Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@18:53:24 GMT

ضرورت توجه به حفاظت و مدیریت ذخایر دیرینه شناختی

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۷۶۵۷۱

ضرورت توجه به حفاظت و مدیریت ذخایر دیرینه شناختی

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از سازمان حفاظت محیط زیست، حسن اکبری افزود: بر اساس ماده ۳ آیین نامه اجرایی قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست وظیفه حفاظت از ذخایر دیرینه شناسی کشور با عنوان آثار طبیعی بر عهده سازمان حفاظت محیط زیست است.

وی ادامه داد: متاسفانه در سال های اخیر مواردی از جمله عدم شناخت درست دستگاه ها از ذخایر دیرینه شناسی کشور و نبود قوانین جامع و سختگیرانه در این حوزه، وجود موازی کاری بین دستگاهی همراه با اتلاف وقت و هزینه های بیت المال، برداشت بی رویه، تخریب سایت ها و مناطق با ارزش فسیلی و خروج بی رویه این ذخایر با ارزش از کشور به بهانه مطالعه یا نمایش در نمایشگاه ها باعث آسیب جدی به فسیل ها و ذخایر دیرینه شناسی به عنوان کلید شناسایی تاریخچه حیات روی کره زمین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که سازمان حفاظت محیط زیست با توجه به وظایف قانونی خود و با تکیه بر توان و تخصص کارشناسان این حوزه، با جدیت در بخش حفاظت از ذخایر دیرینه شناسی اهتمام دارد، گفت: شناسایی، مطالعه، حفاظت و بهره برداری پایدار از سایت های فسیلی، بازنگری، اصلاح و تدوین قوانین و مقررات حفاظت از ذخایر دیرینه شناسی، معرفی سایت های فسیلی با ارزش و ثبت آن ها به عنوان اثر طبیعی ملی برای ارتقای درجه حفاظتی، انعقاد تفاهم نامه همکاری با انجمن دیرینه شناسی ایران، بخشی از اهداف سازمان حفاظت محیط زیست در حفاظت از ذخایر دیرینه شناسی کشور است.

اکبری تصریح کرد: به منظور هم اندیشی، تبادل نظر و دستیابی به آخرین دستاوردهای علمی پژوهشی در حوزه دیرینه شناسی و تنوع زیستی دیرینه  دومین همایش ملی تنوع زیستی دیرینه  یکم تا سوم خرداد ماه سال ۱۴۰۱ مقارن با روز ملی تنوع زیستی به میزبانی مرکز تحقیقات دیرینه شناسی و تنوع زیستی دیرینه در شهرستان مراغه واقع در استان آذربایجان شرقی با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست و با شعار  همایش ملی بدون مصرف یک برگ کاغذ برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی آهنگ حیات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی آهنگ حیات سازمان حفاظت محیط زیست موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی آهنگ حیات سازمان حفاظت محیط زیست تنوع زیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۶۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان حق‌آبه هیرمند را رهاسازی کرد | ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شد

به گزارش همشهری آنلاین، علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در حاشیه جلسه هیأت دولت درباره حق‌آبه هیرمند اظهار کرد: با توجه به هماهنگی‌هایی که با هیأت حاکمه افغانستان در خصوص حق‌آبه هیرمند داشته‌ایم، حدود ۶۰ میلیون متر مکعب رهاسازی آب صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: سیلاب‌ها هم در منطقه به ما کمک می‌کنند که هامون شرایط بهتری پیدا کند.

سلاجقه گفت: امیدواریم با رایزنی‌هایی که در حال انجام آن هستیم، بتوانیم انحرافی را که روی این رود وجود دارد مسدود کنیم [که با انجام این کار] وضعیت تالاب هامون بهتر خواهد شد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد: حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شده است.

کد خبر 848680 منبع: ایسنا برچسب‌ها تالاب خبر مهم آب افغانستان طالبان سازمان حفاظت محیط زیست رود هيرمند

دیگر خبرها

  • حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آب‌گیری شد
  • طالبان حق‌آبه هیرمند را رهاسازی کرد | ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شد
  • بازدید رایگان از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان برای یک هفته
  • تأسیس بانک ذخایر دریایی ایران به مناسبت روز ملی خلیج فارس
  • ​​​​​​​توسعه همکاری محیط زیستی ایران و آفریقای مرکزی
  • رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: حل مسئله گرد و غبار نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌هاست / باید از ظرفیت رسانه‌ها استفاده کنیم
  • نمونه‌های دریایی ایران در مرکز ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران ذخیره می‌شود
  • تولید اثر فاخر سینمایی از زندگی محیط بان شهید «هوشنگ نصیری»
  • جنبه‌های شرعی حفاظت از محیط زیست به مردم بازگو شود
  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»