Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فهرج گفت: زباله‌های رها شده موجب تخریب منطقه گردشگری شاه‌مردان این شهرستان شده است.

حمید وحیدزاده افزود: وجود سایت زباله شهرداری و همچنین سواستفاده شرکت‌های خصوصی برای ریختن زباله در ورودی منطقه گردشگری شاه‌مردان و همچنین دریاچه فصلی فهرج موجی از نارضایتی مردم این شهرستان را به دنبال داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فهرج اظهارکرد: قلعه شاه‌مردان فهرج که جزو آثار ثبت ملی و از مناطق مهم گردشگری این شهرستان به شمار می‌رود در همجواری با جاده ترانزیتی فهرج - زاهدان واقع شده و هرساله در ایام نوروز میزبان تعداد زیادی از گردشگران است.
او بیان کرد: تاکنون پیگیری‌هایی توسط اداره میراث‌فرهنگی با دستگاه‌های مرتبط از جمله اداره حفاظت محیط زیست و شهرداری و... انجام گرفته است ولی تاکنون اقدام موثری شاهد نبوده‌ایم.
وحیدزاده با هشدار نسبت به اینکه رهاسازی زباله در طبیعت و مناطق گردشگری موجب شیوع هرچه بیشتر بیماری‌ها و آلودگی منابع آب و خاک خواهد شد گفت: انتظار می‌رود سازمان‌های مردم نهاد، محیط زیست، بخش خصوصی و نهادهای خدمت‌رسانی همکاری لازم را در این زمینه با میراث‌فرهنگی داشته باشند.
او زباله را مهمترین تهدید مناطق گردشگری و اماکن تاریخی شهرستان فهرج خواند و بر لزوم تعبیه مخازن زباله در مسیر روستاهای بکر و گردشگرپذیر تاکید و خاطرنشان کرد: باید هرچه سریعتر از سوی اداره محیط زیست، مرکز بهداشت، شرکت آب و شهرداری اقدامی جدی و اجرایی در خصوص جابه‌جایی سایت زباله انجام گیرد چرا که سلامتی مردم این منطقه در خطر است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فهرج سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استانی اجتماعی میراث فرهنگی شاه مردان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۷۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی بنا‌های تاریخی استان در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: روز شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه مصادف با شهادت امام جعفر صادق (ع) تمامی بنا‌های تاریخی، موزه‌ها و محوطه‌های زیر مجموعه این اداره کل در شهرستان‌های مختلف استان تعطیل است.
امیر کرم زاده اصفهان افزود: از روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه تمامی این اماکن آماده ارائه خدمات به گردشگران و دوستداران میراث فرهنگی خواهد بود.
استان اصفهان با پنج میلیون نفر جمعیت به‌عنوان قطب گردشگری جهان و ایران، بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی شناسایی شده دارد که از میان آنها بیش از هزار و ۸۰۰ اثر ثبت ملی شدند.
هفت اثر از آثار تاریخی اصفهان به نام‌های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام‌های وزوان، مزدآباد و مون به ثبت جهانی رسیده و کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.

دیگر خبرها

  • تور‌های بازدید از نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشور‌ها را فعال کنیم
  • از سند ثبت ملی مهارت لَردِه دوزی روستای بیابانک ثبت‌شده در فهرست میراث‌ فرهنگی ناملموس رونمایی شد
  • عمارت «شجاع‌السلطنه» بهار در دو قدمی تخریب
  • تورهای بازدید نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشورها شوند
  • از سند ثبت ملی بافت تاریخی روستای بیابانک رونمایی شد
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • روستای فهرج کاندیدای بهترین روستا‌های جهانی گردشگری
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا
  • ثبت روز گل محمدی و گلاب
  • قصه سنگلج به کجا رسید؟