Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-27@14:07:01 GMT

قیمت وام مسکن کمی به آرامش رسید

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۷۶۳۳۹

قیمت هر برگ اوراق مسکن در هفته‌های گذشته به حدود ۱۶۵ هزار تومان رسیده بود، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد این روز‌ها هر برگ از اوراق بین ۱۳۰ تا ۱۵۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

خبرگزاری میزان _ ایسنا نوشت: بررسی آخرین وضعیت قیمت اوراق مسکن نشان می‌دهد که هر برگ اوراق تسهیلات مسکن ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خردادماه سال جاری به ترتیب ۱۴۴ هزار و ۵۰۰، ۱۵۱ هزار و ۹۰۰ و ۱۳۷ هزار و ۸۰۰ هزار قیمت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر برگ از اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن تیرماه سال ۱۴۰۰ با قیمت ۱۳۴ هزار و ۵۰۰، مردادماه با قیمت ۱۳۵ هزار و ۱۰۰ و شهریورماه با قیمت ۱۳۴ هزار و ۱۰۰ تومان داد و ستد می‌شود.

همچنین هر کدام از اوراق مهر و آبان و آذرماه سال جاری نیز ۱۳۴ هزار و ۸۰۰، ۱۳۴ هزار و ۶۰۰ و ۱۳۴ هزار و ۱۰۰ تومان قیمت دارد. قیمت اوراق دی و بهمن نیز به ترتیب ۱۳۶ هزار و ۶۰۰ و ۱۳۳ هزار و ۲۰۰ تومان بوده که این گزارش بر اساس نرخ اوراق در بهمن ماه نوشته شده است.

قیمت اوراق برای مجرد‌ها و متاهل‌های تهرانی

مجرد‌های ساکن تهران می‌توانند تا ۲۸۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله می‌شود؛ لذا برای دریافت ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات باید ۴۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که با تخفیف در نظر گرفته شده که تا پایان اسفندماه ادامه دارد، تعداد اوراق ۲۰۰ و هزینه آن با تسه ۱۳۳ هزار و ۲۰۰ تومانی، ۲۶ میلیون و ۶۴۰هزار تومان می‌شود.

همچنین با در نظر گرفتن ۸۰ میلیون تومان وام جعاله که برای آن با تخفیف باید ۸۰ برگه به مبلغ ۱۰ میلیون و ۶۵۶ هزار تومان خریداری کنند، مجموع هزینه خرید اوراق ۳۷ میلیون و ۲۹۶هزار تومان می‌شود.

زوج‌های تهرانی نیز بر همین اساس می‌توانند تا سقف ۴۸۰ میلیون تومان شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله دریافت کنند؛ البته طبق تصمیم جدید، زوجین باید ۴۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن ۵۳ میلیون و ۲۸۰هزار تومان می‌شود که همراه با هزینه ۱۰ میلیون و ۶۵۶ هزار تومانی وام جعاله در مجموع باید ۶۳ میلیون و ۹۳۶ هزار تومان پرداخت کنند.

قیمت اوراق در سایر استان‌ها

سقف این تسهیلات برای مراکز استان و شهر‌های با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر برای مجرد‌ها به ۱۶۰ و برای زوجین به ۳۲۰ میلیون تومان رسیده است که با توجه به این‌که مجرد‌ها با تخفیف باید ۱۶۰ و متاهل‌های ساکن این شهر‌ها نیز باید ۳۲۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند، مجرد‌ها باید ۲۱ میلیون و ۳۱۲هزار تومان و متاهل‌ها نیز باید ۴۲ میلیون و ۶۲۴ هزار تومان پرداخت کنند.

این وام برای مجرد‌های سایر مناطق شهری با تخفیف به ۶۰ و برای زوجین این مناطق نیز به ۱۲۰ میلیون تومان رسیده است؛ بنابراین مجرد‌ها باید با پرداخت ۷ میلیون و ۹۹۲ و متاهل‌ها نیز با پرداخت ۱۵ میلیون و ۹۸۴ هزار تومان نسبت به اخذ این وام اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: کاهش قدرت وام مسکن با افزایش ۲۱۰ درصدی قیمت اوراق تسه

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: مسکن وام مسکن

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مسکن وام مسکن میلیون تومان تسهیلات ۸۰ میلیون تومان تسهیلات مسکن خریداری کنند قیمت اوراق هزار تومان متاهل ها ۱۳۴ هزار وام جعاله مجرد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۶۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل هیات ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،رسول عطائی در جلسه شورای تامین مسکن آذربایجان غربی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: نمایندگان استانداری، راه وشهرسازی، بانک مسکن، بانک ملی به عنوان رییس شورا هماهنگی بانک‌های دولتی در استان، اداره اقتصاد و دارایی و بنیاد مسکن در این هیات ویژه حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: بررسی عملکرد بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن از مهمترین اهداف تشکیل هیات ویژه نظارت است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: در بخش مسکن حمایتی بانک‌های عامل کمتر از ۳۰ درصد عملکرد در پرداخت دارند و این رقم باید ظرف ۲ ماه آنده به بالای ۵۰ درصد برسد.

عطائی افزود: بانک‌های عامل مکلف شدند نسبت به عقد قرارداد مشارکت مدنی برای طرح‌های دارای پروانه ساخت اقدام کنند.

وی اضافه کرد: عملکرد بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات بانکی در طرح خود مالکی شهری ۲۹ درصد و در بخش روستایی نیز ۵۰ درصد است.

وی اظهار داشت: بانک‌های عامل باید ظرف ۲ ماه آینده نسبت به تعیین و تکلیف کل پرونده‌های ارجاع داده شده اقدام کنند و درصد مشارکت را به بالای ۶۰ درصد برسانند.

دیگر خبرها

  • تشکیل هیات ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • معرفی بیش از ۹۷۰۰ گیلانی برای دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی
  • حرکت به سمت خودمالکی و ساخت مردمی مسکن با پرداخت تسهیلات و عرضه زمین به مردم
  • گلستان جزء استان‌های برتر در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن شهری و روستایی
  • سهمیه یک‌هزار و ۷۰۰ واحدی میاندوآب در طرح نهضت ملی مسکن
  • ارائه تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • تخصیص تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • پرداخت بخشی از وام ودیعه مسکن به متقاضیان
  • رتبه نخست استان همدان در تحقق اشتغال به رزن رسید
  • بهره‌برداری از ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل