Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، ابوالفضل صیادجو روز دوشنبه به رسانه ها افزود: برگزاری مراسم روز درختکاری در ۱۵ اسفند با حضور حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان ، سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان به‌صورت مشترک با شرکت شهرکهای صنعتی استان و برگزاری دومین مراسم روز درختکاری در ۱۶ اسفند با حضور محمد حمیدی سرپرست معاونت عمرانی استانداری سمنان به‌صورت مشترک با  بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و شهرداری سمنان برنامه‌هایی است که برای روز اول و دوم هفته منابع طبیعی و آبخیزداری در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دبیر ستاد برگزاری مراسم هفته منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان خاطرنشان کرد: رونمایی از حدنگاری (کاداستر) اراضی ملی و دولتی استان همزمان با شهرستان‌هایی که بالای ۹۵ درصد پیشرفت در اجرای این طرح داشته‌اند با هماهنگی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان و با دعوت از علینقی حیدریان معاون حفاظت و امور اراضی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، برگزاری مراسم جشن انفال در اداره کل و تقدیر از کارکنان اداره ثبت اسناد و املاک و اداره منابع طبیعی و آبخیزداری انجام خواهد شد.

صیادجو اظهار داشت: نشست تخصصی در دانشگاه سمنان و مراکز تحقیقات جهاد کشاورزی و منابع طبیعی استان با عنوان چالش ‌ها و فرصت‌های منابع طبیعی و محیط زیست در آستانه ورود به قرن پانزدهم، نشست با اصحاب رسانه‌، گلباران مزارشهدا ،تجدید میثاق با شهدا همراه با نهال‌کاری توسط خانواده شهدا با همکاری بنیاد شهید ، کاشت نهال در بیمارستان کوثر با همکاری دانشگاه علوم پزشکی به یاد شهدای سلامت استان سمنان، افتتاح بوستان روستایی ، افتتاح پایگاه اطفای حریق،  افتتاح همزمان طرح‌های آبخیزداری ،جنگل و مرتع با حضور اساتید دانشگاه و هنرمندان، برنامه‌های روز چهارم ، پنجم و ششم را تشکیل می‌دهد.

وی با اشاره «ایران سرسبز، ایران قوی؛ همه با هم، جهاد برای حفاظت از منابع طبیعی»، به عنوان شعار و روزشمار هفته منابع طبیعی وآبخیزداری در سال جاری، این هفته را بهترین فرصت جهت گسترش فرهنگ حفظ و احیاء این نعمت ارزشمند خدادادی دانست.

دبیر ستاد برگزاری مراسم هفته منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با تاکید بر اهمیت منابع طبیعی به جهت حفظ حیات بشری،حفظ و احیای منابع طبیعی را وظیفه همگان دانست وگفت: از آنجا که منابع طبیعی تجدیدشونده همچون آب، خاک، جنگل و مرتع به عنوان بستر حیات و زیربنای توسعه پایدار مطرح است، ضرورت ایجاب می‌کند تا همه اقشار جامعه در حفظ آن تلاش کنند.از این رو در راستای ارج نهادن به هفته منابع طبیعی وآبخیزداری" روز درختکاری"، رهبر معظم انقلاب خواستار اهتمام همگانی بیشتر درباره پاسداری از فضای سبز و ترویج امر درختکاری شدند و توصیه هر ساله ایشان برای حفظ جنگل‌ها و مراتع حجت را برای صیانت از منابع طبیعی برهمگان تمام کرده است.

صیادجو اظهارداشت: درطول هفته منابع طبیعی وآبخیزداری اجرای چنین برنامه‌های در شهرستان‌های تابعه استان سمنان توسط ادارات شهرستانی منابع طبیعی و آبخیزداری با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار خواهد شد.

 ۱۵تا ۲۱ اسفند هر سال "هفته منابع طبیعی وآبخیزداری روز جشن درختکاری" نامیده می‌شود.

برچسب‌ها کاشت نهال سمنان منابع طبیعی و آبخیزداری روز درختکاری منابع طبیعی شکوفه درختان نهال و بذر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کاشت نهال سمنان منابع طبیعی و آبخیزداری کاشت نهال سمنان منابع طبیعی و آبخیزداری روز درختکاری منابع طبیعی شکوفه درختان نهال و بذر هفته منابع طبیعی و آبخیزداری هفته منابع طبیعی وآبخیزداری برگزاری مراسم روز درختکاری استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۶۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه «اطعام رضوی» در استان سمنان اجرا می‌شود

حجت الاسلام عباس خرمیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به برنامه های دهه کرامت فاصله سالروز ولادت با سعادت حضرت معصومه (س) و برادر گرانقدر ایشان امام رضا (ع) بیان کرد: در استان سمنان تمهیدات و برنامه های خوبی اندیشیده شده که در زمره آنها می توان به برنامه های فرهنگی و هنری اشاره کرد.

وی با بیان اینکه اعزام دانش اموزان استثنایی به مشهد مقدس یکی از برنامه های دهه کرامت در استان سمنان است که برای نخستین بار صورت می گیرد، افزود: برپایی موکب‌های امام رضایی در مدارس و همچنین سطح خیابان های شهرهای استان سمنان از دیگر برنامه های این دهه است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه در دهه کرامت سفره اطعام رضوی برپا خواهد شد، تاکید کرد: در این حرکت معنوی ۲۰ هزار پرس غذای گرم در استان سمنان توزیع می شود.

خرمیان با اشاره به برگزاری برنامه های قرآنی در استان سمنان بیان کرد: اجرای پویش نوای ملکوت با هدف اشاعه فرهنگ رضوی و الگو پذیری نسل جوان از امام رضا (ع) از جمله دیگر برنامه های این ایام است.

وی از برگزاری همایش استانی دختران فاطمی به مناسبت روز دختر و ولادت با سعادت حضرت معصومه (س) خبر داد و گفت: اجتماع نوجوانان رضوی در شهرستان‌های استان سمنان از دیگر برنامه های شاخص دهه کرامت در استان سمنان است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان از برگزاری محافل انس با قرآن همگانی و همچنین ویژه دانش آموزان در استان خبر داد و بیان کرد: کمپین‌های مجازی برای حضور گسترده مردم با هدف گرامی داشت دهه کرامت و فرهنگ حجاب و عفاف نیز در این ایام راه اندازی می شود.

خرمیان با بیان اینکه ایجاد فضای معنوی و مذهبی و ایجاد نشاط اجتماعی در برنامه های دهه کرامت در سراسر استان سمنان دنبال می شود، گفت: از تمام شهرداری ها و دهیاری ها هم خواسته ایم تا در فضا سازی این ایام به ما کمک کنند.

کد خبر 6092838

دیگر خبرها

  • رزمایش اطفای حریق در جنگل‌های تمام استان‌ها اجرا می‌شود
  • کاشت نهال متناسب با آب و هوای شهرستان دهلران باشد
  • رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخشهر + تصاویر
  • ذخیره‌ ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری سمنان
  • برنامه «اطعام رضوی» در استان سمنان اجرا می‌شود
  • ۵۹ میلیارد تومان برای طرح های آبخیزداری در ایلام اختصاص یافت
  • ۵۹ میلیارد تومان برای اجرای عملیات آبخیزداری در ایلام اختصاص یافت
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود
  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند