Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-02@22:52:09 GMT

اراضی کشاورزی با صدور سند هویت‌دار می‌شود

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۷۶۸۹۹

اراضی کشاورزی با صدور سند هویت‌دار می‌شود

رییس سازمان امور اراضی کشور بر اهمیت صدور اسناد اراضی کشاورزی تاکید کرد و گفت: صدور اسناد به معنای هویت بخشیدن به اراضی کشاورزی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدعلی شجاعی درخصوص وظایف کارگروه فراقوه‌ای مبارزه با زمین‌خواری و برنامه‌ها و اقدامات سازمان امور اراضی، با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر امنیت غذایی و مبارزه با زمین‌خواری، افزود: خودکفایی و داشتن نهاده‌های تولید برای تأمین غذای جامعه، اجرای روش‌های نوین آبیاری و بهبود اقتصاد در حوزه کشاورزی و معیشت مردم بر روی زمین انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان امور اراضی کشور اظهار داشت: رییس جمهوری و رییس قوه قضائیه، نمایندگان مجلس و سایر اعضای نظام نیز بر مبارزه با زمین‌خواری و حفظ اراضی کشاورزی تأکید کرده‌اند.

وی، صدور اسناد اراضی کشاورزی را یکی از مهمترین برنامه‌های دولت سیزدهم و وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد و گفت: اگر تمامی اجزای حاکمیت هم‌افزایی، انسجام و مشارکت داشته باشند، با همکاری مردم می‌توانیم تا پایان دولت سیزدهم اسناد اراضی کشاورزی را صادر کنیم.

شجاعی افزود: در حال حاضر حدود یک میلیون هکتار از ۱۸ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارای سند و مابقی اراضی فاقد سند هستند و اراضی فاقد سند قابلیت تصرف، تغییر کاربری غیرمجاز و خروج از چرخه تولید کشاورزی را دارد.

این مقام مسئول با تاکید بر توجه به اراضی کشاورزی گفت: مسئله زمین بسیار مهم و حساس است و باید توجه بیشتری به آن شود.

شجاعی با اشاره به تشکیل قرارگاه صدور اسناد اراضی کشاورزی افزود: همه دستگاه‌های حاضر در این قرارگاه یک هدف مشترک را دنبال می‌کنند و با همکاری و هم‌افزایی در سطح ملی و استانی پیگیر تسریع این امر مهم هستند.

وی تصریح کرد: برای تحقق این امر مهم ابتدا باید موانع را از بین ببریم و این امر مستلزم انسجام و همکاری همه دستگاه‌ها و اجزای حاکمیت است. تاکنون همه دستگاه‌های حاضر در قرارگاه صدور اسناد اراضی کشاورزی و حتی نمایندگان مجلس برای تسریع فرآیند صدور اسناد اراضی کشاورزی همکاری و مشارکت داشته‌اند.

رییس سازمان امور اراضی کشور افزود: با صدور اسناد اراضی کشاورزی ارائه تسهیلات به کشاورزان تسهیل و از تضییع حقوق کشاورزان نیز جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام/
منبع: وزارت جهاد کشاورزی

منبع: دانا

کلیدواژه: صدور اسناد اراضی کشاورزی سازمان امور اراضی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۶۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد ۴۲۰۰ هکتار قرارداد نقشه‌برداری اراضی کشاورزی در جیرفت

ایسنا/کرمان مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان با اشاره به اینکه در راستای برنامه‌های تحولی سازمان ثبت اقدامات خوبی در زمینه حدنگاری اراضی کشاورزی صورت گرفته، از تخصیص اعتبارات ویژه و انعقاد قراردادهای نقشه‌برداری رایگان اراضی زراعی خبر داد.

سیدمهدی هاشمی شامگاه ۱۱ اردیبهشت‌ماه در دیدار با بخشدار مرکزی جیرفت اظهار کرد: با توجه به شعار سال و نقش پررنگ صدور اسناد اراضی کشاورزی در رونق تولیدات کشاورزی و ارتقاء امنیت غذایی، حدنگاری باغ‌ها و اراضی زراعی در اولویت قرار گرفته است.

وی افزود: صدور اسناد رسمی مالکیت، علاوه بر کاهش اختلافات ملکی و ایجاد امنیت خاطر در مالکان، بستر استفاده از تسهیلات بانکی را فراهم می‌کند و کشاورزان می‌توانند در خصوص بهره‌مندی از تجهیزات نوین کشاورزی و افزایش سطح زیر کشت اقدام کنند.

هاشمی ضمن اشاره به اینکه بخش عمده هزینه‌های مربوط به صدور اسناد حدنگار کشاورزی، مربوط به تهیه و تولید نقشه است، گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برای برداشتن بار مالی تهیه نقشه از دوش کشاورزان، اعتبارات ویژه‌ای در نظر گرفته که در این راستا برای ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان کرمان قرارداد نقشه‌برداری منعقد شده است که ۴۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان جیرفت در قالب این قراردادها نقشه‌برداری می‌شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: با توجه به پیشرفت خوب رفع تداخلات در شهرستان جیرفت، میزان مساحت قراردادهای این شهرستان در ماه‌های آتی افزایش خواهد یافت.

وی همچنین از اتصال شرکت‌ها به سامانه‌های ثبت اسناد خبر داد و یادآور شد: با هدف صرفه‌جویی در وقت و هزینه کشاورزان، علاوه بر تهیه رایگان نقشه، تشکیل و پیگیری پرونده نیز توسط شرکت‌ها صورت می‌گیرد.

هاشمی با اشاره به محدودیت بازه زمانی فعالیت شرکت‌ها، تاکید کرد: در حال حاضر بهترین فرصت برای هویت‌بخشی به اراضی کشاورزی فراهم شده و شایسته است بخشداران، دهیاران و کشاورزان، نهایت همکاری را با شرکت‌های مشاور این اداره کل داشته باشند تا خروجی لازم حاصل شود.

در پایان میثم امیری بخشدار مرکزی جیرفت، فاقد سند بودن اراضی کشاورزی را برای کشاورزان مشکل‌آفرین و عامل کاهش انگیزه زارعان توصیف و در خصوص همکاری دهیاران با طرح سنددار کردن اراضی کشاورزی اعلام آمادگی کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رفع تداخلات ۲۳ هزار هکتار اراضی ساری
  • صدور سند ۴۵ هکتار از زمین‌های شهرک صنعتی فجر قشم
  • صدور سند زمین های شهرک صنعتی فجر قشم
  • صدور سند ۴۵ هکتار از زمین های شهرک صنعتی فجر قشم
  • اسناد تک برگی برای اراضی زراعی صادر می شود
  • ۳۰ درصد اسناد تک برگی اراضی زراعی استان اردبیل صادر شد
  • ۴۷ هزار هکتار شالیزار‌ در مازندران مکانیزه کشت شد
  • صدور ۳۰ درصد اسناد تک برگی اراضی زراعی استان اردبیل
  • انعقاد ۴۲۰۰ هکتار قرارداد نقشه‌برداری اراضی کشاورزی در جیرفت
  • انعقاد ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار قرارداد نقشه‌برداری اراضی کشاورزی در جیرفت