Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@00:13:26 GMT

کرونا و آنلاین نشدن آموزش در خاش

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۷۶۵۲۹

کرونا و آنلاین نشدن آموزش در خاش

به گزارش ایرنا مردم و دانش آموزان شهرستان خاش برای سومین سال متوالی از اواخر فصل پاییز تا زمستان امسال شاهد تعطیلی مدارس و غیرحضوری شدن آموزش ها هستند.
مسوولان و دست اندرکاران بهداشت و درمان خاش بر ضرورت و اهمیت تزریق واکسن بویژه دز سوم آن و پرهیز از حضور در تجمعات و دورهمی ها، استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی تاکید دارند، اما آنچه قابل لمس بوده، بسیاری از مردم این شهرستان به پروتکل های بهداشتی کمتر توجه دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شماری از شهروندان خاش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا خواهان رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی عموم شهروندان و حضوری شدن آموزش ها در مدارس هستند.
محمود ریگی از شهروندان خاش گفت: سه سال است که دانش آموزان خاش از فراگیری آموزش های کیفی محرومند.
وی اظهار داشت: اگر تمام مردم به استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و واکسن زدن اهمیت بدهند، آمار مراجعه بیماران به مراکز درمانی و بستری های کرونایی کاهش می یابد و آموزش ها نیز حضوری خواهد بود.

جای خالی پویش برای تهیه تبلت

اسماعیل هاشمزهی یکی دیگر از شهروندان خاش گفت: با گسترش کرونا و غیرحضوری شدن آموزش بسیاری از دانش آموزان این منطقه از حدود سه سال پیش تاکنون با مشکل جدی آموزش روبرو شده اند زیرا امکان تهیه تلفن همراه را ندارند و متاسفانه هیچکس هم به فکر راه انداختن پویش یا جذب کمکهای خیران و موسسه های خیریه برای تهیه تبلت و تلفن همراه دانش آموزان نبوده است.

وی افزود: یقین دارم اگر مسوولان آموزش و پرورش و سایر دلسوزان منطقه از مردم سراسر کشور برای تهیه تبلت یا تلفن همراه دانش آموزان در خواست کمک می کردند تاکنون موجی از کمکها برای دانش آموزان محروم منطقه راه می افتاد و امروز بسیاری از آنان از داشتن تلفن همراه بهره مند بودند.  

مرتضی رضایی نیز به خبرنگار ایرنا بیان کرد: وضعیت دشوار و بحران کرونایی نتیجه حضور در تجمعات و دورهمی ها بوده و اگر این شرایط تداوم یابد، شاهد افول آموزش ها در خاش خواهیم بود.
وی اظهار داشت: دانش آموزان در ۲ سال گذشته و سال تحصیلی جاری با تعطیلی مدارس بسیار آسیب دیده و قبولی و ارتقای تحصیلی شان به مقاطع بالاتر کیفیت آموزش ها را زیرسووال برده است.
وی ادامه داد: اکثر دانش آموزان خاش در داخل شهر و مناطق روستایی و عشایری از نعمت دسترسی به گوشی هوشمند و اینترنت و ارتباطات محرومند.
رضا ناصح هم گفت: ساده انگاری و کم توجهی مردم شهرستان خاش به ویروس کرونا سبب پدید آمدن شرایط دشوار و وضعیت قرمز در این شهرستان شده و بر همین اساس به کیفیت آموزش ها و تحصیل فرزندان مردم آسیب وارد شده است.
عبدالوحید میربلوچزهی دبیر مدرسه روستای شوگه خاش گفت: گر چه در هفته های اخیر شاهد تعطیلی مدارس و غیرحضوری بودن فعالیت های آموزشی در خاش بوده ایم، اما به سبب محرومیت خانواده ها و در اختیار نداشتن گوشی هوشمند و محروم بودن از اینترنت و ارتباطات فعالیت های آموزشی در این روستا به صورت حضوری و با آمار کم دانش آموزان ادامه دارد.
وی ادامه داد: اگر مدارس تعطیل و فعالیت های آموزشی غیرحضوری باشند، دانش آموزان از تحصیل باز می مانند و از این جهت در مسیر آموزش آنان خلل ایجاد می شود.
محمد جمالزهی یکی دیگر از دبیران خاش به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تعداد کمی از دانش آموزان به گوشی هوشمند و اینترنت دسترسی دارند و برای سومین سال متوالی به کیفیت آموزش ها در مدارس این شهرستان ضربه وارد شده است.
فرماندار خاش نیز اظهار داشت: در مرحله سوم از طرح واکسیناسیون کرونا افزون بر ۱۰ درصد مردم این شهرستان برای دریافت واکسن اقدام کرده اند در حالی که خروج از وضعیت دشوار و قرمز کرونایی نیازمند استقبال اکثریت مردم شهری، روستایی و عشایری از این طرح است.
صاحب‌گل صالحی افزود: با حمایت های دولت دریافت واکسن کرونا برای عموم مردم رایگان بوده و هیچ گونه هزینه ای از آنان دریافت نمی شود، بنابراین انتظار می رود شهروندان خاش از برگزاری تجمعات و دورهمی ها پرهیز کنند و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک به تزریق واکسن اهمیت دهند.
مدیر آموزش و پرورش خاش نیز گفت: فعالیتهای آموزشی در خاش از مهرماه آغاز شده، اما در سه هفته اخیر آموزش ها تحت تاثیر وضعیت دشوار کرونایی در این شهرستان به صورت غیرحضوری بوده و در مدارس روستایی با جمعیت اندک آموزش ها به دلیل محرومیت دانش آموزان از امکانات تلفن همراه هوشمند و اینترنت به صورت حضوری استمرار دارد.
محمدنور هاشمزهی افزود: بیش از  ۹۰ درصد دانش آموزان این شهرستان از خانواده های مستمند و نیازمند حمایت هستند و از حیث آموزشهای غیرحضوری و تعطیلی مدارس آسیب دیده اند.
وی ادامه داد: با تعطیلی مدارس، به آموزش و تعلیم و تربیت دانش آموزان برای سومین سال متوالی آسیب جدی وارد شده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا سیستان و بلوچستان مدارس خاش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سیستان و بلوچستان مدارس ویروس کرونا سیستان و بلوچستان مدارس خاش تعطیلی مدارس شهروندان خاش دانش آموزان تلفن همراه آموزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۶۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور کارنامه رشدی تربیتی دانش‌آموزان؛ به زودی/ کاهش تنوع مدارس در دستور کار

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از تصویب نقشه راه اجرایی سازی سند تحول بنیادین خبر داد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام محمدحسین پورثانی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش با حضور در برنامه جهان آرا  گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی، شهیدان رجایی و باهنر نهال امور تربیتی را در آموزش و پرورش کاشتند سالها بعد معاونت پرورشی و فرهنگی به طور رسمی در ساختار آموزش و پرورش شکل گرفت این ساختار تا سال ۱۳۸۰ مستقر بود تااینکه معاونت پرورشی و فرهنگی منحل و ساختار سازمان دانش آموزی جایگزین شد.

وی افزود: در سال ۱۳۸۵ قانون احیای معاونت پرورشی و تربیت بدنی نگاشته می‌شود و این معاونت برمی گردد در این سالها و ۱۸ سال بعد از احیای معاونت پرورشی و فرهنگی مقام معظم رهبری نکات مهمی را در حوزه پرورشی اشاره و عدم رضایت خودشان را از وضعیت پرورشی در آموزش و پرورش اعلام کردند.

پورثانی ادامه داد: مقام معظم رهبری نکات دقیقی را در دیدار با معلمان فرمودند چراکه معاونت پرورشی و فرهنگی در دولت جدید یکی از اساسی‌ترین و مهمترین معاونتهای آموزش و پرورش است و در بین همکاران معاونت تربیتی شناخته می‌شود.

وی اظهار کرد: برنامه ریزان سند تحول بنیادین، آموزش و پرورش را به عنوان وزارت تربیت رسمی پیشنهاد کرده بودند در سند تحول بنیادین کلمه آموزش و پرورش پیدا نمی‌شود و تمام کلمات به تربیت ختم می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: سند تحول بنیادین با توجه به مبانی دینی و تربیتی نگاشته شده است اما با تحقق آن فاصله داریم در صورتی که همکاران در مدارس تلاش می‌کنند که تربیت محقق شود.

وی ادامه داد: در دولت قبل سند ۲۰۳۰ بررسی شد تا در آموزش و پرورش نهادینه شود اما در دولت سیزدهم اتفاقات خوبی افتاد که راه و حرکت ما در مسیر باشد؛ در شورای عالی انقلاب فرهنگی نقشه راه سند مطرح شده که مطالبه چندین ساله مقام معظم رهبری نیز بوده است با تصویب سند پرورشی و نقشه راه معتقدیم مسیر تربیت مشخص می‌شود.

وی درباره آسیب به موضوع تربیت با تعدد مدارس گفت: عدالت آموزشی با تنوع مدارس سازگار نیست؛ ماده واحده‌ای در شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال بررسی است تا کاهش تنوع مدارس در نظام آموزش و پرورش شکل بگیرد با تصویب این امر، مسیر بهتری در پیش خواهیم گرفت.

وی درباره برنامه ریزی آموزش و پرورش برای تربیت نیروی موثر تربیتی گفت: معتقدیم در جایی که ساختمان مدرسه فرسوده است می توان درس خواند محتوا اگر صد در صدی نبود می توان درس خواند اما اگر معلم تراز نباشد نمی توان درس خواند. 

معاون پرورشی و فرهنگی افزود: طی سال های اخیر جذب نیروی پرورشی در آموزش و پرورش نداشتیم روز جمعه ۱۴ اردیبهشت آزمون استخدامی جذب ۱۵ هزار مربی پرورشی بعد از ۱۵ سال برگزار می شود چراکه ۵۰ درصد مدارس مربی پرورشی ندارند.

وی تاکید کرد که کیفیت استخدام نیز مهم است در سال هایی قریب به ۳۰۰ هزار نیروی انسانی وارد آموزش و پرورش می کردیم که از مبادی تربیت معلم نبوده اند لذا در سال گذشته کانون های ارزیابی در کشور مستقر شدند این کانون ها ابزارهایی دارند تا معلمان را ارزیابی کنند تا اگر نیرویی توانمند بود وارد آموزش و پرورش شود.

وی اشاره کرد: ارتقای وضعیت معلمان نکته بعدی است نظام رتبه بندی معلمان برای این موضوع پیاده شد که تلاش و کار علمی همکاران دیده شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی با تاکید براینکه جوش درونی مربی تربیتی مهم است گفت: در بحث ارزشیابی همکاران باید نسبت به فعالیت همکار امتیاز ویژه دهیم تکلیف برنامه هفتم دادن کارنامه رشدی تربیتی در کنار کارنامه تحصیلی به دانش آموزان است.

پورثانی اضافه کرد: در نظام ارزیابی شاخص‌هایی تعیین کرده‌ایم و به مربیان امتیاز می‌دهیم. همچنین منزلت و ارزش به کار معلمی که کار تربیتی می کند مدنظر است.

وی اظهار کرد: نظام ارزشیابی در آموزش و پرورش در حال اجراست اما ورود شاخص‌های تربیتی تغییر کرده است امروزه یک معلم برای ارتقای رتبه باید شاخص‌هایی را بگذراند.

پورثانی از افزایش برگزاری اردوی دانش‌آموزی خبر داد و گفت: گفتمان سازی و انتظار عمومی از آموزش و پرورش مطالبه امروز مقام معظم رهبری است تا کار تربیتی جدی در مدارس صورت بگیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مهارت‌آموزی در کنار تحصیل در مدارس ضروری است
  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به حوزه آموزش و پرورش بردسکن
  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به آموزش‌وپرورش بردسکن
  • پورثانی: کارنامه رشدی تربیتی دانش‌آموزان به‌زودی صادر می‌شود
  • صدور کارنامه رشدی تربیتی دانش‌آموزان؛ به زودی/ کاهش تنوع مدارس در دستور کار
  • سبک بازی‌محور؛ افقی نو در حوزه آموزش دانش‌آموزان
  • ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان با آرمان‌های انقلاب اسلامی
  • زیرساخت‌های ورزش مدارس در میامی توسعه یافت
  • بازگشت ۲۸۲ دانش آموز ترک تحصیل کرده به مدارس گیلان
  • ده نکته کلیدی برای معلمان‌ دینی و استادان معارف در مدارس و دانشگاه‌ها