Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@16:43:17 GMT

بهبود وضعیت اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی در خوزستان

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۷۶۳۴۵

بهبود وضعیت اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی در خوزستان

ایسنا/خوزستان سرپرست معاونت گردشگری اداره ‌کل میراث ‌فرهنگی خوزستان گفت: مدیریت بیماری کرونا و اجرای تورهای گردشگری سبب بهبود وضعیت فعالیت اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی در استان شده است.

به‌ گزارش ایسنا، پیمان نبهانی اظهار کرد: شیوع بیماری کرونا، سبب تعطیلی تورهای گردشگری در کشور و استان خوزستان در ۲ سال اخیر شد؛ به طوری ‌که خسارت ۱۰۰ درصدی به صاحبان اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی تحمیل کرد و به ‌اصطلاح فعالان در این زمینه مجبور شدند هزینه‌ها را از سرمایه‌های شخصی پرداخت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: البته با مدیریت بیماری کووید ۱۹ با تسریع در واکسیناسیون گروه‌های سنی مختلف در ماه‌های اخیر و صدور مجوز از سوی ستاد ملی کرونا، فعالیت و برگزاری تورهای گردشگری با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سر گرفته شد و این صنعت جان تازه‌ای گرفت که موجب خوشحالی و مسرت است.

سرپرست معاونت گردشگری اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی خوزستان با بیان این ‌که جای خالی اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی در روستاهای دارای ظرفیت گردشگری، تفریحی و توریستی به دلیل نبود تأسیسات به شدت احساس می‌شود ادامه داد: در حال حاضر ۷۰ درخواست برای احداث اقامت‌گاه وجود دارد که در مراحل بررسی، استعلام و تهیه نقشه هستند.

او با اشاره به این‌ که برگزاری مراسم آیینی در فضای باغ‌ها و مزارع نوع جدیدی از تفریح را به نام گردشگری کشاورزی رایج کرده و علاقه‌مندان زیادی را جذب کرده است، گفت: ترویج این نوع گردشگری، امکان معرفی روستاها و آداب و رسوم مردم محلی را فراهم می‌کند و با ورود گردشگر نیاز به وجود اقامتگاه‌ها نیز افزایش خواهد یافت.

نبهانی یادآور شد: هم‌اکنون شهرستان‌های دزفول، ایذه، باغ‌ملک، شوش، کارون، آبادان، دشت‌آزادگان و گتوند دارای اقامت‌گاه بوم‌گردی هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری میراث فرهنگی خوزستان گردشگري بوم گردی کروناویروس اقامت گاه های بوم گردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۶۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تور مدرسه گردی در مشهد

دریافت 61 MB

تصویربردار: سیدحسین میرپور

کد خبر 6091384

دیگر خبرها

  • تدوین لایحه حمایت از حقوق پرستاران با هدف بهبود معیشت
  • وضعیت «نارنجی» هوا در دو شهر خوزستان
  • جزئیات آلودگی هوا در استان خوزستان
  • تفریح حق مسلم شهروندان است/ برگزاری تورهای رایگان گردشگری ویژه محلات کم‌برخوردار اصفهان
  • فیلم/ وضعیت خطرناک تنفسی در سه شهر خوزستان
  • ۱۶ روستای هدف گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • تور مدرسه گردی در مشهد
  • زمینه بهبود وضعیت معیشتی‌ کارگران فراهم شود
  • چالشی به نام بلاتکلیفی جاده سلامت در بجنورد