Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمدرضا میرزایی صبح امروز در جمع خبرنگاران درباره آخرین اقدامات انجام شده در بیمه سلامت مازندران با بیان اینکه خدمات الکترونیک سلامت در قوانین پنج ساله چهارم، پنجم و ششم تعریف شده است، اظهار کرد: سازمان بیمه سلامت در این حوزه جلوتر از سایر ارگان‌ها و نهادها بوده و در سه ما قبل فرایند نسخه‌نویسی الکترونیکی استان ۳۲ درصد بوده و در حال حاضر به بیش از ۹۹ درصد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بیمه سلامت مازندران با بیان اینکه از مجموعه ۱۷۰ هزار نسخه‌ای که به صورت الکترونیک در کشور صادر می‌شود ۸ هراز نسخه برای استان است، در ارتباط با مشکلاتی که در حوزه نسخه‌نویسی الکترونیکی استان وجود دارد، گفت: عمده‌ترین مشکل ما مربوط به ۷۰۰ نفر از پزشکانی هستند که با بیمه سلامت قرار داد ندارند که از این تعداد تنها ۳۰۰ نفر نسخه الکترونیکی نمی‌نویسند.

وی افزود: در مجموع ۴ هزار پزشک در استان نسخه الکترونیکی صادر می‌کنند برای مشکل پیدا نکردن بیماران برای دریافت نسخه پزشکانی که نسخه الکترونیکی نمی‌نویسند، از بیماران درخواست داریم میزان مراجعه به پزشکان که در طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی مشارکت نمی‌کنند، کاهش دهند.

میرزایی با بیان اینکه زمان قطعی برق و اینترنت بحث نسخه‌نویسی آفلاین در برنامه کاری است که این سیستم قرار است عملیاتی شود، اضافه کرد: در دی ماه بهمن ماه و اسفندماه مشکل نسخه‌نویسی الکترونیکی نداریم تنها مشکل ما مربوط به ۳۰۰ پزشکی که نسخه الکترونیکی ندارند، است.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران، از برنامه‌ریزی برای بیمه رایگان اقشار آسیب‌پذیر در استان خبر داد و ادامه داد: عده‌ای از خانواده‌های مازندرانی که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان از این ظرفیت استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه در گذشته همکاران ما در ۳۴ منطقه آسیب‌پذیر استان مستقر می‌شدند و نسبت به تحت پوشش قرار گرفتن این افراد اقدام می‌کردند، اضافه کرد: همچنین روزانه ۱۵۰ نفر در دفاتر پیشخوان به جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت اضافه می‌شوند.

میرزایی در ارتباط با بحث پرداخت‌های بیمه سلامت، گفت: در حال حاضر برای موسسات سرپایی، پزشکانی که نسخه الکترونیکی صادر می‌کنند به صورت ماهانه انجام می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: ۸۰ درصد مطالبات بهمن‌ماه به حساب پزشکان خانواده واریز شده در سایر موسسات، داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌های دی ماه پرداخت شده و مشکل خاصی از این بابت وجود ندارد.

مدیرکل بیمه سلامت در ارتباط با پرداختی بیمارستان خصوصی، گفت: در این بحث یک‌ماه جلوتر از دولتی‌ها هستیم، مطالبات آبان‌ماه مراکز خصوصی پرداخت شده و در بخش دولتی مطالبات مهرماه را تسویه کردیم، رسیدگی به اسناد آبان‌ماه به اتمام رسیده و به‌زودی تسویه می‌شود.

وی با اعلام اینکه باید پزشک خانواده شهری و روستای مبتنی بر ارجاع به جایگاه مناسبی برسند، گفت: در استان مازندران با همه حمایت‌های ناکافی ملی پزشک خانواده شهری  به کارش ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: نسخه نویسی الکترونیکی پزشک خانواده بیمه سلامت بیمه رایگان پرداخت مطالبات پزشکان نسخه نویسی الکترونیکی نسخه الکترونیکی بیمه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۶۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید سیستمی بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، جمشید شایانفر گفت: پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و عشایر و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و دهک‌های یک تا ۵ درآمدی به صورت سیستمی و متمرکز به صورت رایگان به مدت یکسال تمدید می‌شود. مدیر کل بیمه گری و جذب منابع سازمان بیمه سلامت ایران افزود: بیمه شدگان مذکور نیاز به مراجعه به دفاتر پیشخوان جهت تمدید پوشش بیمه‌ای ندارند و در مراجعه به مراکز ارایه دهنده خدمت سلامت صرفا با ارایه کد ملی می‌توانند خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

دیگر خبرها

  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • نسخه کاغذی جایگزین نسخه نویسی الکترونیک در زمان قطعی سامانه بیمه سلامت
  • همه افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند بیمه سلامت دریافت کنند
  • چگونگی خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن
  • پوشش بیمه‌ای برای کودکان زیر 7 سال استان کرمانشاه رایگان شد
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر ۷ سال در کرمانشاه
  • تمدید خودکار بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • تمدید سیستمی بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی