Web Analytics Made Easy - Statcounter

لیگ برتر بیست و یکم فوتبال ایران به روزها و هفته‌های حساس خود رسیده است و هواداران تیم‌های مختلف روی نتایج باشگاه مورد علاقه خود متمرکز شده‌اند اما در هیاهوی حساسیت مسابقات، کارهای زیبا و تحسین برانگیزی نیز انجام می‌شود که از دید مردم و حتی رسانه‌ها پنهان می‌ماند.

به گزارش تابناک ورزشی، در هفته بیستم لیگ برتر شاهد کار مشترک و ارزشمندی از سوی تعدادی از داوران عزیز کشورمان قبل از مسابقه فوتبال لیگ برتر بین تیم‌های گل‌گهر سیرجان و پرسپولیس تهران بودیم که در جنجال‌های زیاد حین و بعداز بازی پنهان ماند و به اندازه کافی دیده نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این رابطه با آقای حسین اخوت، از چهره های شناخته‌شده فوتبال ایران که خود سرهنگ بازنشسته نیروی زمینی ارتش است و تا کنون به عنوان سرپرست تیم ملی فوتبال امید ایران، مدیرعامل باشگاه رایکا بابل، قائم مقام تیم خونه به خونه بابل، جانشین تربیت بدنی نیروی زمینی ارتش و مدیر تیم نیروی زمینی ارتش در سطح اول فوتبال ایران فعالیت داشته است، گفت‌وگو کردیم. سرهنگ اخوت این‌روزها برای شهدای جان بر کف نیروی هوایی ارتش که هنگام سقوط جنگنده آموزشی ، با جانفشانی مانع رقم خوردن فاجعه‌ای بزرگ برای هموطنان خود شدند و با رشادت از مرگ دهها نفر جلوگیری کردند، سوگوار است.

جناب اخوت؛ شما خود از خانواده بزرگ ارتش هستید و احتمالا در جریان کار زیبای داوران بازی گل‌گهر و پرسپولیس برای بزرگداشت شهدای اخیر ارتش قرار گرفتید.

بله، قطعا، اقدامی بسیار بزرگ و زیبا در گرامیداشت شهدای خلبان در تبریز ؛ شهدای عزیزی که با نثار جان خود از تلفات بیشتر انسانی جلوگیری کردندو فرهنگ ایثار و از خود گذشتگی را به نمایش گذاشتند.

نظرتان به عنوان یک نظامی درباره ارزش معنوی و پیام فرهنگی این اقدام را می‌گویید؟

این داوران یکی از وظایف ذاتی و پیام های اصلی فوتبال را به جامعه منتقل کردند و جای تقدیر از این داوران فوتبال علی الخصوص محمد حسین ترابیان وجود دارد که با انجام این پاسداشت ضمن قدردانی از شهدای اخیر خلبان و همدردی با خانواده های داغدیده این شهدا و همرزمان ایشان ، ایثار و از خودگذشتگی و شهادت طلبی را به جوانان نسل امروزمان معرفی نموند.

با توجه به‌ اینکه فدراسیون و وزارت ورزش، هیچ هماهنگی و توصیه ای برای اين اقدام نداشتند، انتظار چنین اقدامی را از سوی یک داور و کمک هایش داشتید؟

سرهنگ محمدحسین ترابیان که اقدام پسندیده و ارزنده اش در میان حجم مسائل فنی بازی دو تیم پرسپولیس و گل‌گهر گم شد، نشان داد قبل از اینکه یک داور باشد، یک نظامی ایثارگر است که برای دفاع از کشور و هموطنانش، لباس مقدس نظامی را برتن کرده است. ایشان نشان داد قبل از اینکه یک قاضی در میدان ورزش باشد ، مُبلغ فرهنگ ایثار ، فرهنگ و اخلاق حسینی است.

فکر می‌کنید این اقدام با توجه به بزرگی کار این شهدای عزیز، تنها درسطح یک مسابقه کافی بود؟

قطعا در مقابل ایثار این شهدا، ذره‌ای ناچیز بود. پیشنهاد می‌دهم ستاد کل نیروهای مسلح ، فرماندهان ارتش ، وزارت ورزش و جوانان ، فدراسیون فوتبال ، سازمان لیگ فوتبال ، کمیته داوران و همه به صورت ویژه ای از این داور برجسته داخلی و گروه داوری و همکاران ایشان تقدیر بعمل آورند تا به فرهنگ و ارزش‌های ایثار بیش از نتایج برد و باخت‌های درون میدان اهمیت و بها داده شود و اولویت فرهنگ پهلوانی بر قهرمانی تنها یک شعار و حرف نباشد. 

سازمان لیگ که مناسبت‌های مشخص و ثابتی را برای کار فرهنگی تعریف کرده و گویا به جز نامگذاری هفته های لیگ و برخی مراسم در ماه‌های محرم و هفته‌هایی نظیر دفاع مقدس و دهه فجر، چندان وظیفه ای بر دوش خود احساس نمی‌کند.

ما و جامعه انتظار داشتیم سازمان لیگ فوتبال که مدعی کار فرهنگی است، در کنار نامگذاری بی هزینه هفته های لیگ که شما گفتید و کار بدی هم نیست، برنامه ای ویژه را ترتیب می‌داد که همزمان در تمامی ورزشگاه‌های کشور قبل از برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتبال برنامه قدردانی از این شهدای عزیز صورت می‌گرفت.

حتی چه خوب بود وزارت ورزش و جوانان و معاونت فرهنگی‌اش که بودجه مناسب برای این موارد در اختیار دارد، به تمام فدراسیون‌ها و باشگاه‌ها که پسوند فرهنگی و ورزشی را یدک می‌کشند ابلاغیه ای را صادر می‌کرد که چنین برنامه‌ای بصورت هماهنگ در سراسر ورزشگاه‌های کشور برگزار کنند.

یادمان نرود اگر مسئولی هم اکنون پشت میزی نشسته یا اگر ورزشکاری در بهترین شرایط در حال تمرین و مسابقه است و یا مدیران عامل باشگاه‌های ما درحال مدیریت بر منابع دولتی و بیت‌المال هستند، مرهون ایثار ، فدارکاری و از خودگذشتگی رزمندگان و شهدایی است که از جان خود گذشتند و بدون وجود امنیت نه فدراسیونی وجود دارد ، نه مدیر عاملی ، نه ورزشکاری و نه مسابقه ای؛ کما اینکه امروز در روسیه و اوکراین نیز کلیه میزبانی‌ها و رقابت‌ها لغو و تعطیل شده است.

و آخرین نکات و صحبت هایتان را در این مورد بفرمایید جناب سرهنگ اخوت.

ضمن تجلیل از حرکت فرهنگی و اخلاقی محمدحسین ترابیان و گروه داوری، امیدواریم فضای ورزشی ما درکنار ارقام نجومی مختص ورزش حرفه‌ای به فضای فرهنگی و ارزشی هم تبدیل شود و همچنین ورزشکاران ما به همین سمت و سو سوق داده بشوند. نه اینکه در هیاهوی هیچ و ضد اخلاقی متاسفانه برخی مدیران و مربیان ورزشی ما غرق شوند.

در پایان برای آقای محمد حسین ترابیان و تمامی ورزشی‌های ارزشی آرزوی سلامتی توفیق روز افزون دارم. 

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین اوکراین اختلاف روسیه و اوکراین حمله نظامی روسیه به اوکراین روسیه داوران فوتبال شهدای خلبان پرسپولیس سازمان لیگ حسین اخوت مذاکرات وین اوکراین اختلاف روسیه و اوکراین حمله نظامی روسیه به اوکراین روسیه حسین ترابیان لیگ برتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۷۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار شهدای امروز حمله های رژیم صهیونیستی به غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، منابع خبری از شهادت ۳۴ فلسطینی در حمله های امروز اشغالگران به نوار غزه خبر دادند.

این منابع اعلام کردند که در حمله های امروز ارتش اشغالگر صهیونیستی به نوار غزه تا این لحظه ۳۴ نفر به شهادت رسیدند.

تنها در حملات به شهر رفح در جنوب نوار غزه ۲۶ فلسطینی شهید شدند.

ده‌ها نفر هم در این حملات مجروح شدند.

این در حالی است که ساعاتی قبل، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد: ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۳ کشتار و جنایت دیگر را در حق فلسطینیان در این باریکه مرتکب شده است.

این وزارتخانه افزود که در این حملات ۳۴ فلسطینی به شهادت رسیده و ۶۸ نفر دیگر زخمی شدند. هنوز بیش از ۸۰۰۰ نفر هم مفقود و زیر آوار هستند.

شمار شهدای جنگ علیه غزه از هفتم اکتبر گذشته تاکنون به ۳۴ هزار و ۴۸۸ نفر و شمار مجروحان نیز به ۷۷ هزار و ۶۴۳ نفر رسیده است. ۷۲ درصد از شهدا و مجروحان نیز زن و کودک هستند.

کد خبر 6092462

دیگر خبرها

  • آیین "سرزمین من" ویژه مدارس شهر کرمان
  • تجلیل از ۶۵ عضو هیئت علمی برگزیده/ جوان‌ترین استاد ۴۵ساله و تقدیر از ۶ استاد زن
  • دانشگاه‌ها برای احیای سنت‌های محلی گام بردارند
  • پیام تقدیر وحید شمسایی پس از قهرمانی در جام ملت‌ های آسیا
  • تقدیر نخبگان شاهد و ایثارگر از خدمات شرکت بیمه دی
  • از مفاخر قرآنی استان گیلان تقدیر شد
  • تقدیر از خانواده های شهدای فاطمیون در البرز
  • آمار شهدای امروز حمله های رژیم صهیونیستی به غزه
  • دیدار دانشجویان دانشگاه آزاد یزد با خانواده شهید سرسنگی
  • حضور بیش از ۱۲۰۰ نفر ورزشکار در ویژه‌برنامه «ایرانی پهلوان»