه
  • ایران اکسپو رسما آغاز به کار کرد/ میزبانی از ۲ هزار تاجر خارجی
  • جامعه و دولت به درآمدی که مردم ایجاد می‌کنند وابسته است