آذین: سریال «آتش در گلستان» اثری بانمره بالا در کارنامه پرویز شیخ طادی است
تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۷۶۹۶۳
یک منتقد سینما و تلویزیون گفت: سریال «آتش در گلستان» اثری تاریخی، اجتماعی، سیاسی، خانوادگی و ملی، محصول شبکه پنجم سیما و اثری بانمره بالا در کارنامه پرویز شیخ طادی و این شبکه است.
جبارآذین در گفتوگو با میزان درباره آتش در گلستان گفت: پرویز شیخ طادی، کارنامهای مقبول و قابل دفاع در سینما و تلویزیون دارد و ساختههای سینمایی وتلویزیونی وی افزون بر مضامین و محتوای ارزشمند از ساختارهای هنری، سینمایی و تلویزیونی مطلوب برخوردارند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی در همین راستا ابراز کرد: شیخ طادی، بعد از کارگردانی سریال «بانوی سردار» که براساس زندگی و مبارزات یک زن قهرمان لر به نام «بی بی مریم» ساخته و با استقبال روبرو شد، کارگردانی سریالی دیگر را در این راستا تجربه کرده است. مجموعه تلویزیونی «آتش در گلستان» بانگاه به گوشهای از مبارزات و زندگی مرضیه حدیدچی دباغ تولید شده است.
این منتقد سینما و تلویزیون پیرامون ویژگیهای مجموعه «آتش در گلستان» ابراز کرد: درام خانوادگی، اجتماعی و جذاب «آتش در گلستان»، داستان گیرای خود را با به تصویرکشیدن بخشهایی از زندگی این زن مبارز و قهرمان ملی در جغرافیای کردستان و غرب ایران و بر بستر رویدادهای سیاسی و اجتماعی کشور، روایت میکند.
آذین همچنین با اشاره به اینکه سریال «آتش در گلستان» دومین مجموعه شیخطادی با محوریت زنان است تاکید کرد: دومین سریال زن محور شیخ طادی، دارای فیلمنامهای جمع و جور با داستانهای پرداخت شده، شخصیتهای باورپذیر، تنوع لوکیشن، فضاسازیهای متناسب همراه با رخدادهای زندگی قهرمان اصلی سریال، بازیهای خوب و کارگردانی حساب شده و حرفهای است.
وی در همین راستا بیان کرد: مجموعه تلویزیونی «آتش در گلستان»، به رغم سیل سریالهای متوسط و زیر متوسط از نظر محتوا و ساختار هنری، نگاه ملی به قصه واقعی زندگی یک قهرمان ملی، رعایت مولفههای گونههای خانوادگی، اجتماعی و حادثهای و احترام به سلیقه و پسند مخاطب، در جایگاه و رده آثار مخاطب پسند و خوب تلویزیون قراردارد.
این منتقدر سینما و تلویزیون خاطرنشان کرد: این سریال تاریخی، اجتماعی، سیاسی، خانوادگی و ملی، محصول شبکه پنجم سیما و اثری بانمره بالا در کارنامه پرویز شیخ طادی و این شبکه است.
انتهای پیام/
برچسب ها: اخبار تلویزیون صدا و سیمامنبع: خبرگزاری میزان
کلیدواژه: اخبار تلویزیون صدا و سیما سینما و تلویزیون پرویز شیخ طادی آتش در گلستان
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۶۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
حرفهای جنجالی بازیگر مشهور که صداوسیما اصلا قبول ندارد
اعتماد نوشت: بهنام تشکر بهتازگی در برنامه «زودیاک» که در شبکه نمایش خانگی پخش میشود، حضور یافته و از بازیگران اصلی است.
گفتوگوی زیر به این مناسبت با او انجام شده است.
دلیل حضورتان در برنامه زودیاک، علاقه به بازی مافیاست یا حضور در یک گیم شو به عنوان یک تجربه متفاوت در قالب تصویر؟
من بازی مافیا را دوست دارم و از اولین نفراتی بودم که در تلویزیون مافیا اجرا کردم و گاد بازی بودم. هرچه سریهای جدیدتری از مافیا تولید شد، نقشهای بیشتری روی کار آمد که برای من جذاب بود. زودیاک هم سناریوی جذاب و متفاوتی داشت و وقتی دوستان دعوت کردند تصمیم گرفتم که در برنامه زودیاک باشم.
گرداندن بازی مافیا را بیشتر دوست دارید یا بازی کردن را؟
گرداندن بازی را بیشتر دوست دارم. اینکه سفید باشم برایم لذتبخشتر است.
نظرتان در مورد مدل اجرا و گردانندگی محمد بحرانی در زودیاک چیست؟
محمد را خیلی زیاد دوست دارم و به نظرم در هر جایی که قرار میگیرد، مخاطب همراهش است. فکر میکنم در فصل اول زودیاک، کمی با احتیاط گرداندن بازی را پیش میبرد و مراعات بازیکنها را میکرد. اطمینان دارم که خودش هم به این فکر کرده و در فصل دوم، به تغییر مدل گردانندگی بازی فکر کرده است.
از تجربه کار در نمایش خانگی و تفاوتش با تلویزیون بگویید؟
من تقریبا جزو اولین نفراتی بودم که نمایش خانگی را با سریال ساخت ایران تجربه کردم. ساخت ایران اولین سریالی بود که به صورت دی وی دی منتشر شد. این دو مدیا، تفاوتهای مشخصی دارند. محدودیتهای صدا و سیما، فیلمنامههایی که تثبیت میکند، ناظران پخشی که دارد با نمایش خانگی متفاوت است. فضای کار در پلتفرمها راحتتر است و به این واسطه، کارگردانها، نویسندهها به تبع آن بازیگران دستشان در کار بازتر است. اینها مواردی است که همه میدانند و البته خیلی هم پیچیده نیست.
به عنوان کسی که بخش زیادی از تجربیات کاریاش را به نقشآفرینی در سریالهای تلویزیون اختصاص داده، ممکن است که شما هم مثل خیلیها، نگران حال این روزهای تلویزیون باشید. از نظر شما تلویزیون چطور میتواند به وضعیت سابقش برگردد؟
تلویزیون باید به همه نظرات مردم توجه کند و برای همه اقشار مردم برنامه بسازد، نه فقط برای عدهای خاص. مدیران تلویزیون فعلی، تمرکزشان را بر چیزهایی گذاشتهاند که فقط و فقط خودشان قبول دارند در حالی که خودشان هم خیلی خوب میدانند که بخش زیادی از مخاطبشان را از دست دادهاند و به نظر میرسد که با این شیوهای که پیش میروند، خیلی هم برایشان مهم نیست. امیدوارم که این مدیران عزیز، تجدیدنظری در روند سیاستگذاریشان داشته باشند که تلویزیون مثل دهه هشتاد یا حتی اوایل دهه نود، دوباره به اوج خودش برگردد و با سریالهای پرطرفداری مثل ساختمان پزشکان و دودکش و باقی سریالهای خوب و موفق، مردم و مخاطب را برای خودش حفظ کند. من فکر میکنم مردم هنوز هم انتظار دارند تلویزیون به رسانه اصلی و ملی همه افراد جامعه تبدیل شود.
به سریال ساختمان پزشکان اشاره کردید؛ تیم سازنده این سریال، تجربیات خوبی در تلویزیون رقم زدند. به نظرتان جای خالی چهرههای دهههای قبل چقدر در تلویزیون احساس میشود؟
به نظرم بیشتر از جای خالی کسانی که در آن سریالها یا برنامهها کار میکردند، جای خالی برنامههایشان احساس میشود. این وضعیت، نتیجه مدل تصمیمگیری فعلی است. اتفاقا همان عوامل الان تجربیاتشان بیشتر شده و ممکن است در شرایط مطلوب، خیلی بهتر از قبل کار کنند. باز هم تأکید میکنم که تصمیمات تلویزیون مهم است و به نظرم خیلی هم جرات و جسارت ویژهای نمیخواهد. به هر حال آن برنامهها و سریالهای خیایان خلوت کن در همین تلویزیون، تولید و پخش شدهاند.
ترجیحتان کار در فضای کمدی است یا جدی؟
در حال حاضر به فضای کمدی نمیتوانم فکر کنم و راستش اصلا کمدی در من گم شده و دلایلش را هم همه میدانیم. اما به دور از شرایط فعلی، فضای جدی و درام را بیشتر دوست دارم.