Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا نصرآبادی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تنها در بارندگی‌های دوم اسفند ماه ۶ میلیون متر مکعب آب در سازه‌های آبخیزداری خراسان‌جنوبی ذخیزه و مجموع آب‌های ذخیره سازی شده به ۴۰ میلیون متر مکعب رسید.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه سال گذشته مجموع آب ذخیره شده در سازه‌ها حدود ۳۲ میلیون متر مکعب بوده است، بیان‌کرد: امیدواریم با ادامه بارندگی‌ها در اسفند و بهار ۱۴۰۱ شاهد بهبود وضعیت منابع آبی استان باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نصرآبادی با اشاره به پویش نهال کاری ایران سرسبز در کشور، ادامه‌داد: این پویش در خراسان‌جنوبی نیز از آذرماه آغاز شده و تا پایان اسفند ماه نیز ادامه خواهد داشت که روزهای پایان اسفند نتایج آن را اطلاع رسانی خواهیم کرد.

وی درباره توزیع نهال در اسفند ماه بیان‌کرد: توزیع نهال برای خانواده‌ها در تعداد ۰ یکی – دو نهال به صورت رایگان خواهد بود ولی بیش از این میزان با هزینه بسیار کم توزیع صورت می‌گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سالانه در خراسان جنوبی حدود ۴۰۰ تا ۴۵۰ هزار نهال تولید می‌شود، گفت: در اسفند ماه تعدادی نهال نیز برای استفاده مردم در منازل و یا جلوی خانه‌هایشان توزیع خواهد شد.

نصرآبادی اظهار کرد: بیشتر این نهال‌ها غیر مثمر و برای فضای سبز چون نهال زیتون تلخ، اقاقیا، بادام و سنجد خواهد بود و البته یکی از مؤلفه‌های ما کم آب بر بودن نوع نهال و درخت و متناسب بودن با اقلیم خراسان جنوبی است.

وی گفت: طبیعی است که در استان کم آبی چون خراسان‌جنوبی ما هیچگاه درختی چون بید مجنون نمی‌کاریم بلکه متناسب بودن نهال کاشته شده با اقلیم و شرایط آبی استان برای ما یک اولویت است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه نهال‌هایی که خود ما در عرصه‌های منابع طبیعی می‌کاریم مورد مراقبت جدی قرار گرفته، افزود: نهال‌های کاشته شده دوره‌های آبیاری تعریف شده دارند که مد نظر ما قرار دارد.

نصرآبادی یادآور شد: همه تلاش ما بر این است که درختکاری در خراسان جنوبی بر اساس اصول علمی در نحوه کاشت، زمان کاشت و … باشد.

کد خبر 5435435

منبع: مهر

کلیدواژه: درختکاری ذخیره آب منابع طبیعی خراسان جنوبی ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا لیگ برتر فوتبال ایران همدان اردبیل گرگان عکس استانها جهاد تبیین واکسن کرونا شیراز آبخیزداری خراسان جنوبی میلیون متر مکعب منابع طبیعی اسفند ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۷۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت عامل تیراندازی به ماموران منابع طبیعی مازندران

دریافت 10 MB کد خبر 6095015

دیگر خبرها

  • تولید ۲۵۰ میلیون اصله نهال در کشور
  • بازداشت عامل تیراندازی به ماموران منابع طبیعی مازندران
  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی در پی بارندگی‌های بهاری
  • صعود نمایندگان لارستان و خراسان جنوبی به لیگ دسته یک هندبال بانوان
  • ۶ میلیون متر مکعب روان آب در استان سمنان ذخیره سازی شد
  • سازه‌های آبخیزداری سمنان ۶ میلیون مترمکعب رواناب بارش‌ها را ذخیره کرد
  • کاشت نهال متناسب با آب و هوای شهرستان دهلران باشد
  • ضرورت بروزرسانی تجهیزات منابع طبیعی
  • ذخیره‌ ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری سمنان
  • کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان