Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@10:22:21 GMT

اعطای تسهیلات به هنرمندان صنایع‌دستی طارم

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۷۶۰۳۷

اعطای تسهیلات به هنرمندان صنایع‌دستی طارم

ایسنا/زنجان مسئول نمایندگی اداره میراث‌فرهنگی در طارم گفت: ۱۲ نفر از هنرمندان صنایع‌دستی این شهرستان تسهیلات مشاغل خانگی دریافت می‌کنند.

زهرا جعفری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اعطای تسهیلات مشاغل خانگی به هنرمندان صنایع‌دستی طارم، اظهار کرد: تسهیلات مشاعل خانگی به هنرمندان صنایع‌دستی این شهرستان به میزان ۳۶۰ میلیون تومان اعطا می‌شود که ۱۲ نفر از هنرمندان هر یک به مقدار ۳۰ میلیون تومان این تسهیلات را دریافت خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این تسهیلات به آن دسته از هنرمندانی که در حوزه لباس محلی، گلیم، جاجیم و بافتنی‌های سنتی در خانه برای خود اشتغال ایجاد کرده و دارای کارت مشاغل خانگی یا پروانه تولید انفرادی هستند، اعطا می‌شود که در مراحل پایانی دریافت هستند.

این مسئول تصریح کرد: قبل از اعطای تسهیلات مشاغل خانگی، به دو نفر از هنرمندان صنایع‌دستی (پشتیبان) که در حوزه لباس محلی و بافتنی‌های سنتی فعال هستند و هر کدام برای ۳ نفر اشتغال ایجاد کردند نیز مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان به هر فرد تسهیلات اعطا شد.

مسئول نمایندگی اداره میراث‌فرهنگی در طارم با بیان اینکه از رشته‌های بومی شهرستان نیز بیشتر حمایت می‌شود، خاطرنشان کرد: از هنرمندان شهرستان طارم که علاقه‌مند به کار در حوزه صنایع‌دستی خصوصاً رشته‌های بومی هستند، تقاضا داریم که خود را معرفی کرده و ایجاد اشتغال کنند و ما نیز با انجام اقداماتی همچون اعطای تسهیلات و ... از آن‌ها حمایت خواهیم‌ کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها صنایع دستی شهرستان طارم هنرمندان صنایع دستی اعطای تسهیلات مشاغل خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۶۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سربازان مرزبانی سیستان و بلوچستان آموزش‌های صنایع‌ دستی را فرا می‌گیرند

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون صنایع‌ دستی اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس تفاهم‌نامه آموزشی منعقد شده، سربازان وظیفه مرزبانی استان تحت تعلیم و آموزش صنایع‌ دستی قرار خواهند گرفت.

وحیده رخشانی امروز دوشنبه در جلسه هماهنگی طرح آموزش سربازان بیان کرد: یکی از اولویت‌ها و ماموریت‌های اصلی این معاونت گسترش فرهنگ آموزش صنایع‌ دستی در حوزه‌های مختلف است که در این راستا آماده همکاری و مشارکت با تمامی دستگاه‌های اجرایی، نظامی و بخش خصوصی هستیم. 

معاون صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان افزود: در همین راستا رایزنی‌هایی در سطح کلان انجام شده است که ماحصل آن انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در زمینه آموزش‌های صنایع‌دستی با قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح شد. 

وی ادامه داد: بر اساس این تفاهم نامه، روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه جلسه عملیاتی شدن آن با حضور نمایندگان مرزبانی استان در محل معاونت صنایع دستی اداره کل برگزار و مقرر شد در مرحله اول تعداد ۱۰۰ نفر از سربازان وظیفه فرماندهی مرزبانی سیستان و بلوچستان از آموزش‌های مهارتی صنایع‌ دستی حین خدمت بهره‌مند شوند. 

به گفته رخشانی، این دوره‌ها از نیمه مردادماه آغاز شده و به مدت سه ماه ادامه خواهد داشت که بر اساس نیازسنجی و اعلام از سوی مرزبانی در رشته‌های گوهرشناسی و تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، چرم و معرق توسط معاونت صنایع‌دستی استان برگزار می‌شود. 

معاون صنایع دستی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در پایان نیز به برگزیدگان گواهینامه‌های پایان دوره مهارتی تعلق خواهد گرفت و می‌توانند از مزایای آن به منظور ایجاد کسب و کار استفاده کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعطای تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی به کسب و کار‌های سکو‌های داخلی
  • اعطای تسهیلات ۵۰۰ میلیونی به کسب و کار‌های فعال در سکو‌های داخلی
  • ارسال ۱۱۰ ایده به رویداد ملی «طراحی، بسته‌بندی صنایع خلّاق، محصولات خانگی و صنایع‌دستی»
  • تأیید بیمه تأمین اجتماعی ۱۰۹ هنرمند صنایع دستی در مشهد مقدس
  • ۱۳۰۰ هنرمند صنایع دستی مشهد بیمه شدند‌
  • پشت پرده کاهش اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی
  • سربازان مرزبانی سیستان و بلوچستان آموزش‌های صنایع‌ دستی را فرا می‌گیرند
  • صنایع‌دستی استان کردستان از دریچه دوربین
  • تقویت ارتباط هنرمندان صنایع‌دستی با پلتفرم‌های معروف چین
  • تبلیغات گل درشت در تلویزیون، سینما و شبکه نمایش خانگی به مرز فاجعه رسیده است/ تلویزیون شفاف‌سازی کند