Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهر رضوی و بنیه فرهنگی در مردمان هرمزگان بسیار چشم نواز است، هر چه در کرانه این استان پیش می رویم، متناسب با آیین های هر منطقه، فعالیت های فرهنگی هنری زیادی را به چشم می بینیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ ارادت به اهل بیت علیه السلام در استان هرمزگان جزء لاینفک زندگی بشری مردمان این دیار است، دریادلان هرمزگانی این عشق و محبت را هر ساله بیش از پیش ابراز می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انگار کودک و نوجوان، پیر و جوان، زن و مرد، همگی برای ابراز ارادت به خاندان نبوت و طهارت یک ارثیه ویژه ای را در خونشان به همراه دارند و برکات این خدمت را در زندگی شان به چشم می بینند.

این ارادت را در مردم روستایی این استان جنوبی کشور نیز می توان به وفور مشاهده کرد، برگزاری آیین های سنتی ویژه اهل بیت(ع) گواه این موضوع است.

شرق استان هرمزگان از آیین های خاصی برخوردار است

شرق استان هرمزگان نیز از آیین های خاصی برخوردار است که نمونه آن را می توان به "عَلَم گردانی"، "قبله دعا"، "آردگیز گردانی"، "شیر و کُتَل"، "سینه زنی محلی"، "تابوت گردانی" و ... اشاره داشت.

در سال‌های اخیر این عشق و ارادت چهره جدید به خود گرفته و در سایه شوم برنامه‌های مغایر با فرهنگ ایرانی که در سطح کشور برگزار می شود، یک روستا در استان هرمزگان با اقدامی خودجوش و مردمی آغازگر یک حرکت کشوری است.

نخستین جشنوراه ملی آسمان هشتم ویژه روستاهای کشور برگزار می شود

ابراهیم زاکری دبیر جشنواره ملی فرهنگی هنری آسمان هشتم در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: نخستین جشنواره فرهنگی هنری آسمان هشتم ویژه روستاهای کشور از دهم الی دوازدهم اسفند ماه سال جاری به میزبانی روستای کردر رضوی شهرستان منیاب در استان هرمزگان برگزار می‌شود.

زاکری افزود: این جشنواره در پنج رشته شامل سرودرضوی، تئاتر رضوی، فیلم کوتاه رضوی، صنایع دستی رضوی و کتابخوانی رضوی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه مقدمات کار و برگزاری این جشنواره ملی فراهم شده است، تصریح کرد: جوانان و نوجوانان و اهالی روستای کردر رضوی در حال فضاسازی و آماده‌سازی این جشنواره هستند و تعداد ۲۰ واحد مسکونی نیز برای اسکان میهمانان فراهم شده است.

دبیر جشنواره ملی فرهنگی هنری آسمان هشتم گفت: گروه های سرود و تئاتر که از فردا ظهر (دوشنبه) ظهر وارد شهرستان میناب و روستایی کردر رضوی می شوند و در  این جشنواره قریب به ۱۰ استان کشور حضور فعال خواهند داشت.

زاکری در خصوص تیم داوری این رویداد کشوری ابراز کرد: با همکاری کوروش زارعی ،مدیر تئاتر و هنرهای نمایشی کشور، زحمات بسیار زیادی برای انسجام تیم داوری کشیده شد و از داوران برجسته و خوب  کشور دعوت بعمل آمده است.

جشنواره آسمان هشتم ویژه استان هرمزگان از سال ۸۶ آغاز به کار کرد

این فعال فرهنگی استان هرمزگان در خصوص قدمت برگزاری این جشنواره نیز سخن گفت و تشریح کرد: جشنواره آسمان هشتم ویژه استان هرمزگان در روستای کردر رضوی از سال ۸۶ آغاز به کار کرد و امسال که سال ۱۴۰۰ هست، ۱۵ دوره جشنواره فرهنگی هنری و ورزشی آسمان هشتم در استان هرمزگان ویژه نوجوانان و جوانان استان هرمزگان برگزار شده است.

دبیر جشنواره ملی فرهنگی هنری آسمان هشتم گفت: این جشنواره در اوج خودش در سال ۹۰ بیش از ۲۵۰۰ نفر از نوجوانان و جوانان استان هرمزگان را جذب کرد.

زاکری افزود: جشنواره در قالب ۲۶ رشته از مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی به میزبانی روستای کردر رضوی  آغاز گردید و همچنین جشنواره سرود رضوی ویژه کانون های مساجد کشور در سال 90 تصمیم‌گیری شد که آیین اجرایی آن در سال‌های  ۹۱، ۹۲ و ۹۳ سه سال پیاپی با بهترین شیوه برگزار شد.

وی از حمایت خوب مردم این روستا از این جشنوراه طی سال های متمادی سخن گفت و خاطرنشان کرد: یکی از برجسته‌ترین امورات که اهالی انجام دادند این بود که برای اسکان گروه های سرود منازل خودشان را در اختیار دبیرخانه جشنواره قرار دادند و هم میهمانان ویژه و هم داوران و گروه‎هایی که از اقصی نقاط کشور تشریف آورده بودند  محل اسکان شان در منازل مردم بود.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: فرهنگی هنری آسمان هشتم روستای کردر رضوی استان هرمزگان آسمان هشتم ویژه برگزار می شود جشنواره ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۶۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | هشتم اردیبهشت سالروز درگذشت استاد نورالدین رضوی سروستانی

او از خوانندگان مشهور موسیقی ردیفی و از شاگردان استادانی، چون نورعلی خان برومند، مرتضی محجوبی و احمد عبادی بود. در این ویدئو یکی از اجرا‌های او را در تلویزیون مشاهده می‌کنید.

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره قرآنی «پله‌های آسمانی» در تبریز
  • برگزاری محفل شعر ارادت رضوی در هویزه
  • اولین محفل شعر ارادت رضوی در هویزه برگزار شد
  • ساخت فیلم سینمایی اقتباسی درباره فرهنگ رضوی
  • فیلم سینمایی تاریخی اقتباسی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود
  • فیلم سینمایی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود/ برگزاری نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان
  • نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان آبان ماه برگزار می‌شود
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • رشد ۵۰ درصدی گردشگری در بخش «کَن»
  • ببینید | هشتم اردیبهشت سالروز درگذشت استاد نورالدین رضوی سروستانی