Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، اعتمادآنلاین به نقل از روزنامه البیان نوشت: به‌کارگیری گذرواژه‌های ساده و قابل حدس باعث شده است تا اسرار مردم به طور گسترده‌ای در معرض رخنه هکرها قرار گیرد.

کارشناسان امنیتی اعلام کردند بیش از ۳۴ میلیون نفر در فضای مجازی از گذرواژه‌هایی استفاده می‌کنند که آنها را در معرض حمله و آسیب قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس تحقیقی که از سوی شرکت کارت‌های اعتباری Dojo و مرکز ملی امنیت سایبری (NCSC) از طریق تحلیل صد هزار کلمه عبور هک‌شده انجام گرفته، شماری از گذرواژه‌هایی که احتمال کشف شدن‌شان بسیار زیاد است در رسانه‌ها در اختیار مردم قرار گرفت.

یکی از مواردی که بسیار به کار می‌رود نام حیوانات خانگی افراد است، به نحوی که استفاده افراد از نام حیوانات خانگی‌شان باعث هک شدن سریع گذرواژه‌هایشان شده است.

نوع دوم از گذرواژه‌های ضعیف هم نام شخص، نام حیوان، عواطف و احساسات یا غذاها هستند که به سرعت می‌توان کشف‌شان کرد.

پرکاربردترین کلمه‌ای که در گذرواژه‌ها به کار می‌رود Sam ،Anna و Alex است، به‌علاوه کلماتی که دربرگیرنده نام حیوانات و واژه‌هایی مانند Dog و Cat هستند نیز در معرض خطر کشف سریع قرار دارند.

همان‌طور که سال‌ها هشدار داده شده، گذرواژه ۱۲۳۴۵۶ که گذرواژه‌ای قابل یادآوری است یکی از پرکاربردترین و البته سهل‌الوصول‌ترین گذرواژه برای هکرهاست.

پالایش صورت‌گرفته از سوی این شرکت پرکابردترین گذرواژه‌های پرخطر در جهان را به این ترتیب ذکر کرده است:

۱۲۳۴۵۶ ( بیش از ۲۳.۲ میلیون کاربر)
۱۲۳۴۵۶۷۸۹ (بیش از ۷.۷ میلیون کاربر)
Qwerty (بیش از ۳.۸ میلیون کاربر)
Password (بیش از ۳.۶ میلیون کاربر)
۱۱۱۱۱۱ (بیش از ۳.۱ میلیون کاربر)

کارشناسان به منظور ساخت گذرواژه‌های قوی توصیه‌هایی به کاربران کرده‌اند که برخی از آنها عبارت‌اند از:

از ترکیبی از کارکتر، شماره و حروف بزرگ در ساخت گذرواژه استفاده کنید. سعی کنید گذرواژه خود را طولانی و متشکل از ۸ تا ۱۲ حرف انتخاب کنید. از به‌کارگیری واژه‌هایی که بیانگر اطلاعات شخصی شماست اجتناب کنید. حروف یا شماره‌های متوالی و پشت سر هم را به کار نبرید. گذرواژه را در مرورگر خود ذخیره نکنید. از یک گذرواژه برای ورود به حساب‌های مختلف استفاده نکنید. و دست آخر مواظب ایمیل‌های مشکوک و ناشناس باشید. کد خبر 660578 برچسب‌ها مهارت‌ها فوت‌ و فن خبر مهم اینترنت - هکر

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: خبر مهم اینترنت هکر میلیون کاربر گذرواژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۶۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«مورایس» مسلمان شد/ اکنون عضوی از شما هستم

به گزارش خبرنگار مهر، ژوزه مورایس جمعه شب در نشست خبری بعد از بازی با استقلال ملاثانی که همراه با صعود تیم مرحله بعدی جام حذفی بود، اظهار کرد: بازی حذفی هیچ وقت ساده نیست. به بازیکنان پرتلاشم تبریک می گویم. به ملاثانی هم تبریک می گویم که تیم با نظمی بود و باعث افتخار جام حذفی بودند.

وی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود به اسلام روی آوردید؟ ادامه داد: من مشکلی ندارم جواب بدهم اما مساله شخصی من از حرفه‌ای جداست. ولی چون کنجکاوید بله به دین اسلام روی آوردم و عضو شما و یکی از خانواده‌های ایرانی هستم. بله حقیقت دارد.

مواریس در ادامه، گفت: حریف را آنالیز کرده بودیم. تیم سازماندهی شده و با کیفیت است. ملاثانی ترکیب خوبی از بازیکنان جوان و باتجربه است و گفته بودم بازی ساده ای نداریم.

وی درباره افت سپاهان و آیا تأثیر ازدواج شما در ایران روی روند تیم تان تأثیر داشته است؟ خاطر نشان کرد: بازهم وارد زندگی شخصی من شدید. من مربی حرفه‌ای هستم و اتفاقاً وقتی کسی که تشکیل خانواده می‌دهد و حرفه‌ای است، مسئولیتش بیشتر می‌شود. این موضوع تأثیری نداشته است.

کد خبر 6089405

دیگر خبرها

  • تصاویری دیده نشده از حال و هوای شهر مکه در ۷۰ سال قبل
  • آموزش: ۸ ترفند ساده برای شارژ سریع‌تر گوشی
  • (تصاویر) تصاویری دیده‌نشده از مراسم حج ۷۰ سال پیش
  • «مورایس» مسلمان شد/ اکنون عضوی از شما هستم
  • ترک مصرف کافئین با ۲ روش ساده
  • یک روش ساده برای تکثیر درخت کاج در خانه (فیلم)
  • خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دمای بالا
  • چگونه دمای گوشی را پایین بیاوریم؟/ خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دما بالا
  • تردز حالا ۱۵۰ میلیون کاربر ماهانه دارد
  • وابستگی عاطفی کاربران به دستیارهای هوش مصنوعی