Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@22:26:03 GMT

هدف بعثت نبی اکرم، حرکت به سمت خداباوری

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۷۶۴۶۵

هدف بعثت نبی اکرم، حرکت به سمت خداباوری

آن نبی بزرگوار برانگیخته شد تا حجت بر مردم تمام شود و با یادآوری نعمت های فراموش شده الهی، مردم انگیزه عبادت پیدا کنند و خدای مهربان را اطاعت و شکر نمایند.

آن پیامبر حکیم به رسالت رسید تا حلال و حرام دنیا و عاقبت عمل به حلال و حرام را به مردم معرفی کند و آنان با عمل به اوامر و نواهی الهی، به سعادت دنیا و آخرت برسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن گوهر هستی مبعوث شد تا آن چه را انسان نمی توانست بفهمد، به او بفهماند و اموری را به مردم بگوید که عقل بشر می فهمد، اما آنان از آن غافل هستند.

آن الگوی جامعه انسانی، رسول شد تا رفتارهایی که انسان را به کمال و سعادت می رساند و عقل بشر به آن نمی رسد، به انسان بیاموزد؛ و شرایع و احکامی که خداوند وضع فرموده بود را برای مردم آشکار سازد.

آن پیامبر الهی به رسالت رسید تا دستورات اخلاقی و معنوی و رفتاری و سلوکی را که مردم نمی دانستند، به آن ها بیاموزد .

آن رسول اعظم مبعوث شد تا به مردم بگوید، به هر راهی و در پی هر کسی نروید، مگر آن که حجت و دلیل قانع کننده داشته باشید.

آن پیامبر رحمت، به رسالت رسید تا به انسان ها بگوید زندگی اجتماعی آن ها در دنیا، به راهنمایی ورای عقل احتیاج دارد و آن راهنما جز وحی و نبوت نیست.

آن رسول گرامی اسلام به پیامبری رسید تا هدف آفرینش انسان تحقق یابد و انسان راه کمال و تعالی را پیدا کند و به سمت کمال نهایی گام بردارد.

آن پیامبر سترگ و همام به رسالت رسید تا انسان ها درست تربیت شوند، راه صحیح را انتخاب کنند، در آن قدم بگذارند، جامعه ای سالم و صالح را پدید آورند، عدالت را برقرار نمایند و ظلم را برطرف سازند.

آن حضرت به پیامبری برانگیخته شد تا جهل مردم از بین برود و زمینه انتخاب صحیح و رشد علمی و معنوی آنان فراهم شود و بشر، راهی به آگاهی و تربیت و تزکیه داشته باشد.

آن پیامبر بزرگوار مبعوث شد تا باب معرفت الله گشوده شود، راه شناخت خداوند بزرگ هموار گردد، مردم به رب الارباب، عشق بورزند و به کار خوب و ترک کار بد تشویق شوند. 

آن الگوی جامعه انسانی و حکیم الهی به رسالت رسید تا به بشر در راه رسیدن به مطلوب و شناخت کامل پروردگار و پرستش خدای یگانه کمک کند.

آن نبی مکرم به پیامبری مبعوث شد تا بدعت ها را قلع و قمع کند و اسلام ناب محمدی را به مردم معرفی نماید.

آن اشرف مخلوقات به رسالت رسید تا آن چه نیاز ضروری سعادت انسان ها در دنیا و آخرت است، به وسیله او بیان شود و مسیر گمراهی سد گردد و پرستش معبودهای قلابی از بین برود.

آن دُر گرانبهای خلقت و اسطوره تاریخ مبعوث شد تا انسان ها به آرامش روحی و روانی و طمانینه برسند و به تقدیرات و تدابیر الهی راضی شوند.

آن پیامبر عزیز و شریف و حضرت ختمی مرتبت به پیامبری رسید تا مورد اطاعت قرار گیرد، جامعه و زندگی را هدایت کند، بهترین نظام دینی را شکل بدهد و انسان ها را به سمت اهداف زندگی درست پیش ببرد.

برچسب‌ها پیامبر اکرم قرآن کریم مبعث حضرت رسول اکرم اخلاق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پیامبر اکرم قرآن کریم مبعث حضرت رسول اکرم پیامبر اکرم قرآن کریم مبعث حضرت رسول اکرم اخلاق رسالت رسید مبعوث شد آن پیامبر انسان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۶۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، در مراسمی باحضور جمعی از مسئولان از خدمات سیدمحسن حمزه لو قدردانی و رسول عطایی به عنوان سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی  معرفی شد.

مدیرکل سابق راه و شهرسازی آذربایجان غربی در این آیین  از ساخت  بزرگراه و راه اصلی  چهار برابر میانگین کشور  در ۵۴ ماه گذشته خبرداد.

سیدمحسن حمزه‌لو  افزود: اخذ ۹ هزار فقره سند مالکیت تک برگی در این استان و کسب رتبه نخست کشوری در برنامه اجرایی نهضت ملی مسکن از جمله دستاوردهای اداره کل راه و شهرسازی بود.

 

سرپرست  راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی نیز در این آیین اظهار کرد: نهضت ملی مسکن یک تکلیف شرعی درکنار کار حرفه‌ای است که با تمام توان به همراهی بخش خصوصی وبا مشارکت مردم در خانه‌دار کردن بخش مستضعفین تلاش خواهیم کرد.

رسول عطایی در خصوص اراضی دولتی نیز گفت: در مقابل تبعیض و بی عدالتی ایستادگی خواهیم کرد و در زمینه برنامه‌های بازآفرینی شهری نوینی نیز با اصول نوین ادامه خواهیم داد.

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • (ویدئو) حرکت جنون‌آمیز پسر جوان؛ پرش از روی ۲ خودرو در حال عبور
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدان گفت‌وگو بودند/نباید به مقدسات توهین شود
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدانِ گفت‌وگو بودند/ احساس مسئولیت مسلمانان، نسبت به تمام بشریت
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • دانشجویان و اساتیدِ ایرانی، حمایت از مردم فلسطین را رسالت اصلی خود بدانند
  • پناهیان: رسالت امروز هیئتی‌ها ترویج فرهنگ زندگی تعاونی است
  • یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است
  • حزباوی: من و اکرم عفیف شما همه!
  • معرفی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی
  • توصیه‌هایی برای انتخاب رشته صحیح و اصولی