Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@10:35:09 GMT

جام حذفی به جشنواره سراسری تئاتر پسامهر راه یافت

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۷۵۸۲۲

جام حذفی به جشنواره سراسری تئاتر پسامهر راه یافت

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: هیات داوران انتخاب این جشنواره متشکل از سعیدرضا خوش‌شانس، افشین زارعی و سید مهدی فرجامی پس از بازبینی ۷۵ فیلم تئاتر صحنه‌ایی، ۱۱ اثر را به بخش مسابقه بیست و یکمین جشنواره سراسری تئاتر پسامهر معرفی کردند.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، سید علی زمزم افزود: نمایش "جام حذفی" کاری از هنرمندان شهرستان طبس و به نویسندگی میثم صدرا و علی حمیدیان‌فر نیز در بین این آثار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: مراسم افتتاحیه جشنواره روز شانزدهم و مراسم اختتامیه نوزدهم اسفند ماه برگزار می‌شود و نمایش‌های برگزیده طی این چهار روز به رقابت خواهند پرداخت.

نمایش "جام حذفی" کار برگزیده‌ پانزدهمین جشنواره‌ تئاتر استان خراسان جنوبی و اثر معرفی‌شده به جشنواره‌ تئاتر فجر ۱۴۰۰ است که توانست عناوینی چون رتبه‌ دوم کارگردانی، رتبه‌ دوم نمایشنامه‌نویسی، رتبه‌ اول طراحی صحنه، رتبه‌ دوم بهترین بازیگر مرد، رتبه‌های دوم و سوم بهترین بازیگر زن و بهترین طراحی پوستر و بروشور را در این دوره از جشنواره کسب کند.

در این نمایش که به‌صورت گروهی آماده‌ اجرا شده، رؤیا رمضان‌پور، مرتضی عابدیان، محمدصادق خطیبی، محمد نخعی، مینا آجری، فاطمه باقری، سجاد جنتیان طبسی مقدم و سید علی حجتیان به‌ عنوان بازیگر به ایفای نقش می‌پردازند.

نمایش "جام حذفی" روایت یک خانواده است که در موقعیت خاصی در یک بعدازظهر در حال دیدن دربی فوتبال بین پرسپولیس و استقلال هستند و شب قرار بر حضور خواستگار برای دختر خانواده است. در این موقعیت حساس کل‌کل فوتبالی بین ۲ پسر خانواده بالا می‌گیرد و شاهد تاثیر این اتفاق به‌ظاهر ساده در آشکار شدن شکاف‌های درون خانواده هستیم.

برچسب‌ها خراسان جنوبی جشنواره تئاتر طبس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خراسان جنوبی جشنواره تئاتر خراسان جنوبی جشنواره تئاتر طبس خراسان جنوبی جام حذفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۵۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون کنکور سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده برگزار می شود

پورعباس رئیس سازمان سنجش کشور گفت: با توجه به اینکه تعدادی از داوطلبان در حاجی آباد زیرکوه موفق به حضور در جلسه آزمون سراسری نشدند، آزمون برای این افراد تکرار می‌شود.

او افزود: در سیل اخیر در حاجی آباد زیرکوه حدود ۶۰ نفر از داوطلبان علی رغم اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران تمام امکانات خودشان را بسیج کردند که داوطلبان را به آزمون برسانند و موفق نشدند افزود:  تا ۳ هفته  آینده آزمون مجدد اختصاصی برای مناطق سیل زده از داوطلبان اخذ می‌شود تا حقی ضایع نشود.

بیشتر بخوانید

تیر، فرصت دوم برای جاماندگان کنکور سراسری در خراسان جنوبی

پورعباس بیان کرد: دانش آموزان و والدین مناطق سیل زده همدردی ما را پذیرا باشند و از نگرانی که برایشان ایجاد شد عذرخواهی می‌کنم.  

رئیس سازمان سنجش کشور با اشاره به اینکه شرایط را دولت جمهوری اسلامی ایران درک می‌کند ادامه داد: با هماهنگی که با استاندار، فرماندار، نمایندگان مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت گرفت، ۳ هفته آینده آزمون سراسری کنکور برای دانش اموزان مناطق سیل زده  برگزار می‌شود.  

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • پرهام خاکزاد با «بیرون پشت در» به تئاترشهر می‌آید
  • «بیرون پشت در» را در تئاتر شهر ببینید!
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهرهای استان گلستان
  • آزمون سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده تکرار می‌شود
  • کنکور سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده برگزار می‌شود
  • آزمون کنکور سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده برگزار می شود
  • برگزاری دوباره آزمون سراسری در خراسان جنوبی 
  • راهیابی ۲ نمایش از البرز به جشنواره سراسری تئاتر بچه های مسجد