Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@00:53:43 GMT

طالبان روند تخلیه از افغانستان را متوقف کرد

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۷۷۵۳۷

طالبان روند تخلیه از افغانستان را متوقف کرد

درحالیکه طالبان پیش از این نسبت به خروج ایمن اتباع خارجی و افغان‌هایی که مایل به ترک این کشور هستند، متعهد شده است سخنگوی طالبان از توقف این روند خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان در یک نشست خبری اعلام کرد تا هیئت حاکمه افغانستان تا زمانیکه وضعیت خارج از کشور برای کسانی که قبلاً این کشور را ترک کرده‌اند، بهبود نیابد، اجازه ادامه روند تخلیه را نمی‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجاهد گفت: دولت مسئولیت حفاظت از مردم را بر عهده دارد، بنابراین تا زمانی که ما اطمینان حاصل کنیم که جان آن‌ها به خطر نمی‌افتد، این روند متوقف خواهد شد.

به گزارش «داون نیوز»، سخنگوی طالبان ادامه داد که گزارش‌هایی را دریافت کرده که هزاران نفر از اتباع افغانستان که به قطر و ترکیه منتقل شده‌اند در شرایط بسیار بدی به سر می‌برند.

وی همچنین تاکید کرد که برای سفر اتباع افغانستان به کشورهای دیگر محدودیت‌هایی وضع شده و زنان و دختران «بودن عذر موجه» و محرم شرعی نمی‌توانند به کشورهای خارجی سفر کنند.

بیش از 900 آمریکایی از افغانستان خارج شدند/ روند تخلیه ادامه داردپروازهای تخلیه بار دیگر در افغانستان از سر گرفته شدقطر: گفت‌وگو با طالبان درباره ادامه پروازهای تخلیه نهایی شده است

از سوی دیگر «هشت صبح» نیز با انتشار سندی گزارش داد که طالبان به مسئولان کمیساری‌های مرزی دستور داده تا از خروج افرادی که با آمریکا و ناتو همکار بوده‌اند، جلوگیری کنند و بدین ترتیب خروج آن‌ها از همه مرزهای زمینی و هوایی افغانستان ممنوع شده است.

این درحالی است که شهریور ماه سال جاری نزدیک به 100 کشور در بیانیه‌ای مشترک از تعهد طالبان برای اجازه به اتباع خارجی و افغان برای خروج از افغانستان خبرداده بودند.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان اخبار افغانستان طالبان اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۷۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل

منابع خبری گزارش داده اند طالبان سید نبی نبیل، دیپلمات‌ ارشد وزارت امور خارجه این گروه را بازداشت کرده‌اند.

این دیپلمات از خانه‌اش در منطقه شهرک مسعود از مربوطات ناحیه پانزدهم شهر کابل بازداشت شده است.

دلیل بازداشت نبیل که عضو حزب جمعیت اسلامی افغانستان نیز است، معلوم نیست.

‏سید نبی نبیل، باشنده اصلی روستای سنگ‌اتش ولسوالی فرخار ولایت تخار است و در حکومت پیشین، معاون سفارت‌های افغانستان در کویت و عربستان سعودی بود.

او در مقاومت اول یکی از افراد کلیدی احمدشاه مسعود نیز بود و پس‌ از به قدرت رسیدن دوباره طالبان در وزارت خارجه زیر اداره این گروه کار و در شهر کابل زندگی می‌کرد.

طالبان تا کنون در این مورد چیزی نگفته‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم
  • توزیع دفترچه های اقامت طرح سپرده گذاری به اتباع
  • طالبان به دنبال دانش خودروسازی
  • وزیر دفاع پاکستان: هیچ مانعی نباید روند تکمیل پروژه خط لوله گاز ایران و پاکستان را متوقف کند
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان | سرنوشت مرزبانان چه شد؟
  • بررسی روند جذب اعتبارات عمراني در آب و فاضلاب آذربایجان غربی
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • جلسه ساماندهی و طرد اتباع غیر مجاز در سمنان
  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید