Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@17:15:43 GMT

نهج‌البلاغه تاثیر بسزایی بر افکار عمومی جامعه دارد

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۷۷۳۲۷

نهج‌البلاغه تاثیر بسزایی بر افکار عمومی جامعه دارد

شهردار کاشان «نهج‌البلاغه» را تبیین‌کننده زیست مومنانه و حکیمانه و مؤثر در افکار عمومی و مسئولان دانست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسن بخشنده‌امنیه در ویژه برنامه تولیدات فرهنگی هنری، هنر و حکمت در سال پایتختی نهج‌البلاغه ایران در فرهنگسرای مهر کاشان، اظهار کرد: شرط ماندگاری انقلاب اسلامی، نهج‌البلاغه است و علاوه بر اینکه یک اثر بسیار ارزشمند دینی محسوب می‌شود، تبیین کننده مستمر زیست مومنانه و حکیمانه برای تک‌تک افراد جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری این‌گونه مراسم در ترویج فرهنگ نهج‌البلاغه، به اجرای ۲۰ فعالیت فرهنگی و هنری در سال پایتختی نهج‌البلاغه ایران در شهرداری کاشان اشاره کرد و افزود: استفاده از این کتاب ارزشمند در بدنه شهر کاشان تأثیر بسیار زیادی در افکار عمومی جامعه خصوصاً مدیران و کارکنان شهرداری این شهر داشته است.

شهردار کاشان با بیان اینکه مسئولان فرهنگی کشور باید به منظور رفع معضلات اجتماعی نکات و آموزه‌های دینی نهج‌البلاغه را در جامعه پیاده کنند، خاطرنشان کرد: به دلیل علاقه‌مندی مردم دارالمومنین کاشان به اهل بیت (ع) و پتانسیل‌های فراوان دینی و مذهبی، مسئولان کاشان موظفند در پایتختی نهج‌البلاغه ایران در تبیین مبانی دینی این کتاب ارزشمند باید دوچندان تلاش کنند.

بخشنده‌امنیه به رونمایی از کتاب تفکر و انقلاب در نهج‌البلاغه، برگزاری مسابقات مهر و تفسیر هفته‌ای سه بار حکمت‌های حضرت علی (ع) توسط امامان جماعت در نمازخانه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری و برگزاری مسابقات بانی مهر کاشان اشاره و تصریح کرد: راه‌اندازی پویش‌های مختلف نهج‌البلاغه در فضای مجازی، اجرای طرح‌های بانی مهر ویژه نمازگزاران، ساخت موسیقی همای رحمت و مستندات ابوالرضا راوندی به عنوان آئین‌نامه انقلاب اسلامی و نصب بنرهای مختلف از سخنان گهربار حضرت علی (ع) در نهج‌البلاغه در سطح شهر جزو دیگر برنامه‌های شهرداری در سال پایتختی نهج‌البلاغه ایران است.

به گزارش ایمنا، در این مراسم که با حضور نماینده ولی فقیه، فرماندار ویژه و دیگر مسئولان کاشان برگزار شد، از مستندات ابوالرضا راوندی، کتاب نمایشنامه «شب بود و من بودم» شرح آفتاب و بسته فرهنگی حکمتانه رونمایی شد.

کد خبر 558569

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرداری کاشان شوراي شهر کاشان نهج البلاغه پایتخت شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۷۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار جدی جمهوری اسلامی درباره نقشه جدید نفوذی ها در ایران

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:

امریکا و اسرائیل برای منحرف کردن افکار عمومی از رخدادهای اخیر به دنبال ایجاد مسئله در ایران هستد.

صهیونیست‌ها و دولت آمریکا اگر بتوانند در ایران جریان پرسروصدائی که خوراک تبلیغاتی رسانه‌های غربی و صهیونیستی برای مشغول کردن افکار عمومی شود به وجود بیاورند، به هدف خود نزدیک خواهند شد.

جنایتکاران بین‌المللی همواره جنایاتشان را در زمان‌هائی مرتکب می‌شوند که افکار عمومی جهانی به چیزی مشغول باشد. اکنون بایدن و نتانیاهو به چنین چیزی بشدت نیازمند هستند. آنها در ایران عناصر نفوذی زیادی دارند که وظیفه اصلیشان جریان سازی‌های مصنوعی برای مشغول ساختن مردم به درگیری با همدیگر و جلب کردن توجه افکار عمومی بین‌المللی به این درگیری است.

متأسفانه موضوعات بهانه‌ساز که بتوانند ابزاری برای عناصر نفوذی جهت جریان‌ سازی‌های مصنوعی شوند این روزها در کشور ما کم نیستند. همه باید حساسیت زمان را درک کنند و راه‌ها را بر عناصر نفوذی ببندند.

۲۷۳۰۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900013

دیگر خبرها

  • هشدار جدی درباره نقشه جدید نفوذی‌ها در ایران
  • چرا خیزش دانشجویی آمریکا صهیونیست‌ها را به وحشت انداخت؟
  • هشدار جدی جمهوری اسلامی درباره نقشه جدید نفوذی ها در ایران
  • مأموریت ویژه جامعه قرآنی ارتقای ظرفیت‌های معنوی کشور است
  • تقویت معرفت و باور دینی کلید حل مشکلات فرهنگی
  • همه مسئولان باید برای اجرای طرح نور کمک کنند
  • لزوم توجه به باورهای فرهنگی جامعه
  • جنگ رسانه‌ای نیازمند استراتژی است
  • افکار عمومی جهان مصمم به متوقف کردن جنایات جنگی در نوار ‎غزه است
  • کنعانی: افکار عمومی جهان بیدار شده است