Web Analytics Made Easy - Statcounter

بررسی‌ها نشان می‌دهد سهم مسکن از سبد هزینه خانوار دیگر به ۴۵ درصد می‌رسد. به دنبال این موضوع گروهی به فروش قسطی خانه روی آورده‌اند. خانه‌هایی که گاه زمین هم ندارند. اما ماجرای فروش اقساطی واحدهای مسکونی چیست؟

تورم موجود در بازار معاملات و اجاره مسکن باعث شده تا بسیاری از پروژه‌های ساختمانی بدون مشتری بمانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان اما برخی سودجویان فروش قسطی خانه را مطرح می‌کنند. موضوعی که به نظر می‌رسد ترفندی جدید برای به چنگ آوردن اندوخته شهروندان باشد.

نایب رئیس اتحادیه انبوه‌سازان در همین زمینه به تجارت‌نیوز گفت: فروش خانه قسطی در تهران واقعیت ندارد. شاید برخی انبوه‌سازان برای سریع‌تر فروش‌رفتن واحدهای خود در دو یا سه قسط، آن هم در زمانی بسیار محدود اقدام به فروش واحد ساخته‌شده کنند. اما نام چنین طرحی را نمی‌توان فروش خانه قسطی گذاشت.

ایرج رهبر به مردم توصیه کرد چنانچه قصد خرید خانه قسطی دارند باید به مفاد قانون توجه کنند. یعنی انبوه‌سازان برای فروش قسطی خانه باید مجوز آگهی فروش را از وزارت راه و شهرسازی بگیرند.

او توضیح داد: در مجوز آگهی که از سوی وزارت راه و شهرسازی اخذ می‌شود، باید طرح فروش یا پیش‌فروش قید و صادر شود. همچنین لازمه طرح‌های پیش‌فروش‌ اقساطی عقد قرارداد در دفاتر رسمی است.

فروش سهام مسکن بی‌معناست

 

رهبر تشریح کرد: بسیاری از فروشندگان خانه قانون پیش‌فروش مسکن را دور می‌زنند و برای خریدار ترفند فروش خانه را مطرح می‌کنند. این در حالی است که سهام می‌فروشند و خودشان را از برخی مسئولیت‌ها رها می‌کنند.

او ادامه داد: خریداران باید مراقب خرید پروژه یا سهام باشند. باید ضوابط از سوی فروشنده رعایت شود. از این رو فروش سهام مسکن بی‌معناست، مردم می‌توانند خانه را از طریق ثبت در دفاتر رسمی پیش‌خرید کنند.

رهبر یادآور شد: در دفترخانه‌ها یک سری ضوابط پیش‌فروش وجود دارد. این ضوابط باید بین دو طرف رسما منعقد شود. به فروش خانه‌های قسطی تنها در شرایطی که تمام ضوابط در دفترخانه‌ها منعقد شود می‌توان اعتماد کرد.

براساس این گزارش، اخیرا تبلیغات گسترده‌ای درباره فروش اقساطی مسکن در فضای مجازی دیده می‌شود. این در حالی است که زمین این خانه‌ها مشخص نیست.

در این زمینه رامین گوران اوریمی، دبیر انجمن انبوه‌سازان نیز گفت: تاکنون در فروش مسکن قسطی در ایران تجربه‌ای نداشتیم. با توجه به اینکه کشور مدام درگیر تورم است، فروش قسطی مسکن معنایی ندارد./تجارت نیوز

منبع: فردا

کلیدواژه: خانه های قسطی انبوه سازان فروش قسطی فروش خانه خانه قسطی پیش فروش خانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۷۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور مصوبه کارگروه امور زیربنایی برای ۵۷ شهرک مسکونی

به گزارش خبرگزاری مهر، ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از تشکیل دبیرخانه کمیته شهرک‌های مسکونی دولتی در این سازمان خبر داد و گفت: در سال گذشته (۱۴۰۲)، ۵۷ شهرک مسکونی مصوبه کارگروه امور زیربنایی استان‌ها را دریافت کرده و این شهرک‌ها در حال اخذ سایر مصوبات در سطح استانی و ملی هستند که از این میزان ۴ شهرک مسکونی در حال اجرا است.

معاون وزیر راه و شهرسازی طراحی و ساخت شهرک‌های مسکونی دولتی را یکی از ابتکارات سازمان متبوعش در دولت سیزدهم عنوان کرد و افزود: با هدف طراحی، کنترل و تسریع در تصویب طرح‌های شهرک‌های مسکونی دولتی، شورای‌عالی شهرسازی و معماری ضمن اصلاح دستورالعمل ترویج شهرک‌سازی، مسئولیت تشکیل کمیته‌ای جهت بررسی و تصویب طرح‌های آماده‌سازی و طراحی شهری شهرک‌های مسکونی دولتی را به سازمان ملی زمین و مسکن واگذار کرده است که در همین راستا تمامی طرح‌های شهرک‌های مسکونی دولتی باید به تصویب این کمیته برسد.

وی گفت: هدف از تشکیل دبیرخانه مذکور را ایجاد شهرک‌هایی با رعایت الگوی معماری اسلامی، ایرانی و الزامات شورای‌عالی مسکن و با طرح‌هایی فاخر از اهداف مدنظر در دبیرخانه شهرک‌های مسکونی دولتی است.

این مقام مسؤول ادامه داد: در هفته جاری آخرین وضعیت تصویب طرح‌های مکان‌یابی در سطح استانی و ملی در ادارات کل راه و شهرسازی استان‌های مرکزی، گیلان و لرستان مورد بررسی قرار گرفت تا در اولین جلسه کارگروه امور زیربنایی این استان‌ها در سال جاری مصوبات لازم اخذ شود.

مالکی در پایان تصریح کرد: طراحی و اجرای این شهرک‌ها با احداث واحدهای حیاط‌دار و فاخر، کمک بسیار مؤثری به تأمین زمین و اجرای قانون جهش تولید مسکن کرده است و با استقبال زیاد متقاضیان مواجه شده است.

کد خبر 6090250 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • استان‌ها‌ از مرحلۀ تأمین زمین ‌‌طرح ملی مسکن عبور کرد‌ند
  • سمنان پیشرو در نهضت ملی مسکن/ ۱۹ هزار واحد مسکونی در دست ساخت است
  • تحویل واحدهای مسکن ملی به متقاضیان تا پایان امسال
  • آپارتمان‌های تهران بدون مشتری ماند؛ قیمت مسکن متری چند؟
  • صدور مصوبه کارگروه امور زیربنایی برای ۵۷ شهرک مسکونی
  • فروش اقساطی خودرو کارکرده؛ رونمایی از تب جدید معاملات خودرویی
  • سندرم تراکم،بلای جان کلانشهرها/ ضرورت تغییرالگوی ساخت مسکن از آپارتمان‌های ‌انبوه به خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار
  • فرصت سرمایه‌گذاری ۱۲۰ همتی سازمان ملی زمین و مسکن
  • ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی واگذار شد
  • نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی