Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا خراسان جنوبی گفت: به دلیل اینکه روند مراجعه بیماران کرونا به بیمارستان‌ها کاهش یافته، می‌توان گفت که از قله پیک ششم در خراسان جنوبی عبور کرده‌ایم.

به گزارش برنا از خراسان جنوبی، غلامرضا شریف‌زاده  اظهار کرد: اکنون بیشترین افراد مبتلا به امیکرون افرادی هستند که روند واکسیناسیون خود را تکمیل نکرده‌اند؛ بنابراین می‌توان گفت واکسن تاثیر شگرفی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مقایسه هفته به هفته و روزانه مبتلایان نشان می‌دهد که تعداد موارد مثبت جدید در روزهای اخیر نسبت به هفته‌های گذشته در بهمن ماه کاهش یافته است، افزود: در حال حاضر روند بیماران بدحال بستری در بخش مراقبت‌های ویژه و مرگ و میر ناشی از کرونا در استان افزایشی است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: پیک ششم کرونا که از اوایل بهمن امسال در خراسان جنوبی شکل گرفت تا اواخر اسفند یا اوایل فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت.

شریف زاده افزود: از مردم می‌خواهیم روند واکسیناسیون خود و به خصوص تزریق دز سوم را جدی بگیرند چراکه واکسیناسیون باعث شد در پیک ششم شاهد کاهش محسوس تعداد موارد بستری‌ نسبت به موج‌های قبلی این بیماری باشیم.

وی اظهار کرد: براساس آخرین رنگ‌بندی کرونایی کشور در هفته جاری، شهرستان‌های بیرجند، درمیان، زیرکوه، سربیشه، قاینات، طبس و نهبندان در وضعیت قرمز(بسیار پرخطر) هستند؛ شهرستان‌های بشرویه، خوسف، سرایان و فردوس نیز در وضعیت نارنجی (پرخطر) قرار دارند و اکنون هیچ شهر زرد یا آبی در خراسان جنوبی وجود ندارد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا واکسیناسیون مرگ دانشگاه علوم پزشکی خراسان جنوبی کاهش بستری کرونا پیک ششم کرونا خراسان جنوبی پیک ششم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۶۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار عبور کرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حامد نجفی علمدارلو، قائم‌مقام معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: همزمان با مدیریت مصرف و کاهش واردات، برنامه‌ریزی صورت گرفته منجر به بهبود تجاری این بخش به میزان بیش از ۲ میلیارد دلار شده است.

وی افزود: بر اساس آمار گمرک، صادرات محصولات کشاورزی در سال گذشته ۶.۲ میلیارد دلار بوده که نسبت به سال ۱۴۰۱، یک میلیارد دلار افزایش را نشان می‌دهد.

نجفی گفت: همچنین میزان واردات در بخش کشاورزی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، یک میلیارد دلار کاهش و در مجموع تراز تجاری ۲ میلیارد دلار بهبود یافته است.

وی با بیان اینکه کارشناسی‌های انجام شده نشان می‌دهد مراقبت از شرایط فوق و ادامه آن نیازمند افزایش تولید است، گفت: تأمین مالی، ریالی، ارزی و به‌هنگامِ زنجیره تأمین محصولات کشاورزی، راهکار اساسی رشد تولید است.

قائم‌مقام معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: ارزش افزوده بخش کشاورزی با صادرات آن رابطه دوطرفه دارد و تجارب موفق نشان داده است، اختصاص ارز به نهاده‌های تولیدی بخش کشاورزی، اگر به لحاظ زمانی در اولویت تأمین و تخصیص قرار گیرد، منجر به کاهش واردات محصول نهایی و افزایش صادرات می‌شود.

دیگر خبرها

  • تسریع در روند رسیدگی به شکایات اتباع و مهاجرین خارجی از طریق کمیته حل اختلاف
  • خراسان جنوبی به لحاظ افزایش ولادت چهارمین استان کشور است
  • برگزاری 120 برنامه در هفته عقیدتی _ سیاسی در خراسان جنوبی
  • اجرای ۱۲۰ برنامه هفته عقیدتی سیاسی در خراسان جنوبی
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار عبور کرد
  • پیش بینی کاهش دما در خراسان رضوی/آسمان ابری خواهد بود
  • روند افزایشی دما در خراسان جنوبی / تضعیف سامانه بارشی در استان
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • شوک شدید به بازار طلا / زیان سکه‌بازان سنگین شد
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت