Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-مدیر مرکز آموزشی، پژوهشی درمانی قائم(عج) از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: برخلاف تصور برخی از مردم اومیکرون آخرین سویه کرونا نیست بلکه اخباری مبنی بر وجود سویه‌های جدیدی از این بیماری وجود دارد. - اخبار استانها -

استان خراسان رضوی/ ساده‌انگاری زمینه پیک بعدی می‌شود

حسن خدا پرست، درگفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس با اشاره به اینکه مردم باید آگاه باشند که بی‌توجهی آنها به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایام نوروز می‌تواند موجب ایجاد پیک شدیدی در زمینه ابتلا به کرونا شود،اظهارداشت: در ایام تعطیلات نوروزی اگر پروتکل‌های بهداشتی به خوبی رعایت نشود و مردم واکسیناسیون خود را تکمیل نکنند احتمال آغاز پیک شدیدی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی افزود: اکثر بیماران بدحال در این پیک افرادی بودند که به هر دلیلی واکسیناسیون خود را تکمیل نکرده بودند و با وجود جهش‌های فراوان ویروس کرونا احتمال دارد درصد آمار بیماران بدحالی که واکسینه نشده اند افزایش چشمگیری داشته باشد .

خداپرست با بیان اینکه ویروس کرونا دائما در حال جهش است و نمی‌توان پایانی را برای این بیماری متصور شد، تصریح کرد: ممکن است سویه‌های جدید به لحاظ میزان ابتلا و بدحالی بالاتر از سویه‌های قبلی باشد بنابراین عادی انگاری در دید و بازدید عید می‌تواند خطراتی را با خود به همراه داشته باشد.

مدیر مرکز آموزشی، پژوهشی درمانی قائم(عج) با اشاره به اینکه رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده مستمر از ماسک، شستشوی دست‌ها باید در تعطیلات نوروزی در اولویت رفتاری مردم قرار گیرد، بیان کرد:در حال حاضر 100 بیمار بستری کووید در این مرکز درمانی تحت درمان هستند و روزانه 23 بیمار جدید بستری می شوند و 70 بیمار مشکوک به کووید به اورژانس این مرکز درمانی به صورت سرپایی مراجعه می‌کنند .

وی با بیان اینکه براساس مصوبه کمیته درمان بیماران مبتلا به کرونا که دارای بیماری زمینه ای هستند به دلیل اینکه نیاز به مراقبت‌های خاص مربوط به بیماری زمینه ای دارند در بخش‌های مربوط به بیماری و در فضایی ایزوله بستری می‌شوند، خاطرنشان کرد: خدمت‌رسانی به بیماران زمینه ای مبتلا به کووید با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و در فضای ایزوله انجام می‌شود تا خدمت مناسب درمانی دریافت کنند.

انتهای پیام/281/ی

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۶۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلودگی هوا باعث تشدید بیماری‌های زمینه‌ای می‌شود

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، زهرا مهربان در گفت‌وگویی رسانه‌ای با اشاره به اقدامات لازم در مواجهه با آلودگی هوا اظهار کرد: زمانی که غلظت گازها و ریزگردها در هوا افزایش می‌یابد هوا آلوده می‌شود؛ برخی از علت‌های مهم آلودگی هوا سوخت‌های فسیلی، کارخانه‌ها و نیروگاه‌ها و پودرهای شیمایی هستند. آلودگی هوای داخل منزل نیز می‌تواند به دلیل بسیاری از فعالیت‌های داخل منزل مانند پخت و پز، عطر و ادکلن و گرد و خاک ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: شنبه جایگزین پنجشنبه به عنوان روز تعطیل شود

وی افزود: اجزای اصلی آلودگی هوا یک سری ریزگردها و گازها شامل دی اکسید گوگرد، دی اکسید نیتروژن، اوزون، اسید سولفوریک هستند که خطرناک‌ترین نوع ذرات معلق اندازه ۲.۵ تا ۱۰ میکرون دارند.

این فوق تخصص بیماری‌های ریه گفت: برخی از این ریزگردها بر اساس حلالیت و سایزشان می‌توانند در سیستم تنفسی فوقانی رسوب کنند و یک سری علائم برای فرد ایجاد کنند. گروهی نیز خود را به سیستم تنفسی تحتانی می‌رسانند و رسوب می‌کنند و گاهی وارد خون می‌شوند.

وی با اشاره به علائم تنفسی آلودگی هوا افزود: خارش بدن، چشم، بینی و گلو، سرفه، خس خس سینه، تنگی نفس و گاهی تشدید بیماری‌های زمینه‌ای مانند آسم و آلرژی و نیاز به بستری عده‌ای از این افراد در بیمارستان‌ها، در پی آلودگی هوا رخ می‌دهند.

مهربان گفت: در شرایط آلودگی هوا باید افراد به ویژه بیماران مزمن تنفسی و قلبی، سالمندان و کودکان و مادران باردار تا حد امکان از منزل خارج نشوند. همچنین باید از ورزش و پیاده‌روی تند خودداری و از ماسک‌های مناسب برای مقابله با آلودگی هوا استفاده شود و بهترین ماسک‌ها N۹۵، KN۹۵، FFP۲ هستند.

وی افزود: این ماسک‌ها تا ۹۵ درصد مانع ورود ذرات آلوده و ریزگردها به دستگاه تنفسی می‌شوند اما ماسک‌های نخی، پارچه‌ای و جراحی زیاد برای محافظت از ورود ریزگردها مفید نیستند. ماسک‌های معمولی تنها برای مقابله با ذرات بزرگ‌تر مناسب هستند و نمی‌توانند محافظت خوب و کاملی از ورود ریزگرد به بدن داشته باشند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: توصیه می‌شود بعد از رسیدن به منزل حتما دست‌ها و صورت خوب شسته و بینی و گلو با سرم نمکی شست‌وشو شود. تغذیه مناسب برای افزایش تقویت سیستم ایمنی بدن مانند استفاده از لبنیات تازه و کم چرب، سبزیجات و میوه‌های تازه و مایعات فراوان توصیه می‌شود و از مصرف غذاهای سرخ‌شده و فست فود نیز پرهیز شود یا کم استفاده شود.

وی ادامه داد: خواب کافی و دور از استرس، دوری از سیگار و دخانیات، استفاده از گیاهان خانگی برای تصفیه هوا توصیه می‌شود. دستگاه‌های خانگی تصفیه هوا درصدی از آلاینده‌ها را فیلتر می‌کنند اما نمی‌توانند بیشتر ذرات را فیلتر کنند بنابراین خرید این دستگاه‌ها توصیه نمی‌شود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1228889 برچسب‌ها آلودگی هوا

دیگر خبرها

  • آلودگی هوا باعث تشدید بیماری‌های زمینه‌ای می‌شود
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • کشف روش‌های درمانی بالقوه بیماری کلیه پلی‌کیستیک
  • ضرورت اقناع سازی مخاطبین در خصوص فرزندآوری توسط رسانه‌ها
  • کنایه مجری صداوسیما به شایعه ضد انقلاب در خصوص بیماری بازیگر زن معروف + تصویر
  • ۱۰ راهکار ساده برای رفع بوی بد دهان
  • اقامت در مجموعه آب درمانی محلات ۵۷ درصد افزایش یافت
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • سازمان تامین اجتماعی به حداقل تعهدات درمانی خود در خصوص بیمه شدگان در شوش و کرخه عمل کند