Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش الف؛ پایگاه خبری "میدل ایست مانیتور" در گزارشی، "جنگ اوکراین" را زمینه سازِ عیان شدن دوروییِ رهبران رژیم صهیونیستی و کشورهای متحد آن در عرصه بین المللی دانسته و به طور خاص موضع گیری های اخیر آن ها مبنی بر اینکه روسیه باید به حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین احترام بگذارد، آن هم در شرایطی که اسرائیل دهه هاست خاک فلسطین را اشغال کرده، "مضحک" ارزیابی می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میدل ایست مانیتور به طور خاص در گزارش خود، تناقضات عجیب رهبران غرب و اسرائیل را در جریان جنگ اوکراین مورد اشاره قرار داده و تاکید کرده که آن ها با این روند، روز به روز خود را رسوا تر می کنند. 
پایگاه خبری میدل ایست مانیتور در این زمینه می نویسد: «جنگ جاری در اوکراین، در بهترین نوع و حالت خود، "ریاکاریِ" رژیم اسرائیل و متحدان آن در عرصه بین المللی را به جهانیان نشان داده است. بر طبق آنچه آمریکا، انگلیس، اتحادیه اروپا و حتی خود اسرائیل تاکنون گفته اند، قلمرو سرزمینی اوکراین و حاکمیت این کشور به تمام معنا باید محترم شمرده شود. این مساله حتی بنیانی شده که این دسته از بازیگرانِ عرصه روابط بین الملل، حملات گسترده ای را علیه دولت روسیه به راه انداخته اند. با این حال، از این دسته از بازیگران باید پرسید که چرا این سیاست ها و مواضع خود را در مورد فلسطین و فلسطینی ها اجرایی نمی کنند؟ چرا آن ها مردم فلسطین را موضوعِ احترام به حاکمیت و تمامیت ارضیشان نمی بینند؟ آیا آن ها نمی بینند که رژیم اسرائیل به عمد مرزهای ساختگی خود را تعیین نمی کند زیرا صرفا به اشغالگریِ خاک فلسطین راضی نیست و مایل به تصرف اراضی بیشتری از ادیگر کشورهای منطقه اطراف خود است؟ 
یک ضرب المثل قدیمی وجود دارد که می گوید: "وقتی جنگ آغاز می شود، حقیقت اولین چیزی است که قربانی خواهد شد". این مساله اکنون به وضوح در قالب جنگ اوکراین قابل مشاهده است. اکنون "شبکه راشا تودی" روسیه خود را به شدت حامی دولت این کشور نشان می دهد و مواضع آن را تبلیغ می کند. این در حالی است که "بی بی سی" زبان تهاجمیِ وزیر دفاع بریتانیا را جهت مخاطب قرار دادن بحران اوکراین در پیش گرفته و بی‌مهابا به دولت روسیه و شخص پوتین حمله می کند. همه این ها در شرایطی اتفاق می افتند که منابع خبری قابل اعتماد در میدان جنگ بسیار محدود هستند. 
"ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه تاکید دارد که ارتش کشورش از جمهوری های "دونباس" و "دونتسک" در شرق اوکراین قویا حمایت می کند این در حالی است که دولت بایدن معتقد است که روس ها به دنبال تصرف کامل خاک اوکراین هستند. در این میان دو طرف مدام یکدیگر را با موارد مختلفی متهم می کنند و هنوز مشخص نیست که سرنوشت نهایی بحران و جنگ اوکراین چه خواهد بود. در این میان، چینی ها نیز بر شدت پروازهای خود در حریم هوایی تایوان که دهه هاست معتقدند به خاک آن ها تعلق دارد و بر اثر انقلاب کمونیستی سال 1949 چین از این کشور جدا شده، افزوده اند. تایوان سال هاست که از حمایت های غرب از خود بهره می برد و اکنون برخی این گمانه زنی ها را مطرح می کنند که احتمالا چین نیز بخواهد به خاک تایوان حمله کند و بار دیگر آن را به خاک خود ملحق کند. 
در این میان، فلسطینی ها نیز این حق را دارند که از رهبران غربی مخصوصا جو بایدن رئیس جمهور آمریکا بپرسند که چرا آن ها به دنبال تحمیل تحریم های فلج کننده علیه مسکو هستند و و حتی تهدید می کنند که در صورت تداوم جنگ اوکراین، اقدامات تلافی جویانه بیشتری را انجام خواهند داد با این حال در برابر اشغالگری و تجاوزگری های اسرائیل هیچ اقدامی را انجام نمی دهند؟ این ها همان رهبران غربی هستند که به سرقتِ خاک فلسطین توسط اسرائیل و همچنین حملات مکرر آن علیه فلسطینی ها در نوار غزه و کرانه باختری نیز چشم می‌بندند. 
طنز ماجرا آنجاست که اخیرا رژیم اسرائیل در موضع گیری از آنچه تمامیت ارضی و حاکمیت دولت اوکراین عنوان کرده، حمایت کامل انجام داده است. مداخله و حضور اسرائیل در جنگ اوکراین، ورای لفاظی های صِرف حرکت می کند. در شرایط کنونی اسرائیل قویا از گردان نئو نازیِ "آزوف" که دوشادوشِ ارتش اوکراین در شرق این کشور  علیه جدایی طلبانِ حامی روسیه می جنگندند حمایت می کند. این گردان تا حد زیادی به وحشی گری و خشونت نیز مشهور است. در این راستا حتی نگرانی های زیادی نیز دال بر این مساله وجود دارند که اگر درگیری های اوکراین به نقطه پایانی خود برسند، گردانِ افراط گرایان نئو نازی آزوف، بزگترین تهدید در این کشور خواهند بود و می توانند اقدامات زیادی را علیه امنیت اوکراین و حتی منطقه اروپای شرقی انجام دهند. طنز ماجرا این است که این گردان همانطور که گفته شد از افرادی تشکیل می شود که به ایدئولوزی نئو نازی باور دارند و در عین حال به شدت آدولف هیتلر را تحسین می کنند. این ها دقیقا همان اصولی هستند که اسرائیلی ها باید در حالت عادی با آن ها به شدت مخالف باشند(اما در عمل از آن ها حمایت می کنند). 
باید توجه داشت که در چهارچوب جنگ اوکراین، آمریکایی ها نیز برخلاف آنچه مدام می گویند، اشتها و طمع خود برای جنگ را از دست نداده اند. این مساله بویژه پس از شکستِ خفت بار اخیر آن ها در جریان جنگ افغانستان نیز همچنان پا برجا است. در واقع، باید بدانیم که اقتصاد آمریکا در بحبوحه های بحران و جنگ در اقصی نقاط جهان رشد می کند. آمریکا حدودا 750 پایگاه نظامی در قریب به 80 کشور جهان دارد و در این چهارچوب، بایدن بسیار خوشحال است که روسیه را با پایگاه های نظامی ناتو و کشورهای متحد این اتحاد نظامی محاصره کرده است. پوتین به نحو فزاینده ای در این رابطه عصبانی است و اکنون احساسات خود را در قالب به راه انداختن جنگ اوکراین نمایان کرده است. در ماه دسامبر سال 2021، رئیس جمهور روسیه مذاکراتی را با آمریکا با هدف اینکه بحران به مرحل جنگِ کنونی نرسد انجام داد. با این حال، واشنگتن عملا در پاسخ به ابتکار پوتین، به صورتِ وی شن پاشید. با این حال، این نکته هم مطرح است که شاید اساسا آمریکایی ها می خواستند که روسیه را به نقطه کنونی برسانند. 
در عین حال، همانطور که پیشتر نیز گفته شد، فلسطینی ها با ناامیدی به این تحولات می نگرند و به طور خاص از آمریکا این سوال را می کنند که تا چه زمان باید صبر کنند تا این دولت، مالکیت سرزمینی و حاکمیت آن ها را نیز به رسمیت بشناسد و اسرائیل را وادار کند تا از وحشی گری های خود در اراضی اشغالی دست بکشد. در این رابطه اخیرا "ترزا مِی" نخست وزیر سابق بریتانیا گفته است: "ایستادن در برابر روسیه در چهارچوب جنگ اوکراین، برای دفاع از دموکراسی قطعا مهم است با این حال باید این اصل را در مورد دیگر کشورها و ملت ها از جمله فلسطین نیز اجرایی کرد. هر چیزی غیر از این رویکرد قطعا ریاکاری خواهد بود".»

*لینک: 
https://www.middleeastmonitor.com/20220225-the-crisis-in-ukraine-exposes-the-hypocrisy-of-israel-and-its-zionist-allies/

منبع: الف

کلیدواژه: میدل ایست مانیتور جنگ اوکراین فلسطینی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۵۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات سنگین روسیه به 4 نیروگاه حرارتی اوکراین

روسیه روز شنبه بار دیگر به طور گسترده تاسیسات انرژی اوکراین را گلوله باران کرد و برق در برخی مناطق این کشور قطع شد.

به گزارش فارس؛ «جرمان گالوشچنکو» وزیر انرژی اوکراین گفت که روسیه روز شنبه به تاسیسات انرژی اوکراین در سه منطقه این کشور حمله کرد.
 
به گزارش خبرگزاری «رویترز»، گالوشچنکو گفت که حملات روسیه مناطق «دنیپروپتروفسک» در مرکز اوکراین و مناطق غربی «لویو» و «ایوانو فرانکیفسک» را هدف قرار داده است.

بر اساس این گزارش، روسیه به چهار نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرده است.

شرکت اوکراینی «دی تک» با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد:«روسیه بار دیگر به طور گسترده تاسیسات انرژی اوکراین را گلوله باران کرد. تجهیزات این شرکت آسیب جدی دیده است و کارگران انرژی در تلاش هستند تا عواقب حمله را از بین ببرند.»

از 22 مارس به این سو، نیروهای روسیه بمباران تاسیسات برق اوکراین را تشدید کرده و تقریبا هر روز به نیروگاه‌های حرارتی، آبی و سایر زیرساخت‌های انرژی حمله می کنند.

با وجود آب و هوای معتدل بهاری در هفته‌های اخیر، اوکراین با کسری برق مواجه شده و دولت مجبور شد برق را در چند منطقه قطع کند و به واردات برق روی آورد.

تحلیلگران معتقدند که نیروهای روسیه عملیات تهاجمی جاری را حفظ کرده و در برخی مناطق تشدید کرده، احتمالاً از شرایط آب و هوای بهاری و کمبود تجهیزات اوکراین قبل از رسیدن کمک‌های نظامی وعده داده شده غرب بهره‌برداری می‌کنند.

نیروهای روسیه همچنین به دنبال تضعیف پدافند هوایی تخریب شده اوکراین در تلاش برای فروپاشی شبکه انرژی و آسیب طولانی مدت به زیرساخت‌ها و ظرفیت صنعتی دفاعی اوکراین هستند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین نیز اعلام کرد که در حال حاضر هیچ مذاکره‌ای بین مسکو و کی‌یف برای پایان «عملیات ویژه نظامی» روسیه در اوکراین وجود ندارد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دیپلمات صهیونیست: دنیا تغییر کرده است/ باید مشخص کنیم در کدام سمت هستیم
  • اوکراین با کمبود قطعات یدکی برای تعمیر تجهیزات غربی روبرو است
  • میدل ایست آی: اسرائیل قصد دارد مانع خروج مردان از رفح شود
  • اصابت موشک کره‌شمالی به اوکراین؟
  • دوگین: اوکراین نباید وجود داشته باشد!
  • رمزگشایی از محرومیت ورزشی روسیه/ نوبت اسرائیل هم می رسد؟
  • «دوگین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • استولتنبرگ: آمریکا و متحدان اروپایی فقط وعده کمک به اوکراین داده‌اند
  • ۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • حملات سنگین روسیه به 4 نیروگاه حرارتی اوکراین