Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/زنجان استاندار زنجان گفت: کشت سفارشی یک از راهکارهای رونق تجارت محصولات کشاورزی استان است.

محسن افشارچی شامگاه روز گذشته (۸ اسفندماه)، در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان زنجان، با تاکید بر اهمیت سلامت مردم به همراه ارتقای بهره‌وری مورد نیاز در این حوزه، اظهار کرد: برای تهیه سموم و کود مورد استفاده در محصولات کشاورزی باید مسیر و فرآیند را تعریف کرد تا مردم و تاجران در این حوزه دغدغه نداشته باشند و این موضوع باید جدی گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مسئولان در حال تدوین جوهر حرکتی استان در مورد اقتصادی هستند، افزود: عمده فعالیت انجام شده در این حوزه برنامه‌محور کردن حرکت اقتصادی استان به جای پروژه‌محوری است. عمده مشکل این است که برای ارتقای استان در ابعاد مختلف از جمله حوزه اقتصاد به صورت منسجم حرکت نمی‌شود.

این مسئول از تدوین شاخص‌های استانی برای ارتقای حوزه اقتصاد خبر داد و گفت: این شاخص‌ها به صورت ریز، برنامه‌ریزی و تعریف خواهند شد تا همه برای تحقق اهداف در مسیر مشخص شده قرار گرفته و طبق آن حرکت کنند.

استاندار زنجان تعریف هدف صادراتی یک میلیارد دلاری را برای استان یک معیار برای همسو شدن فعالیت‌ها دانست و تصریح کرد: تحقق این هدف بستگی به فعالیت و همراهی فعالان اقتصادی دارد؛ در این راستا مهم همسو حرکت کردن است. پروژه‌محور بودن از آفت‌ سیاست‌های اقتصادی کشور طی ۴۰ سال گذشته بوده و رها شدن اقتصاد مردمی از دیگر مشکلات این حوزه است که با توجه به تغییر ساز و کار اقتصادی به دلیل نبودن نفت، باید اصلاح شود که صادرات کشاورزی هم از این موضوع مستثنی نیست.

افشارچی یادآور شد: قرار گرفتن در پازل حرکتی تدوین شده برای فعالیت‌های اقتصادی از انتظارات خود از فعالان اتاق بازرگانی استان اهمیت بسیاری دارد و در این راستا صادرکنندگان محصولات کشاورزی باید نسبت به ایجاد و راه‌اندازی آزمایشگاه اقدام کرده و هزینه را بین فعالان آن سرشکن کنند؛ ضمن اینکه انجام کشت سفارشی هم می‌تواند یکی از راهکارها باشد.

نماینده عالی دولت در استان زنجان با تاکید بر مشکلات به وجود آمده برای تولید محصولات کشاورزی، عنوان کرد: در گذشته، فراوانی آب خیلی از مشکلات موجود در این حوزه را حل می‌کرد که با توجه به مشکلات به وجود آمده برای آن باید نسبت به افزایش بهره‌وری با تغییر محصولات کشاورزی تولیدی اقدام شود. حرکت در ریل حرکتی گذشته حال مردم را خوب نمی‌کند، باید با تغییر مسیرهای حرکت و تعیین هدف نسبت به افزایش سرانه ناخالص ملی و کاهش ضریب جینی اقدام شود.

وی با بیان اینکه وضعیت استان‌های همجوار از جمله همدان، کردستان، اردبیل، گیلان، بررسی و مقایسه آن‌ها با استان زنجان انجام شده است، اظهار کرد: با مقایسه وضعیت استان با این استان‌ها مشخص شده است که زنجان جای رشد در خیلی از شاخص‌ها را نسبت به این استان‌ها دارد که بعد از نهایی شدن در جلسات اقتصادی استان مطرح خواهد شد و امید است اعضای اتاق هم برنامه محور و عملیاتی مسئولان را در این حرکت همراهی کنند.

این مسئول با تاکید بر اینکه تحقق همه اهداف پیش‌بینی شده نسبت به برنامه‌محور شدن اهمیت کمتری دارد، خاطرنشان کرد: همه تلاش ما حرکت برنامه اقتصادی بر اساس برنامه‌محوری است.

در این جلسه گزارشی از برگشت دادن محصولات کشاورزی صادراتی به چند کشور بررسی و راهکارهای استانداردسازی کشت محصولات و صادرات این محصولات ارائه شد.

همچنین عنوان شد که به غیر از کشمش و زردآلو که دارای استاندارد صادرات اجباری هستند، دیگر محصولات کشاورزی استاندارد اینچنینی را ندارند، بلکه استانداردهای موجود تشویقی محسوب می‌شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی زنجان صادرات کشاورزی محصولات کشاورزی برنامه محور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۶۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت جوانان در رونق اقتصادی بکار گرفته شود

به گزارش خبرنگار مهر، ماموستا فایق رستمی پیش از ظهر یکشنبه در مراسم روز ملی شوراها که در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: در آیات قرآن کریم به اهمیت شورا و مشورت اشاره شده و خداوند در آیه «والذین استجابوا لربهم و اقاموالصلواه و امرهم شوری بی نهم و مما رزقنهم ینفقون» در کنار شورا بزرگترین ارکان دین یعنی نماز را ذکر کرده است.

وی افزود: از سعادت جامعه اجرای عدالت است که قدم‌های زیادی در این راستا برداشته شده است اما باز هم نیاز به استمرار دارد.

وی بیان کرد: خداوند بر پیامبر نیز تاکید داشته که با مردم مشورت کند و در امور مختلف مشورت را مورد توجه قرار دهد.

امام جمعه سنندج وظیفه دولت عدالت مدار را توجه به جامعه و مبارزه با فقر و تبعیض خواند و اعلام کرد: مسؤولان لاید زمینه رفع محرومیت را در جامعه فراهم کنند چرا که جامعه‌ای که در فقر و بیکاری و شکاف طبقاتی باشد شور و مشورت نخواهد داشت.

وی اعلام کرد: کار و فعالیت اقتصادی در برنامه‌ریزی مسؤولان قطعاً وجود دارد اما باید برای رونق اقتصادی از ظرفیت‌ها استعداد جوانان نیز بهره برد و همه ظرفیت‌ها را بکار بست.

ماموستا رستمی خواستار توجه به اشتغال و رفع بیکاری جوانان شد و جهش تولید و رونق اقتصادی را نیازمند توجه و همراهی مسؤولان و مردم دانست.

کد خبر 6090892

دیگر خبرها

  • بخش‌خصوصی به‌شرط وجود زیرساخت‌ها، تجارت خارجی کشور را توسعه می‌دهد
  • اصناف در مهار تورم نقش مهمی دارند
  • ایران میزبان ۲۲۰۰ مهمان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ است
  • حرکت چرخه تولید موجب رونق اقتصادی می‌شود
  • تقویت زنجیره های ارزش محصولات کشاورزی مازندران
  • ظرفیت جوانان در رونق اقتصادی بکار گرفته شود
  • راهکار توسعه اقتصادی و تقویت منابع ارزی؛ تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • راهکار مدیریت منابع آبی استان‌های کم بارش چیست؟
  • ظرفیت‌های استان تهران برای تعامل اقتصادی با «واسط» عراق مهیا است
  • فراز و فرود نوغانداری در گیلان /تجارت پر سودی که از رونق افتاد