Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که رییس سازمان خصوصی‌سازی از ورود سرخابی‌های پایتخت به بورس تا روز پانزده اسفند خبر داده، 5 شرط برای ورود استقلال و پرسپولیس به بورس وجود دارد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، «اگر تا 15 اسفندماه استقلال و پرسپولیس خصوصی نشوند، از سمتم استعفا خواهم کرد». این آخرین اظهار نظر حسین قربان‌زاده، رییس سازمان خصوصی‌سازی درباره واگذاری این 2 باشگاه به بخش خصوصی و عرضه در سازمان بورس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک هفته تا زمانی که قربان‌زاده به آن اشاره کرده باقی مانده است و باید دید آیا بازهم مانند دفعات قبل شاهد یک وعده توخالی خواهیم بود یا سرانجام این طلسمِ بزرگ شکسته می‌شود و این 2 باشگاه می‌توانند کم‌کم به سمت خصوصی شدن پیش بروند. جلسه‌ی قربان‌زاده با پیکشوستان 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس طی دیشب و امروز (یکشنبه) گواه بر این بود که همه چیز طبق برنامه در حال پیش رفتن است اما گویا همچنان موانعی وجود دارد که تا حل نشدنش نمی‌توان به سرانجام مدنظر خوشبین بود و دل بست.

میثم فدایی، مدیرعامل فرابورس ایران در گفت‌وگویی رادیویی از پنج شرط پیش روی سرخابی‌ها یاد کرد که تا حل نشدنش نمی‌تواند به حضورشان در بورس امیدوار بود. این پنج شرط از بان میثم میثم فدایی بدین شرح هستند:

«تکمیل اعضای هیات مدیره دو باشگاه و تعیین تکلیف وضعیت ثبتی آن‌ها، تعیین تکلیف برند دو باشگاه استقلال و پرسپولیس که باید مالکیت برند هر دو باشگاه به خودشان منتقل شود و تعیین تکلیف کمپ ناصر حجازی و مرغوبکار از جمله این شروط است. همچنین ارزش‌گذاری این دو باشگاه از سوی کارشناسان رسمی انجام شده که طبق دستورالعمل سازمان بورس به فرابورس ارزش‌گذاری باید از سوی مشاوران سرمایه‌گذاری و تامین سرمایه انجام شود. ضمن این که بحث تایید حسابرسی مطلب از سوی کمیته‌های حاکمیت شرکتی باید انجام شود تا از این طریق منافع سهامداران رعایت شود».

مدیرعامل فرابورس همچنین برای نشان دادن جدیت این سازمان در مسیر رعایت این شروط هم گفت: «هیات مدیره فرابورس با هدف حمایت از انجام اصلاحات بنیادنی در راهبری، ارتقای شفافیت و بهبود حاکمیت شرکتی باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال و با توجه به وظایف قانونی در خصوص حفاظت از سرمایه آحاد سرمایه‌گذاران، جلسه تشکیل داده و مصوب نمود که پس از رفع شروط پنجگانه، درج انجام می‌شود».

در کنار این اظهارات باید صحبت‌های قربان‌زاده در جمع پیشکسوتان پرسپولیس را هم اضافه کنیم که نشان از فشارهای موجود در مسیر خصوصی‌سازی سرخابی‌ها دارد؛ این راهی که شروع شده، بی‌بازگشت است. قصد داریم فرایند واگذاری قبل از عید به پایان برسد. یا این اتفاق ۱۵ اسفند همزمان با میلاد امام حسین (ع) رخ می‌دهد یا من دیگر در سازمان خصوصی‌سازی نخواهم بود. در 3 شب گذشته خون دل خوردم و نمی‌توانم بگویم چه اتفاقی افتاده است چرا که عده‌ای گفته‌اند تحت هیچ شرایطی اجازه نمی‌دهیم چنین اتفاقی رخ دهد. باید کاری که همه پشت تریبون می‌گویند درست است، پیش برود و دیگر معنی ندارد کارشناسی سنگ‌اندازی کند تا کار به سال بعد کشیده شود. انجام این کار تا ۱۵ اسفند مشخص می‌شود. ۱۵ اسفند ۱۰ درصد از سهام این دو باشگاه به مردم واگذار می‌شود. این ۱۰ درصد معادل ۵۰ درصد سرمایه ثبتی پرسپولیس و استقلال است. ما این مدل را انتخاب کردیم تا پول در باشگاه بماند و یک ریال به خزانه دولت نرود. اساساً از کلمه خصوصی‌سازی استفاده نکردم، چون به این شکل قبول ندارم. هدف کار ما بهبود کیفیت مدیریت این دو باشگاه است».

سازمان خصوصی‌سازی در تلاش است تا 10 درصد از سهام این 2 باشگاه را در سال 1400 وارد بورس کند اما سازمان فرابورس سختگیری‌های خاصی را اعمال کرده است و خواهان شفافیت تمام و کمال و حل تمام مشکلات پیش روی این 2 باشگاه است. باید دید آیا این پنج شرط برای ورود به بورس طی یک هفته‌ای که رییس سازمان خصوصی‌سازی به آن اشاره کرده، مرتفع خواهد شد یا خیر. فعلا باید مانند چند سال قبل، چند روز دیگر هم صبر کنیم تا در روز پانزده اسفند به اطلاعات جدیدی دست پیدا کنیم.

فوتبال 360

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: استقلال پرسپولیس حسین قربان زاده استقلال و پرسپولیس سازمان خصوصی سازی 2 باشگاه قربان زاده دو باشگاه سرخابی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۶۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید

فرارو، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۶۵۲ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار و ۹۷۸ واحدی قرار گرفت و هفته دوم اردیبهشت را با سبزپوشی آغاز کرد.

به گزارش فرارو، در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با رشد ۱ هزار و ۳۹۵ واحدی در ارتفاع ۷۶۵ هزار و ۴۵ واحدی قرار گرفت.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، ارزش بورس تهران به ۷۹ همت و ۶۲۹ میلیارد تومان رسید و تعداد ۳۵۶ هزار و ۶۶۰ معامله مورد دادوستد قرار گرفت.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، نماد‌های شپنا، شستا، وبملت، شتران، وغدیر و وتجارت بیشترین تاثیر بر ریزش و نماد فملی بیشترین تاثیر بر رشد شاخص کل بورس تهران، داشتند.

شاخص کل فرابورس ایران در پایان معاملات امروز بازار سرمایه با ریزش ۸۵ واحدی در ارتفاع ۲۵ هزار و ۵۱۹ واحدی قرار گرفت؛ ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به ۱۴ همت و ۹۴ میلیارد تومان رسید و تعداد ۲۱۶ هزار و ۷۹۹ معامله مورد دادوستد قرار گرفت.

گفتنی است، در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، ارزش بازار پایه، فرابورس ایران به ۳ همت و ۳۱۲ میلیارد تومان رسید.

در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، نماد‌های آریا، شگویا، خاور و سپیدار بیشترین تاثیر بر ریزش و نماد‌های تجلی، حسینا و فجهان بیشترین تاثیر بر رشد شاخص کل فرابورس ایران، داشتند.

دیگر خبرها

  • بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
  • جزئیات نحوه بررسی صلاحیت متقاضیان بلوک ۸۵ درصدی سرخابی‌ها
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه
  • بورس در سکوت
  • رشد هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت/ بورس در سکوت
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • مایملک قانونی سرخابی‌ها؛ دو ورزشگاه و یک ساختمان اداری
  • تغییر مدیریت در کار نیست؛ مدیران سرخابی حداقل تا پایان فصل در استقلال می‌مانند
  • بعد از واگذاری سرخابی ها به بخش خصوصی؛ پرسپولیس و استقلال تذکر گرفتند!