Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@03:20:35 GMT

کاهش ۶۰ درصدی ذخیره آب سد سفیدرود

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۷۶۱۶۳

کاهش ۶۰ درصدی ذخیره آب سد سفیدرود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جواد خانی پور شامگاه یکشنبه در گفتگو با بخش خبر شبکه باران با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۷۰ میلیون متر مکعب آب در پشت سد سفیدرود ذخیره شده است، افزود: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش ۶۰ درصدی داشته ایم.

وی با بیان اینکه این میزان کاهش ذخیره حجم آب پشت سد سفیدرود بی سابقه بوده است، گفت: انتظار می‌رود با توجه به حجم منابع برفی حوزه سفیدرود وضعیت ذخیره آب در ماه‌های آینده بهتر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای گیلان در ادامه با تأکید بر اینکه کشاورزان باید برای بهره مندی بهتر از انهار لایروبی آنها را انجام دهند، ادامه داد: همچنین استفاده خوب از بارش نزولات آسمانی نیز باید از سوی کشاورزان مورد توجه قرار گیرد.

وی به برخی اقدامات آب منطقه‌ای گیلان برای تأمین منابع آب کشاورزی در فصل زراعی اشاره و اضافه کرد: بهره برداری ۷۱۱ ایستگاه پمپاژ و چاه عمیق از مهم‌ترین اقدامات شرکت آب منطقه‌ای گیلان است.

خانی پور با بیان اینکه لایروبی انهار، کانال‌ها و زهکش های یکی دیگر از اقدامات برای بهره مندی بهتر از منابع آبی است، گفت: در همین راستا امسال لایروبی ۵۰۰ کیلومتر از انهار، کانال‌ها و زهکش ها استان در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به آغاز این طرح در هفت شهرستان استان گیلان، افزود: در ۱۵ شهرستان نیز پیمانکارها مشخص و در دو شهرستان نیز تعیین پیمانکار از هفته آینده آغاز می‌شود.

کد خبر 5435455

منبع: مهر

کلیدواژه: آب منطقه ای گیلان منابع آبی محمدجواد خانی پور سد سفیدرود ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا همدان لیگ برتر فوتبال ایران اردبیل گرگان عکس استانها جهاد تبیین واکسن کرونا شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۶۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت ترافیک شهرستان همدان بهتر شده است

فرماندار همدان در شورای ترافیک شهرستان همدان با بیان اینکه وضعیت ترافیک شهرستان همدان بهتر شده و اقدامات کارشناسی خوبی در حال انجام است، گفت: در این راستا مسائل ترافیکی با نظرات کارشناسی و بهتر برای تصمیم به استان ارائه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، مسلم مخفی امروز _یکشنبه، نهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اجرای طرح زوج و فرد در همدان را موفق دانست و اظهار کرد: این طرح را ادامه خواهیم داد، البته باید طوری مدیریت کنیم که استثناها کمتر شود تا از اثر آن کاسته نشود؛ ما در اجرای این طرح به دنبال این هستیم مردم را به سمت حمل و نقل عمومی سوق دهیم.

وی با اشاره به اهمیت رفع نقاط حادثه‌خیز افزود: این مسئله مهم است و تاکنون ۲۴ نقطه رفع حادثه شده و باید در ادامه کمک کنیم کار مابقی نیز تسهیل شود.

فرماندار همدان ادامه داد: ایجاد مشاغل در بلوارهایی نظیر بعثت معضلاتی ایجاد کرده و باید رسیدگی به آن‌ها در دستور کار قرار گیرد و با جدیت مدیریت شود.

مخفی با بیان اینکه اجرای پارک حاشیه‌ای مهم است و باعث کاهش ترافیک خواهد شد، اضافه کرد: از پلیس راهنمایی و رانندگی تقاضا داریم تا در اجرای این طرح شهرداری را کمک دهد.

وی رفع مشکلات ترافیکی سه زیرگذر بلوار بعثت، صدا و سیما و پژوهش را مهم عنوان کرد و در ادامه در خصوص مدارسی که در محدوده ترافیک احداث شده‌اند، خاطرنشان کرد: به چند مدرسه سال گذشته اجازه احداث ندادیم و چند مدرسه هم باید ساماندهی شوند؛ موضوع بار دیگر به این مدارس ابلاغ شود و نیاز به پیگیری است چرا که اهمیت آن تنها مربوط به مسئله ترافیکی نیست و عدم توجه به آن خطراتی به همراه دارد.

کد خبر 748918

دیگر خبرها

  • تحقیقات محققین در حوزه کشاورزی باید کاربردی باشد
  • کاهش ۲ متری تراز آب دریای خزر طی ۲۰ سال گذشته
  • ذخیره‌ ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری سمنان
  • تحقق ۱۳۱ درصدی صدور سند مالکیت شهری و روستایی در گیلان
  • تجهیز ۱۰۰ درصدی چاه‌های کشاورزی به کنتور هوشمند
  • چشم انتظاری شالیکاران برای رهاسازی آب سد
  • احداث استخر ذخیره آب کشاورزی شهرستان آوج
  • گرامیداشت یاد شهید ناصر پیروی در رشت
  • وضعیت ترافیک شهرستان همدان بهتر شده است
  • آغاز پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی چهارمحال و بختیاری