Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-04@23:37:15 GMT

دستور رئیس‌جمهور برای بررسی علت افزایش قیمت‌ها

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۷۶۳۲۱

دستور رئیس‌جمهور برای بررسی علت افزایش قیمت‌ها

به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، در جلسه یکشنبه شب ستاد هماهنگی اقتصادی دولت به ریاست آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی»، وزیر صنعت، معدن و تجارت گزارشی از وضعیت صادرات غیرنفتی کشور به‌ ویژه در ماه‌های اخیر ارائه کرد.

بر اساس گزارش مذکور، صادرات غیرنفتی کشور از زمان استقرار دولت جدید افزایش قابل توجهی داشته و از رقم ۳۵ میلیارد دلار در سال ۹۹ به ۴۷ میلیارد دلار در سال ۱۴۰۰ رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر صمت همچنین پیشنهادهای این وزارتخانه برای بهبود تجارت با کشورهای هدف به ویژه همسایگان و کشورهای منطقه را مطرح کرد.

رئیس‌جمهور پس از ارائه این گزارش با اشاره به ظرفیت‌های عظیم کشور در بخش تولید و صادرات، از همه دستگاه‌ها خواست برای بهره‌برداری از این ظرفیت‌ها در جهت افزایش صادرات غیرنفتی و کاهش هرچه بیشتر وابستگی به درآمدهای نفتی تلاش کنند.

در ادامه این جلسه گزارشی از روند افزایش قیمت کالاهای خوراکی، پوشاک، اجاره‌بهای مسکن در چند ماه اخیر ارائه شد که آیت‌الله رئیسی در این زمینه به وزارتخانه‌های جهادکشاورزی و صنعت، معدن و تجارت دستور داد با توجه به روند کاهشی قیمت ارز، بررسی دقیق و کارشناسانه از علت افزایش قیمت‌ها انجام دهند و پیشنهادات عملیاتی خود برای مدیریت این موضوع را به ستاد هماهنگی اقتصادی دولت ارائه کنند.

رئیس‌جمهور همچنین با تأکید بر لزوم تلاش برای جلوگیری از تحمیل هزینه‌های بیشتر به مردم، از دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط خواست برای جلوگیری از دلال‌بازی و رشد قیمت‌ها به ویژه در روزهای پایانی سال اقدامات و تدابیر لازم و فوری را به کار گیرند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین اوکراین اختلاف روسیه و اوکراین حمله نظامی روسیه به اوکراین روسیه ستاد هماهنگی اقتصادی رئیسی رئیس جمهور افزایش قیمت ها مذاکرات وین اوکراین اختلاف روسیه و اوکراین حمله نظامی روسیه به اوکراین روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۶۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعلیق تبادل تجاری ۹.۵ میلیارد دلاری ترکیه با رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه گفت که کشورش درها را به روی تجارت با اسرائیل بسته و حجم تجارت دوجانبه ۹.۵ میلیارد دلاری دو جانبه دیگر وجود خارجی ندارد.

اردوغان این خبر را طی اظهاراتی پس از نماز جمعه در آنکارا اعلام کرد و تأکید کرد که هیچ چیز قابل قبولی در خصوص تحولات بین اسرائیل و فلسطین وجود ندارد.

وی افزود: اسرائیل تاکنون ۴۰ تا ۴۵ هزار فلسطینی را با وحشیگری تمام به قتل رسانده است و منطقی نیست که ما به‌عنوان مسلمان در برابر اتفاقاتی که می‌افتد، دست بسته بمانیم.

اردوغان خاطرنشان کرد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل بی‌رحم است و این بی‌رحمی را علیه کودکان، زنان و سالمندان در غزه نشان داد.

رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه تمام غرب به رهبری آمریکا به نفع اسرائیل کار می کند، تصریح کرد: همه این ظرفیت ها را بسیج کردند و مردم ضعیف فلسطین را رها کردند تا در برابر بمب های اسرائیل جان خود را از دست بدهند، بنابراین ما دیگر تحمل این وضعیت را نداشتیم و ۹.۵ میلیارد دلار حجم تجارت دوجانبه را نادیده گرفتیم و درهای تجارت با اسرائیل را بستیم.

کد خبر 6095958

دیگر خبرها

  • افزایش ۴۸درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳
  • صادرات دام راه حلی مناسب برای تعدیل بازار گوشت
  • تعلیق مبادلات تجاری ۹.۵ میلیارد دلاری ترکیه با رژیم صهیونیستی
  • تعلیق تبادل تجاری ۹.۵ میلیارد دلاری ترکیه با رژیم صهیونیستی
  • بررسی تعارض منافع شرکت تعاونی کارکنان بنادر و گمرکات در ارائه برخی خدمات
  • چه خدماتی به کارگران نخبه ارائه خواهد شد؟
  • دستور رئیسی برای برخورد قاطع با متخلفین در محیط زیست
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین/ تراز تجاری مثبت ماند