Web Analytics Made Easy - Statcounter

عراق تولید نفت در دو میدان جنوبی با مجموع ظرفیت نیم میلیون بشکه در روز را متوقف کرد.

به گزارش بلومبرگ، این تعطیلی ظرفیت تولید عراق را همزمان با حمله روسیه به اوکراین و محدود شدن عرضه جهانی، محدود خواهد کرد.

گردانندگان میدانهای نفتی نصیریه و قرنه غربی ۲ اعلام کردند میدانهای اطراف این دو میدان می توانند نفت بیشتری برای جبران افت تولید آنها تولید کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت نفتی ذی قار اعلام کرد فعالیت در نصیریه که حداکثر ۸۰ هزار بشکه در روز نفت تولید می کند، روز شنبه به دلیل اعتراضاتی که مانع دسترسی کارکنان به این پایگاه نفتی شد، متوقف شد.

تعطیلی این میدان پس از تعطیلی میدان نفتی عظیم قرنه غربی ۲ برای تعمیرات اتفاق افتاد. این میدان که ۴۰۰ هزار بشکه در روز تولید دارد، قرار است فعالیتهای عادی خود را از ۱۴ مارس ازسربگیرد اما شرکتهای اداره کننده این میدان تلاش می کنند تولید آن را زودتر ازسربگیرند.

شرکت دولتی نفت بصره اعلام کرد کار تعمیرات، تولید میدان قرنه غربی ۲ را به ۴۵۰ هزار بشکه در روز افزایش می دهد. شرکت لوک اویل روسیه در این میدان سهم دارد.

اختلال فعالیت این دو میدان نفتی در حالی روی داده که اعضای اوپک از جمله عراق برای تولید طبق سهمیه های افزایش یافته، به تقلا افتاده اند و ناتوانی آنها برای تولید بالاتر باعث محدود شدن عرضه و ایجاد کمبود در بازار جهانی شده است.

عراق در ژانویه ۴.۱۶ میلیون بشکه در روز نفت تولید کرد که کمتر از هدف این کشور برای تولید ۴.۳ میلیون بشکه در روز بود. احسان عبدالجبار، وزیر نفت عراق در مصاحبه ای در ۲۱ فوریه اعلام کرد این تولید کمتر تحت تاثیر اوضاع جوی نامساعد در بنادر بود و این کشور برای فوریه به سهمیه تولید خود عمل می کند.

اوپک و شرکایش شامل روسیه دوم مارس برای تصمیم گیری درباره سطح تولید آوریل دیدار می کنند. اعضای بزرگ اوپک شامل عربستان سعودی در ماههای اخیر برای افزایش سریعتر تولید و کنترل رشد قیمتها تحت فشار قرار گرفته اند. قیمت نفت پنج شنبه گذشته پس از حمله روسیه به اوکراین از مرز ۱۰۰ دلار در هر بشکه عبور کرد. اگرچه قیمت نفت برنت روز جمعه ۱.۲ درصد کاهش یافت و به ۹۷ دلار و ۹۳ سنت در هر بشکه رسید اما همچنان ۲۶ درصد رشد از ابتدای سال ۲۰۲۲ تاکنون نشان می دهد.

برچسب هاخبرگزاری بلومبرگ (Bloomberg) روسیه سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) عراق لوک اویل (LuKoil)

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: خبرگزاری بلومبرگ Bloomberg روسیه سازمان کشورهای صادر کننده نفت اوپک عراق لوک اویل LuKoil آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو میلیون بشکه بشکه در روز دو میدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۶۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظۀ حملۀ پهپاد ناشناس به میدان گازی کورمورِ کردستان عراق

دریافت 7 MB کد خبر 6090098

دیگر خبرها

  • (ویدئو) لحظه اصابت پهپاد انتحاری به میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه جهانی به وظیفه خود برای توقف جنگ ظالمانه غزه عمل کند
  • تعطیلی پنجشنبه یا شنبه ؛ توقف در بدیهیات
  • لحظۀ حملۀ پهپاد ناشناس به میدان گازی کورمورِ کردستان عراق
  • ببینید |‌ لحظه حمله پهپادی به میدان گازی کورمورِ عراق
  • لحظه حمله پهپادی به میدان گازی کورمور عراق + فیلم
  • فیلم| لحظۀ حملۀ پهپادی به میدان گازی کورمورِ عراق
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • حمله موشکی به میدان گازی سلیمانیه و توقف کار پمپ بنزین‌ها